Gå til innhold

anbefaler alle å gå jevnlig inn på www.rights.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Medisinske undersøkelser regnes ikke som noen straff, tvert i mot, og det kommer neppe i konflikt med menneskerettighetene å foreta selektiv utvelgelse basert på risiko.

Kost\nytteverdien av å kunne avdekke incest på denne måten tror jeg er svært liten, også sett på den bakgrunn at enkelte KAN se på en underlivskontroll som en traumatisk opplevelse i seg selv, med tilnærmet samme psykiske reaksjoner som etter et overgrep.

Helt enig mde deg Morsk - det må være forskjell på å skyte med harpun eller bruke snurpenot.

Med snurpenot sier man at ALLE er mistenkte til det motsatte er bevist -og med harpun så mistenker man noen og undersøker de.

jeg vil ikke har helsenot.

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

19

• flisa

10

• Gemini

4

• frosken

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

har noe med solidaritet å gjøre , å at forskjellsbehandling ikke er riktig. dessuten kan man jo se verdien i og evt avdekke incest. så har det vel også med å ikke få fn og menneskerettighetsdomstoler og sånt på nakken. Men er enig i at det ikke burde være nødvendig

det er dessuten for sent for den angjeldende jenta - - å bli undersøkt når skaden er skjedd - eller skjeden skadd....

Skrevet

nei , men jeg synes innvandring og integreringspolitikk er viktig for hvordan vi vil norge skal bli framover. Og eneste som vil ha samme politikk som det dannmark fører er frp. Men folk er jo så livredde for å være enig med frp at folk neppe tror dette forslaget har noe for seg før arbeiderpartiet setter det i partiprogrammet sitt

Er ikke redd for å være enig med FRP, men jeg må jo like mer enn enkelt-punkter på et partiprogram.

Det er mange andre faktorer som er minst like viktig for meg (om ikke viktigere), og hvor ikke FRP har de beste svarene. Enkelt og greit.

Gjest vioola
Skrevet

Medisinske undersøkelser regnes ikke som noen straff, tvert i mot, og det kommer neppe i konflikt med menneskerettighetene å foreta selektiv utvelgelse basert på risiko.

Kost\nytteverdien av å kunne avdekke incest på denne måten tror jeg er svært liten, også sett på den bakgrunn at enkelte KAN se på en underlivskontroll som en traumatisk opplevelse i seg selv, med tilnærmet samme psykiske reaksjoner som etter et overgrep.

skala jo ikke ha gynekologisk undersøkelse da. Blir jo bare å se. kjønnslemlestelse ses med det blotte øye.

Og er det så farlig om man velger å si at alle skal igjenom dette. Kan bare tenke meg ramaskriket om hvor utrolig stigmatiserende det er at innvandrerbarn må igjenom dette mens norge slipper etc. Og argumentet om at det er traumatisk for noen , tja hvorfor er ikke det blitt diskutert iforhold til undersøkelse av guttebarns kjønnsorgan. dessuten må man se litt pragmatisk på det

Gjest Morsk
Skrevet

det er dessuten for sent for den angjeldende jenta - - å bli undersøkt når skaden er skjedd - eller skjeden skadd....

He he. må jo nesten være lov å le av det ordspillet der..tross temaets alvorlighet.

Skrevet

skala jo ikke ha gynekologisk undersøkelse da. Blir jo bare å se. kjønnslemlestelse ses med det blotte øye.

Og er det så farlig om man velger å si at alle skal igjenom dette. Kan bare tenke meg ramaskriket om hvor utrolig stigmatiserende det er at innvandrerbarn må igjenom dette mens norge slipper etc. Og argumentet om at det er traumatisk for noen , tja hvorfor er ikke det blitt diskutert iforhold til undersøkelse av guttebarns kjønnsorgan. dessuten må man se litt pragmatisk på det

Skal det gjelde jødegutter også?

Gjest Morsk
Skrevet

Ramaskrik blir det nok..frem med hørselvernet.

Gjest vioola
Skrevet

ja men det er særdeles prevantivt . når foreldre ser at om kjønnslemlestelse blir oppdaget i obligatoriske regelmessige helsekontroller og at man blir straffeforfulgt å får strenge straffer. Tror faktisk ikke så mange vil velge å lemleste døtrene sine hvis de vet det blir oppdaget og vet de blir holdt ansvarlig og straffeforfulgt.

Skrevet

He he. må jo nesten være lov å le av det ordspillet der..tross temaets alvorlighet.

gammalt uttrykk det der.... *hoven*

Gjest vioola
Skrevet

Er ikke redd for å være enig med FRP, men jeg må jo like mer enn enkelt-punkter på et partiprogram.

Det er mange andre faktorer som er minst like viktig for meg (om ikke viktigere), og hvor ikke FRP har de beste svarene. Enkelt og greit.

ja , stemte etter min egen lommebok forrige valg. Angrer i dag ,skal aldri stemme AP igjen. finnes viktigere ting

Skrevet

Man blir jo kvalm av dette her..

Hvis en norsk, hvit mann hadde skjært kjønnsorganet av dattra si, og vansitert henen for livet,ville vedkommene i tillegg til flere års fengsel blitt fradømt foreldre og besøksrett for evig og alltid.

Er det derimot en av disse negreen som står bak trorturen er det jo kultur må vite...og det blir knapt nok satt i gang etterforskning.

I Sør-afrika var det tidligere en lov for hvite og en for svarte. Tydelig at mynigheteen her til lands synes det var en så strålende ide at den nå er adoptert hit.

Enig med deg.

Kjønnslemlestelse bør være enkelt å oppdage, og bør slås mye hardere ned på.

Skrevet

Vel, jeg vet ikke om det er mulig å angripe det med lange fengselsstraffer. Det er i hverfall verd et forsøk.

Og uansett er denne foreskjellsbehandlingen på rasemessig grunnlag uakseptabel både av prinsipielle og andre grunner.

"Og uansett er denne foreskjellsbehandlingen på rasemessig grunnlag uakseptabel både av prinsipielle og andre grunner."

Men det er jo egentlig ikke en _rasemessig_ forskjellsbehandling - det er en kulturmessig forskjellsbehandling. Jeg synes ikke man trenger å bruke begrepet "rase" når det egentlig ikke er nødvendig - alle vet at de fleste muslimer ikke er av "europeisk rase" - selv om det er en god del av dem i gamle jugoslavia, som ikke akkurat er veldig annerledes rasemessig enn skandinaver.

Men uansett - selvfølgelig må det gå an å gjøre noe med dette. Det er jo kun én ting som er viktig her: Å stoppe jævelskapen.

"..........................................."

Skrevet

Da kan du jo si det samme om mordere. Det er jo ikke noe vits i å straffeforfølge dem eller sette dem i fengsel, for mordet er jo allerde skjedd.

Gjest Morsk
Skrevet

"Og uansett er denne foreskjellsbehandlingen på rasemessig grunnlag uakseptabel både av prinsipielle og andre grunner."

Men det er jo egentlig ikke en _rasemessig_ forskjellsbehandling - det er en kulturmessig forskjellsbehandling. Jeg synes ikke man trenger å bruke begrepet "rase" når det egentlig ikke er nødvendig - alle vet at de fleste muslimer ikke er av "europeisk rase" - selv om det er en god del av dem i gamle jugoslavia, som ikke akkurat er veldig annerledes rasemessig enn skandinaver.

Men uansett - selvfølgelig må det gå an å gjøre noe med dette. Det er jo kun én ting som er viktig her: Å stoppe jævelskapen.

"..........................................."

Det er riktig at vi snakker om ukultur fremfor rase her ja. Og det har heller ingenting med muslimer som sådan å gjøre.

Imidlertid er det slik at de vi her i Norge strir med når det gjelder denne usikken er så godt som samtlige negre fra øst-Afrika, og noen få fra vest-Afrika.

Forskjellsbehandlingen går derfor i praksis på rase.

Gjest vioola
Skrevet

Man blir jo kvalm av dette her..

Hvis en norsk, hvit mann hadde skjært kjønnsorganet av dattra si, og vansitert henen for livet,ville vedkommene i tillegg til flere års fengsel blitt fradømt foreldre og besøksrett for evig og alltid.

Er det derimot en av disse negreen som står bak trorturen er det jo kultur må vite...og det blir knapt nok satt i gang etterforskning.

I Sør-afrika var det tidligere en lov for hvite og en for svarte. Tydelig at mynigheteen her til lands synes det var en så strålende ide at den nå er adoptert hit.

fordøm i vei så mye du kan. Det finnes faktisk konkrete tiltak som kan stoppe dette uvesenet .Og selv om det betyr at også entniske nordmenn må gjenomgå noe de synes er unødvendig burde man da kunne se nytteverdien. alle norske barn blir undersøkt , man hindrer at mange innvandrerjenter blir lemlestet. ser ikke helt problemet.

Skrevet

Er det noe verre å sjekke jenter da enn at guttene blir sjekket om testiklene har falt ned i pungen. Det gjøres jo når de begynner på skolen.

Jeg blir så forbannet at jeg tenker at slike foreldre burde steriliseres slik at de ikke får flere unger.

Gjest Morsk
Skrevet

fordøm i vei så mye du kan. Det finnes faktisk konkrete tiltak som kan stoppe dette uvesenet .Og selv om det betyr at også entniske nordmenn må gjenomgå noe de synes er unødvendig burde man da kunne se nytteverdien. alle norske barn blir undersøkt , man hindrer at mange innvandrerjenter blir lemlestet. ser ikke helt problemet.

Har vel igrunn fått med meg det synspunktet nå lenger ned i tråden.

Gjest vioola
Skrevet

Har vel igrunn fått med meg det synspunktet nå lenger ned i tråden.

Beklager :) , misjonert litt for mye i dag .Blir så engasjert bare

Skrevet

Det er riktig at vi snakker om ukultur fremfor rase her ja. Og det har heller ingenting med muslimer som sådan å gjøre.

Imidlertid er det slik at de vi her i Norge strir med når det gjelder denne usikken er så godt som samtlige negre fra øst-Afrika, og noen få fra vest-Afrika.

Forskjellsbehandlingen går derfor i praksis på rase.

Joda, det er sant det. Det er vel snakk om å balansere beskrivelsene og det fokuset man uttryker, tenker jeg.

"............................................"

Skrevet

Løsningen på Norges utfordringer totalt sett er ikke å finne i FRPs partiprogram... :-)

"Løsningen på Norges utfordringer totalt sett er ikke å finne i FRPs partiprogram"

Helt enig. Men det er synd at FrP er de eneste som er i en posisjon til at de faktisk kan sette fingeren på kenkeltelementer og konkrete tiltak. For det er mange av disse enkeltsakene selv en AP-politiker vil kunne være enig i - uten å bli mindre AP av den grunn.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...