Gå til innhold

Kontoen min gråter

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

Tvilsomt, i alle fall ikke uten et stygt purregebyr.

Men ring og spør, kanskje det går...

vet man må betale 250 eller noe , og det går greit

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

12

• Goliath

10

• annegunn

9

• Gemini

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det der var en smule mer ryddig enn vi har det.

Når regningsbunken har blitt så stor at det ikke lenger er mulig å fortrenge synet av den, så titter jeg og mannen min på hverandre og spør: "Hvor mye har du på kontoen nå?"

Denne gangen var han visstnok blakk alt, så jeg måtte ta alt.

Men siden vi har felles økonomi, så spiller det egentlig ingen rolle hvilken konto som tappes, bare rent følelsesmessig.

Men hvis dere oppretter en slik felles konto, og overfører (automatisk) et fast beløp til denne kontoen fra hver deres lønnskonto (datoen for overføring bør være en dag eller to etter at lønnen normalt sett blir innbetalt) - så er det meget praktisk.

Da kan dere også bruke av det som gjenstår på lønnskontoen så fritt dere bare ønsker - for pengene til "det vesentlige" er allerede disponert på felleskontoen - som da blir en konto dere ikke rører til annet...:-)

Personlig føler jeg at jeg aldri har hatt så god råd som etter at vi innførte dette.

Skrevet

Har du brukt opp alt som du fikk for overtidsarbeidet ditt nå, eller har du igjen en liten slant til kulturelle gleder?

*Hinter*

Vel - det må vurderes nøye. :o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Men hvis dere oppretter en slik felles konto, og overfører (automatisk) et fast beløp til denne kontoen fra hver deres lønnskonto (datoen for overføring bør være en dag eller to etter at lønnen normalt sett blir innbetalt) - så er det meget praktisk.

Da kan dere også bruke av det som gjenstår på lønnskontoen så fritt dere bare ønsker - for pengene til "det vesentlige" er allerede disponert på felleskontoen - som da blir en konto dere ikke rører til annet...:-)

Personlig føler jeg at jeg aldri har hatt så god råd som etter at vi innførte dette.

"Personlig føler jeg at jeg aldri har hatt så god råd som etter at vi innførte dette."

Føleleser skal man ta på alvor.

Jeg skal jammen gjøre alvor av å opprette en regningskonto, så har det kommet noe godt ut av dolingen min i dag :-)

Skrevet

Heldiggris, det hørtes morsomt ut!

Er det på den store utstillingshallen?

Jepp - og det blir den største mc-messa noen gang i Norges historie.

Åpner i morgen kl. 12:00, og er åpent også lørdag og søndag.

Skrevet

"Personlig føler jeg at jeg aldri har hatt så god råd som etter at vi innførte dette."

Føleleser skal man ta på alvor.

Jeg skal jammen gjøre alvor av å opprette en regningskonto, så har det kommet noe godt ut av dolingen min i dag :-)

:-)

I tillegg har jeg en mc-konto.

Denne dekker alle driftsutgifter til mc'n (dekk, service etc) samt sparer opp til ulike mc-turer rundt om i Norge og utlandet....

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jepp - og det blir den største mc-messa noen gang i Norges historie.

Åpner i morgen kl. 12:00, og er åpent også lørdag og søndag.

Det høres fristende ut. Søndagen er ledig, så da tror jeg at jeg skal ta meg en tur :-)

Takk for tipset!

Men når vi først er inne på mc'er. Skal du delta på noe mc-vårslepp 1.mai?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vel - det må vurderes nøye. :o)

Du får vurdere i vei :-)

Jeg vet ikke om det fortsatt er ledige billetter, men jeg kan sjekke det når du er ferdig med å tenke på saken.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

I tillegg har jeg en mc-konto.

Denne dekker alle driftsutgifter til mc'n (dekk, service etc) samt sparer opp til ulike mc-turer rundt om i Norge og utlandet....

Jeg tror jeg skal nøye meg med en konto om gangen.

Blir jeg for strukturert vil jeg nok ikke kjenne meg igjen ;-)

Skrevet

Banken kan overføre automatisk for meg. Tidligere hadde jeg en konto som het BIL, som jeg jevnlig overførte et fast beløp til. Nå står bilen i garasjen, og den kontoen er ikke i bruk.

Så jeg kan jo aktivere den igjen til regninger.

Det kan du :)

I tillegg til vår felles regningskonto, så har vi også en felles "matkonto" (husholdningskonto er kanskje et riktigere begrep), med hvert vårt minibankkort. Vi er sikkert litt sære, men da er det "fritt fram" å sløse hvor mye vi vil med det som står igjen på lønnskontoen, etter at regningskontoen og matkontoen har fått sitt.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det kan du :)

I tillegg til vår felles regningskonto, så har vi også en felles "matkonto" (husholdningskonto er kanskje et riktigere begrep), med hvert vårt minibankkort. Vi er sikkert litt sære, men da er det "fritt fram" å sløse hvor mye vi vil med det som står igjen på lønnskontoen, etter at regningskontoen og matkontoen har fått sitt.

Som jeg skrev til Goliath, så skal jeg gjøre alvor av å ta i bruk regningskontoen.

Men jeg venter litt med å opprette flere, jeg kan jo ikke bli så strukturert at jeg ikke kjenner meg igjen ;-)

Skrevet

Som jeg skrev til Goliath, så skal jeg gjøre alvor av å ta i bruk regningskontoen.

Men jeg venter litt med å opprette flere, jeg kan jo ikke bli så strukturert at jeg ikke kjenner meg igjen ;-)

Tro meg, jeg er IKKE den mest strukturerte personen du har møtt... Eller, du har jo ikke møtt meg, da, men... hehe

Mannen min derimot, er nok et par hakk mer strukturert når det gjelder slik ting... :-)

Skrevet

..ikke at vi betaler tre årsavgifter, men et slikt beløp kommer vi også opp i iblant. Heldigvis sjelden, men det skjer.

Gjest blomsterløk
Skrevet

vet man må betale 250 eller noe , og det går greit

Er ganske så sikker på at du _ikke_ får delt den regninga på to.

Skrevet

Det høres fristende ut. Søndagen er ledig, så da tror jeg at jeg skal ta meg en tur :-)

Takk for tipset!

Men når vi først er inne på mc'er. Skal du delta på noe mc-vårslepp 1.mai?

Mulig det blir en tur på en bane den dagen (Våler eller Rudskogen). Det pleier alltid å være noen klubber el. som arrangerer en banedag da, og det er som regel mer fristende for meg:-)

Du da?

Skrevet

Ja, jeg fikk bonus jeg - på jobben - SVOSJ - 2 brev fra Tull&Toll

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Mulig det blir en tur på en bane den dagen (Våler eller Rudskogen). Det pleier alltid å være noen klubber el. som arrangerer en banedag da, og det er som regel mer fristende for meg:-)

Du da?

Jeg skal for første gang delta på Mjøsa-rundt 1.mai.

Der bruker det visst å delta 4-6000 mc'er.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Tro meg, jeg er IKKE den mest strukturerte personen du har møtt... Eller, du har jo ikke møtt meg, da, men... hehe

Mannen min derimot, er nok et par hakk mer strukturert når det gjelder slik ting... :-)

Så du har noen til å strukturere deg? Ikke dumt!

Her i huset er det jeg som er mest strukturert, så det setter standaren her.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

..ikke at vi betaler tre årsavgifter, men et slikt beløp kommer vi også opp i iblant. Heldigvis sjelden, men det skjer.

Det var nok en ekstra opphopning nå. Vanligvis bruker max-beløpet å ligge på ca 20.000.

Jeg følte formelig hvordan pengene klukket og rant ut for hvert tastetrykk. *Sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...