Gå til innhold

Kontoen min gråter

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Du adopterte terminologien, ja?

Jeg tror kanskje jeg klarer meg med de som kommer her snart. Men jeg kan bidra med litt mer 'hva sier fisken', det er mer min greie?

Den er fortsatt en klassiker, og hun insisterer på ride ranke til møller'ns hus i samme slengen. :)

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

12

• Goliath

10

• annegunn

9

• Gemini

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Noe ala den summen der har vi og betalt ut i det siste. Og vi betaler ikke på bil en gang! :S

Stakkars meg og deg :)

Skrevet

Den er fortsatt en klassiker, og hun insisterer på ride ranke til møller'ns hus i samme slengen. :)

Hehe :) Smart dame :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Har deltatt èn gang, men det er egentlig mye kulere å se på; da får man med seg hele greia. Det er skikkelig stilig!

Er selvfølgelig faktisk ganske så misunnelig, ja, på dere som skal være med...

Jeg gleder meg :-)

Men jeg klarer ikke helt å forestille meg synet av så mange mc'er i samlet tropp.

Regner med at jeg kommer til å føle meg temmelig liten...

mariaflyfly
Skrevet

Hehe :) Smart dame :)

Jepp. Og bedre hukommelse enn sin mor. Men det er kanskje ikke så mye å skryte av?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Noe ala den summen der har vi og betalt ut i det siste. Og vi betaler ikke på bil en gang! :S

Stakkars meg og deg :)

"Stakkars meg og deg :)"

Uff, ja. Men det er noe i uttrykket "felles sjebne, felles trøst".

Skrevet

Jepp. Og bedre hukommelse enn sin mor. Men det er kanskje ikke så mye å skryte av?

Så det er hun som tar den for deg? Synes jeg ser det....

Gubben har en fin en også, med et ekorn som gikk på tur i skogen, og så kom det en ulv og noe greier. Det førte til at jentungen kunne knurre før hun var 6 mnd...

mariaflyfly
Skrevet

Så det er hun som tar den for deg? Synes jeg ser det....

Gubben har en fin en også, med et ekorn som gikk på tur i skogen, og så kom det en ulv og noe greier. Det førte til at jentungen kunne knurre før hun var 6 mnd...

Neida, hun klarer ikke si den, men jeg husker jo ikke hele sammenhengende! ;)

Det er så kul alder når de begynner å kunne snakke ordentlig! I går spurte jeg henne om hun hadde lekt med A i barnehagen. JA! Sa hun og strålende. ("Leke med A." er det første hun sier når hun våkner om morran!) Fikk A en nuss av deg i dag, da? spurte gubben. "Nei. A vil ikke!" kom det. :D

Gjest M.Angelica
Skrevet

"Stakkars meg og deg :)"

Uff, ja. Men det er noe i uttrykket "felles sjebne, felles trøst".

:)

Bare så kjipt når alle regningene kommer på en gang :/

Skrevet

IKEA-møbler bare oppbevares en kort stund rundt omkring før det havner på resirkuleringen. De hører egentlig til der, men har bare kommet på avveier og er på gjennomreise hjemme hos folk.

Når det gjelder møbler, så tror jeg du har et godt poeng. De går jeg forbi på IKEA.

(Jeg har Billy-hyller, da. Og de passer bra og blir stående en stund.)

Skrevet

Nei?

Er det noe de fleste har?

Vet ikke, men vi har noen - og jeg tror det er ganske lurt.

Skrevet

Neida, hun klarer ikke si den, men jeg husker jo ikke hele sammenhengende! ;)

Det er så kul alder når de begynner å kunne snakke ordentlig! I går spurte jeg henne om hun hadde lekt med A i barnehagen. JA! Sa hun og strålende. ("Leke med A." er det første hun sier når hun våkner om morran!) Fikk A en nuss av deg i dag, da? spurte gubben. "Nei. A vil ikke!" kom det. :D

Jepp! Jentungen var temmelig tidlig ute også, og sa omtrent alt hun tenkte på i en periode. Utrolig morsomt...

Jeg har funnet den i en bok engang, men her kommer 'vår' variant:

Ride, ride ranke til møllerens hus

der var ingen hjemme, uten liten pus

og tre små hunder som lå under benken og gnagde på lenken

Den ene sa voff!

Den andre sa voff voff!

Den tredje sa voff voff voff!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

:)

Bare så kjipt når alle regningene kommer på en gang :/

Ja, men nå skal jeg følge rådet til Gemini og Goliath.

Jeg skal sette av et fast beløp hver måned inn på en regningskonto, så er pengene på plass når regningene klumper seg.

Ganske genialt, egentlig :-)

Skrevet

Jeg skal sette av et fast beløp hver måned inn på en regningskonto, så er pengene på plass når regningene klumper seg.

Som jeg skriver lengre nede, så har vi også en sånn regningskonto, men det er nok noen år siden vi justerte beløpet. Det rekker ikke helt til alt - så kanskje vi skal øke det litt?

Skrevet

Når det gjelder møbler, så tror jeg du har et godt poeng. De går jeg forbi på IKEA.

(Jeg har Billy-hyller, da. Og de passer bra og blir stående en stund.)

Jeg hørte for mange år siden da IKEA kom til Furuset ved Oslo:

ANITA! RO DEG NED! IKEA ER BARE ENDA EN VANLIG BUTIKK!

For Anita var IKEA mer enn en butikk, en slags moske for kvinnfolk hvor de tilbragte nesten en hel dag ad gangen. De kom hjem med mere inventar enn noen kunne bruke.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det var lurt. Synd jeg ikke har inntekt :P

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vet ikke, men vi har noen - og jeg tror det er ganske lurt.

Jeg har satt sparepenger i fond en gang. Det var en meget talefør rådgiver som overtalte oss. Jeg var meget skeptisk, mens mannen min var ivrig.

Rådgiveren la ut om typisk kvinner som var alt for redde til å satse, og derfor tapte mye penger.

Han klarte å provosere meg til å vise at jeg var dristig nok.

Et halvt år etter var de sparepengene borte. Restene står fortsatt i det fondet, men er redusert til under en femtedel.

Så vi har ikke puttet penger i fond siden.

Skrevet

Jeg hørte for mange år siden da IKEA kom til Furuset ved Oslo:

ANITA! RO DEG NED! IKEA ER BARE ENDA EN VANLIG BUTIKK!

For Anita var IKEA mer enn en butikk, en slags moske for kvinnfolk hvor de tilbragte nesten en hel dag ad gangen. De kom hjem med mere inventar enn noen kunne bruke.

Hehe! Ja, det kan nok utarte seg slik av og til.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Som jeg skriver lengre nede, så har vi også en sånn regningskonto, men det er nok noen år siden vi justerte beløpet. Det rekker ikke helt til alt - så kanskje vi skal øke det litt?

Det kan nok være lurt å øke beløpet, ja. Tenk så deilig å bare kunne gå til en konto og betale regninger, uten å bekymre seg for om det er igjen nok penger til mat ut måneden?

*Føler meg fattig akkurat i dag*

Skrevet

Jeg har satt sparepenger i fond en gang. Det var en meget talefør rådgiver som overtalte oss. Jeg var meget skeptisk, mens mannen min var ivrig.

Rådgiveren la ut om typisk kvinner som var alt for redde til å satse, og derfor tapte mye penger.

Han klarte å provosere meg til å vise at jeg var dristig nok.

Et halvt år etter var de sparepengene borte. Restene står fortsatt i det fondet, men er redusert til under en femtedel.

Så vi har ikke puttet penger i fond siden.

Det er jo selvsagt en kalkulert risiko. Men et trekk hver måned over lang tid gjør oss i stand til å følge oppturer og nedturer.

Det som har skjedd siste årene er jo bare eventyrlig. Lurer på om det snur snart.

Og nå logger jeg av og tar farvel med jobben for i kveld.

(Jeg må hjem på vaktskifte. Det er torsdag, vet du. ;-).)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...