Gå til innhold

Kontoen min gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

oj. Og jeg syntes det var ille da jeg idag oppdaget at jeg hadde "mistet" 300 kroner (100 om gangen) i GEBYR(!!) for å sette penger fra min sparekonto over til min brukskonto og/eller betale regninger tre ganger for mye(hadde visst bare lov til å ta ut gebyrfritt opp til 5 ganger i året, men jeg ante jo ikke at gebyret var SÅ stort!!!)

Uansett, har en tante som jobber i banken, så hun skulle fikse i morgen så jeg ikke trenger å betale neste gang jeg må ta litt fra sparekonto.

Kanskje du heller burde opprette en regningskonto som har et fast trekk til, slik at du alltid har penger til regninger, også i regningstunge måneder?

Hvis du summerer alle regninger du har på et år, legger til en liten buffer, og deler på 12, så får du det beløpet du bør trekke fast fra lønns-/brukskonto til regningskonto.

Mest sannsynlig slipper du å tære ekstra på sparekontoen på denne måten :-)

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gyda

12

• Goliath

10

• annegunn

9

• Gemini

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kanskje du heller burde opprette en regningskonto som har et fast trekk til, slik at du alltid har penger til regninger, også i regningstunge måneder?

Hvis du summerer alle regninger du har på et år, legger til en liten buffer, og deler på 12, så får du det beløpet du bør trekke fast fra lønns-/brukskonto til regningskonto.

Mest sannsynlig slipper du å tære ekstra på sparekontoen på denne måten :-)

Jeg skjønte ikke alt du skreiv der (men jeg er litt tipsy nå, så...) Jeg har veldig lite peiling på penger og bank og sånne ting, men en ting vet jeg og det er at renta er høyere på sparekonto enn bruks/lønnskonto. Og da mine inntekter for tiden er lavere enn husleia, så blir jeg nødt til å ta av sparepengene med jevne mellomrom. Har pengene på sparekonto for der er iallefall renta over 1 % (det er den ikke på brukskontoen).

Skrevet

Jeg skjønte ikke alt du skreiv der (men jeg er litt tipsy nå, så...) Jeg har veldig lite peiling på penger og bank og sånne ting, men en ting vet jeg og det er at renta er høyere på sparekonto enn bruks/lønnskonto. Og da mine inntekter for tiden er lavere enn husleia, så blir jeg nødt til å ta av sparepengene med jevne mellomrom. Har pengene på sparekonto for der er iallefall renta over 1 % (det er den ikke på brukskontoen).

1% rente utgjør ikke akkurat så mye. Så lenge du får masse ekstra-gebyr pga uttaksbegrensninger, så er det mye mer lønnsomt å putte disse pengene inn på en regningskonto. Alternativt bytte bank, enkelte andre banker har fx 12 uttak i året på sparekonto. .

Men om du får deg en regningskonto, så kan du sette over penger fra sparekontoen og den vanlige brukskontoen din, slik at du har nok penger til å betale regninger.

DnB NOR har en pakkeløsning med tre konti: bruks-, regnings- og sparekonto, nettopp for å ha en slik styring på økonomien som jeg illustrerer.

Håper du finner en løsning du kan leve med, som ikke koster dyrt slik de overførslene fra sparekonto nå gjør.

Skrevet

1% rente utgjør ikke akkurat så mye. Så lenge du får masse ekstra-gebyr pga uttaksbegrensninger, så er det mye mer lønnsomt å putte disse pengene inn på en regningskonto. Alternativt bytte bank, enkelte andre banker har fx 12 uttak i året på sparekonto. .

Men om du får deg en regningskonto, så kan du sette over penger fra sparekontoen og den vanlige brukskontoen din, slik at du har nok penger til å betale regninger.

DnB NOR har en pakkeløsning med tre konti: bruks-, regnings- og sparekonto, nettopp for å ha en slik styring på økonomien som jeg illustrerer.

Håper du finner en løsning du kan leve med, som ikke koster dyrt slik de overførslene fra sparekonto nå gjør.

Takk for tips, men som jeg nevnte i det første innlegget mitt, så fikser min tante i morgen slik at jeg slipper å betale gebyr mer. Det var gjort med et tastetrykk sa hun. Ikke no stress.

Skrevet

Takk for tips, men som jeg nevnte i det første innlegget mitt, så fikser min tante i morgen slik at jeg slipper å betale gebyr mer. Det var gjort med et tastetrykk sa hun. Ikke no stress.

OK. Men kan hun fikse det for all framtid da? Sånn at du kan ta ut ubegrenset antall ganger fra sparekontoen?

Skrevet

OK. Men kan hun fikse det for all framtid da? Sånn at du kan ta ut ubegrenset antall ganger fra sparekontoen?

Vet ikke, var min mor som snakket med henne. Men jeg får sjekket i morgen, og så ser jeg det an. Blir jeg ikke fornøyd så får jeg finne en annen løsning. Og da skal jeg vurdere rådene dine :) Takker igjen for dem!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg logget meg på nettbanken i går for å overføre penger fra krisekontoen min, det er nemlig så ekstremt med regninger akkurat nå. Og der lå det 7145 kr fra Norsk tipping. Jeg hadde vunnet 6 rette i lotto uten å vite det :)

Da var jeg reddet denne måneden. Pengene kom som sendt fra himmelen. Ønsker dere alle andre samme hell :)

Gratulerer!

Jeg tipper ikke, men å få sånne overraskelser akkurat når man trenger det som mest, er bare helt fantastisk :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Så overskriften og tenkte jeg skulle svar med et dumt "kontoer kan ikke gråte", men jeg er ikke så sikker lenger etter å ha lest innlegget ditt.

Det går så bra så. Snart er det vår og fuglene synger og solen skinner.

"Det går så bra så. Snart er det vår og fuglene synger og solen skinner."

Takk skal du ha, den trengte jeg! Ikke minst fordi det har snødd nå igjen...

*Lengter etter våren*

Gjest liede
Skrevet

Så overskriften og tenkte jeg skulle svar med et dumt "kontoer kan ikke gråte", men jeg er ikke så sikker lenger etter å ha lest innlegget ditt.

Det går så bra så. Snart er det vår og fuglene synger og solen skinner.

Så var det dette med fuglekvitter....

:(

Ikke hysterisk jeg altså, men det er ikke sikkert det blir det hyggelige vårtegnet det pleier å være. Sånn helt generelt.

Skrevet

Så var det dette med fuglekvitter....

:(

Ikke hysterisk jeg altså, men det er ikke sikkert det blir det hyggelige vårtegnet det pleier å være. Sånn helt generelt.

Men glad for at det snart er vår er du vel...???

Gjest liede
Skrevet

Men glad for at det snart er vår er du vel...???

Ja! Utepils, grill, 17. mai og lette sko!

Men for at det skal bli vår må det bort minst en meter snø først!

Håper for all del det blir glade spurver å høre i år også.

(Måker og duer gjør det derimot ingenting at det blir færre av.)

Skrevet

Ja! Utepils, grill, 17. mai og lette sko!

Men for at det skal bli vår må det bort minst en meter snø først!

Håper for all del det blir glade spurver å høre i år også.

(Måker og duer gjør det derimot ingenting at det blir færre av.)

Måker er ikke ålreite dyr. Dominerende og masete.

Gjest fokus bank
Skrevet

oj. Og jeg syntes det var ille da jeg idag oppdaget at jeg hadde "mistet" 300 kroner (100 om gangen) i GEBYR(!!) for å sette penger fra min sparekonto over til min brukskonto og/eller betale regninger tre ganger for mye(hadde visst bare lov til å ta ut gebyrfritt opp til 5 ganger i året, men jeg ante jo ikke at gebyret var SÅ stort!!!)

Uansett, har en tante som jobber i banken, så hun skulle fikse i morgen så jeg ikke trenger å betale neste gang jeg må ta litt fra sparekonto.

Jeg har Fokus bank. Når jeg bruker nettbank, er det gebyrfritt å overføre penger mellom ulike konti.

Gjest liede
Skrevet

Måker er ikke ålreite dyr. Dominerende og masete.

Kan du tenke deg hvor masete en mannlig måke med influensa er da?!

*grøss*

Skrevet

Jeg skal for første gang delta på Mjøsa-rundt 1.mai.

Der bruker det visst å delta 4-6000 mc'er.

Jeg var med på den turen for en del år siden, og da var det ikke på langt nær så mange med som det etterhvert har utviklet seg til å bli.

Mye morsomt å se på, og litt av en opplevelse må det ha blitt - for det var "spesielt" allerede den gang..

En del idioter også, men man kan vel ikke forvente annet med så mange deltakere:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg var med på den turen for en del år siden, og da var det ikke på langt nær så mange med som det etterhvert har utviklet seg til å bli.

Mye morsomt å se på, og litt av en opplevelse må det ha blitt - for det var "spesielt" allerede den gang..

En del idioter også, men man kan vel ikke forvente annet med så mange deltakere:-)

"En del idioter også, men man kan vel ikke forvente annet med så mange deltakere:-)"

Uff nei, når mange mennesker samles, så må vel nødvendigvis noen av den sorten også dukke opp.

Takk for tipset om MC'messa. Vi var der på søndag og storkoste oss :-)

Vi kom i det det åpnet, så junior kom fremst i køen blandt de håpefulle som fikk teste ut mini-cross. Kjempestas!

Og jeg prøvesatt mange nye modeller og drømte meg bort til vår og mc'turer.

Skrevet

"En del idioter også, men man kan vel ikke forvente annet med så mange deltakere:-)"

Uff nei, når mange mennesker samles, så må vel nødvendigvis noen av den sorten også dukke opp.

Takk for tipset om MC'messa. Vi var der på søndag og storkoste oss :-)

Vi kom i det det åpnet, så junior kom fremst i køen blandt de håpefulle som fikk teste ut mini-cross. Kjempestas!

Og jeg prøvesatt mange nye modeller og drømte meg bort til vår og mc'turer.

Jeg var der på fredag med de jeg kjører en del sykkel sammen med, og det var første gang i år som jeg har fått litt "mc-følelse" så langt:-)

Med all snøen og kulda som ikke ser ut til å slippe taket, så er det ikke mye vårfølelse å få til nå:-(

Hyggelig å høre at junior fikk lekt seg litt også. Vi var oppe i 2. etg og tittet litt på dem. Mange blide barnefjes å se:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...