Gå til innhold

Kontoen min gråter

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nå har jeg akkurat betalt regninger for 35.000.

Huslån, tre årsavgifter til tollvesenet ++

Snakk om sure penger :(

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

12

• Goliath

10

• annegunn

9

• Gemini

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Med tre årsavgifter, så kan det vel ikke stå helt gæli til...?

:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Med tre årsavgifter, så kan det vel ikke stå helt gæli til...?

:-)

"Med tre årsavgifter, så kan det vel ikke stå helt gæli til...?"

På kontoen min, så!

Gjest vioola
Skrevet

når klipper de skilta av.. ?3000 på engang er mye , går det ikke ann å betale halvparten nå , og resten i april/mai feks?

Skrevet

"Med tre årsavgifter, så kan det vel ikke stå helt gæli til...?"

På kontoen min, så!

Det var det å sette tæring etter næring da....:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

når klipper de skilta av.. ?3000 på engang er mye , går det ikke ann å betale halvparten nå , og resten i april/mai feks?

Jeg hadde heldigvis nok til å betale, men det blir magert frem til neste lønning.

Egentlig har jeg nok ingen grunn til å klage. Men det er litt ekkelt å gå fra å føle seg nesten rik, til så godt som tom konto på en liten halvtime...

Skrevet

Årsavgiften vet man jo når kommer da. Så det gjelder å sette av penger året gjennom, regninger hoper seg jo alltid ekstra opp i visse måneder. Har man da en "buffer" på regningskonto, så går det hele så mye bedre. En egen regningskonto er et sjakktrekk altså. Tidligere rotet jeg det der til, da alle pengene sto på samme konto...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det var det å sette tæring etter næring da....:-)

Du kan så si...

Men jeg har ikke lyst til å kvitte meg med hverken bil eller mc.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Årsavgiften vet man jo når kommer da. Så det gjelder å sette av penger året gjennom, regninger hoper seg jo alltid ekstra opp i visse måneder. Har man da en "buffer" på regningskonto, så går det hele så mye bedre. En egen regningskonto er et sjakktrekk altså. Tidligere rotet jeg det der til, da alle pengene sto på samme konto...

Jeg har alt på samme konto, det er vel derfor jeg får den ekle, tomme følelesen nå...

Å opprette en egen regningskonto var ikke så dumt forslag.

Skrevet

Stakkars konto. *trøste*

Men så får huset, bilene og MC-en det bra, da. :-)

(Jeg har akkurat hatt lignende erfaringer med div. møbelinnkjøp og håndverkere flere steder i huset.)

Gjest vioola
Skrevet

jo , men er litt seint og tenke på det nå liksom. for sent å snyte seg i nesen når den er borte. tror dere det går ann å gjøre det sånn som jeg sa?

Skrevet

Jeg har alt på samme konto, det er vel derfor jeg får den ekle, tomme følelesen nå...

Det er et godt forslag, og det fungerer utmerket hjemme hos meg og min samboer.

Vi setter av et avtalt beløp begge to hver måned til denne kontoen (overføres automatisk fra våre lønnskontoer til vår felles regningskonto/felleskonto).

Der belaster vi alle utgifter som lån, bensin (fakturert fra bensinkredittkort), husleie, årsavgifter, forsikringer, strøm etc.

Vi setter månedlig inn noe mer enn hva vi forventer at utgiftene vil bli.

Overskuddet brukes som lommepenger på feireturer:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Stakkars konto. *trøste*

Men så får huset, bilene og MC-en det bra, da. :-)

(Jeg har akkurat hatt lignende erfaringer med div. møbelinnkjøp og håndverkere flere steder i huset.)

Har du brukt opp alt som du fikk for overtidsarbeidet ditt nå, eller har du igjen en liten slant til kulturelle gleder?

*Hinter*

Skrevet

Du kan så si...

Men jeg har ikke lyst til å kvitte meg med hverken bil eller mc.

Forstår deg godt.

I morgen blir det mc-messe i Lillestrøm på meg:-)

Skrevet

Jeg vet, av bitter erfaring... :-)

Summer alle dine regninger i løpet av et år, og legg på litt ekstra for uforutsette utgifter. Del beløpet på 12, og legg opp et fast trekk fra lønnskonto til regningskontoen (eller be banken fikse, om du ikke får gjort det selv på nettbank).

Voila! Du har penger til regninger alle måneder, uten å måtte spise grøt og pasta m/ketchup frem til neste lønning... :-)

Skrevet

Vi har egen regningskonto, men det er dessverre ikke alltid den strekker til, heller.

Men det svir jo ikke så heftig på lønnskontoen de gangene det må hentes penger derfra, da.

Skrevet

jo , men er litt seint og tenke på det nå liksom. for sent å snyte seg i nesen når den er borte. tror dere det går ann å gjøre det sånn som jeg sa?

Tvilsomt, i alle fall ikke uten et stygt purregebyr.

Men ring og spør, kanskje det går...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er et godt forslag, og det fungerer utmerket hjemme hos meg og min samboer.

Vi setter av et avtalt beløp begge to hver måned til denne kontoen (overføres automatisk fra våre lønnskontoer til vår felles regningskonto/felleskonto).

Der belaster vi alle utgifter som lån, bensin (fakturert fra bensinkredittkort), husleie, årsavgifter, forsikringer, strøm etc.

Vi setter månedlig inn noe mer enn hva vi forventer at utgiftene vil bli.

Overskuddet brukes som lommepenger på feireturer:-)

Det der var en smule mer ryddig enn vi har det.

Når regningsbunken har blitt så stor at det ikke lenger er mulig å fortrenge synet av den, så titter jeg og mannen min på hverandre og spør: "Hvor mye har du på kontoen nå?"

Denne gangen var han visstnok blakk alt, så jeg måtte ta alt.

Men siden vi har felles økonomi, så spiller det egentlig ingen rolle hvilken konto som tappes, bare rent følelsesmessig.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Forstår deg godt.

I morgen blir det mc-messe i Lillestrøm på meg:-)

Heldiggris, det hørtes morsomt ut!

Er det på den store utstillingshallen?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg vet, av bitter erfaring... :-)

Summer alle dine regninger i løpet av et år, og legg på litt ekstra for uforutsette utgifter. Del beløpet på 12, og legg opp et fast trekk fra lønnskonto til regningskontoen (eller be banken fikse, om du ikke får gjort det selv på nettbank).

Voila! Du har penger til regninger alle måneder, uten å måtte spise grøt og pasta m/ketchup frem til neste lønning... :-)

Banken kan overføre automatisk for meg. Tidligere hadde jeg en konto som het BIL, som jeg jevnlig overførte et fast beløp til. Nå står bilen i garasjen, og den kontoen er ikke i bruk.

Så jeg kan jo aktivere den igjen til regninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...