Gå til innhold

Antibiotika og alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest kapsel
Skrevet

Kan jeg drikke når jeg tar Diclocil? Har hørt at det bare er tull dette at man ikke kan drikke når man tar antibiotika, bortsett fra visse typer som gjør at man kan bli dårlig av kombinasjonen.

petter smart
Skrevet

Du blir neppe dårlig av blandingen, men virkningen av antibiotikaen vil reduseres.

Jeg drikker aldri når jeg tar antibiotika. Hvorfor ta sjansen?

Skrevet

Du blir neppe dårlig av blandingen, men virkningen av antibiotikaen vil reduseres.

Jeg drikker aldri når jeg tar antibiotika. Hvorfor ta sjansen?

Du kan gjerne drikke alkohol mens du tar medisinen. Som du sier, svekkes virkningen dersom du drikker deg dårlig.

Skrevet

Du _kan_ bli dårlig, det er helt sikkert. Men det avhenger sikkert at deg, og av den spesifikke medisinen.

"............................................"

Skrevet

Du må lese på lappen inne i pakka, der står det.

Som regel er det ingen grunn til å avstå fra alkohol pga antibiotika. Det er verre med soling, man kan bli fort brent, men det er kanskje ikke noe problem nå

Gjest vioola
Skrevet

vet ikke jeg. Synes liksom at når man er syk bør man avstå fra alkohol. Jeg har en tendens til å bli forkjølet etter en rangel. så alkohol kan ikke være helt bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...