Gå til innhold

matlengsel

Anbefalte innlegg

Gjest zzzebra
Skrevet

Hvis du har vært borte fra Norge i lange perioder. Hva er den første maten du ønsker å spise når du kommer tilbake? Enten det er desserter, godteri eller bare vanlig mat...

Gjest prust
Skrevet

Kokte gulrøtter, kokte poteter, brunost, grovt brød, vanlig pasteurisert melk på pappkartonger, lakris :-)

Var i Frankrike ett år.

Skrevet

pinnekjøtt, melkesjokolade, kjøttkaker i løksaus, div. kaker, ellers finner man jo det meste i utlandet også da....

Gjest vioola
Skrevet

norsk majones , og norsk brød i utlandet smaker alt loff. selv grovbrød.

Gjest Pippilotta Rullegardina
Skrevet

norsk majones , og norsk brød i utlandet smaker alt loff. selv grovbrød.

Hæ, norsk majones?? Jeg bodde i øst-europa i tre år, og der hadde de sånn nydelig majones. Kjempenedtur med Mills etterpå, den smaker jo ingen ting.

Jeg savnet ingen ting annet enn pasteorisert melk av og til.

Skrevet

Brød. Synes det er mye dårlig brød i andre land.

Gjest kalendria
Skrevet

skikkelig grovbrød!

ellers ingenting...

Gjest Aimabel
Skrevet

Bjørn Havregryn med skummetmelk

Havreknekkebrød med mysost

Freia koke/melkesjokolade

Diplomis

kaker og boller

Men jeg savner mat fra reiser også da. Savner amerikanske pannekaker, gresk yoghurt, kinesisk and, og danske skumboller med sjokoladetrekk. Det blir ikke det samme med kopiene i Norge.

Gjest vioola
Skrevet

Bjørn Havregryn med skummetmelk

Havreknekkebrød med mysost

Freia koke/melkesjokolade

Diplomis

kaker og boller

Men jeg savner mat fra reiser også da. Savner amerikanske pannekaker, gresk yoghurt, kinesisk and, og danske skumboller med sjokoladetrekk. Det blir ikke det samme med kopiene i Norge.

freia kokesjokolade er dig da..den helt mørke

Gjest Aimabel
Skrevet

freia kokesjokolade er dig da..den helt mørke

Dronning! Nam, den er god

Skrevet

Brunost! Og grovt brød eller knekkebrød. Det savner jeg etter bare et par dager.

Gjest Hanneline
Skrevet

Hmm MELK.

Ingenting slår norsk melk.

Og typisk kjøttboller i brun saus med poteter.

Freia sjokolade, beste sjokoladen. Altfor søtt uti verden.

Skrevet

Tre-fire ukers ferie er ikke lenge nok til virkelig å savne noe, for meg ihvertfall

Men det er mye jeg har spist i utlandet jeg savner. Blant annet tomater som smaker noe....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...