Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal møte en venninne i Vika (Oslo) i morgen kveld. Forslag til hyggelig og ikke for dyrt spisested (behøver ikke å være veldig fint, så lenge det er hyggelig og god mat) i nærheten?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tror det skal ligge en supperestaurant i Vika Terrasse (dvs hvis den fortsatt er der).

Man kan også gå ned på Aker Brygge, der er det mange ålreite steder - noen er kanskje dyre, men ikke alle.

Det ligger også en slags kafeteria i Vika terrasse, hvor det er billig - men litt slitent interiør...

Men et steinkast unna har man jo - eh... tror det er Sjakk/matt det heter. Ligger like ved posten, i den gata som svinger opp og forbi Vika-inngangen til Nationalteatret stasjon (nsb + t-bane). Det er et ok sted.

Skrevet

Kafé Stenersen er nyåpnet rett under konserthuset i Munkedamsveien. Tror ikke det er så altfor dyrt der faktisk.

Ellers har du Kafé Sjakk Matt med verdens beste brownie.

Ellers er det noen spisesteder i Ruseløkkveien, men jeg vet ikke hvilket prisnivå de ligger på. Er også en Tapas"bar" der.

Og en kinarestaurant, men synes ikke det er så koselig der inne.

Skrevet

I munkedamsveien har du pgså en indisk restaurant som jeg har hørt er bra.

*lommekjent* :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det ligger en koselig italiensk restaurant nedenfor den tapasbaren som en snakket om her... Husker ikke hva den heter, men den ligger på hjørnet i Vika. De har kjempegod mat! Helt greie priser

Skrevet

Kafé Stenersen er nyåpnet rett under konserthuset i Munkedamsveien. Tror ikke det er så altfor dyrt der faktisk.

Ellers har du Kafé Sjakk Matt med verdens beste brownie.

Ellers er det noen spisesteder i Ruseløkkveien, men jeg vet ikke hvilket prisnivå de ligger på. Er også en Tapas"bar" der.

Og en kinarestaurant, men synes ikke det er så koselig der inne.

Sambo jobber på Sjakk Matt og sier han kan selge deg oppskriften på brownien ;)

Gjest vioola
Skrevet

Vegeta. Masse mat (velg buffet), og ikke bare grøntfor selv om den er vegetarisk.

Jeg anbefaler å sitte i kjelleren.

http://www.spisekartet.no/restauranter/id/1779.lasso

dit fikk jeg lyst å dra , må spise lavproteinkost . så fisk og biff , og kylling tåler jeg naturlig nok ikke særlig mye av. pleier bare å spise alt det gode tilbehøret når jeg er på restaurant , kelnerne bare ser rart på meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

San Leandro Tapasbar er trivelig. God mat, og jævla billig.

For to stykker betalte vi 600 kroner inklusive driks, og da spiste vi mange ulike tapasretter, drakk noen øl og noen glass vin, og hvis jeg ikke husker helt feil en kaffe.

Restaurantanmelderne er enige om at stedet er skitbra.

Men lydnivået der er ganske voldsomt.

Skrevet

Sambo jobber på Sjakk Matt og sier han kan selge deg oppskriften på brownien ;)

*sikle* ekstremt fristende!! Og hva skal han ha for den? :o)

Skrevet

*sikle* ekstremt fristende!! Og hva skal han ha for den? :o)

Hm... Kanskje en tier eller så i ekstra tips neste gang du er innom? ;)

Han er i permisjon akkurat nå, så du må smøre deg med tålmodighet, da han ikke har oppskriften i hodet :)

Skrevet

Hm... Kanskje en tier eller så i ekstra tips neste gang du er innom? ;)

Han er i permisjon akkurat nå, så du må smøre deg med tålmodighet, da han ikke har oppskriften i hodet :)

En tier skal jeg nok klare!

Er han i permisjon, sier du? Og jeg som trodde jeg hadde blinka meg ut hvem samboeren din er ;-)

Er det hans oppskrift eller? Jeg må si jeg tenkte - hjemmelaget brownie ja, det sier'em alle sammen!

Skrevet

En tier skal jeg nok klare!

Er han i permisjon, sier du? Og jeg som trodde jeg hadde blinka meg ut hvem samboeren din er ;-)

Er det hans oppskrift eller? Jeg må si jeg tenkte - hjemmelaget brownie ja, det sier'em alle sammen!

-ler- Vel, vi er innom der med barnevogn noen ganger. Så hvis du ser noen som bøller seg fram til bardisken og plasserer vogna i veien for alle andre med den største selvfølge, mens personalet bare smiler, så er det oss og da må du si hei ;)

Hehe, nei, ikke hans oppskrift.

Skrevet

-ler- Vel, vi er innom der med barnevogn noen ganger. Så hvis du ser noen som bøller seg fram til bardisken og plasserer vogna i veien for alle andre med den største selvfølge, mens personalet bare smiler, så er det oss og da må du si hei ;)

Hehe, nei, ikke hans oppskrift.

Det skal jeg pinadø gjøre! Hvor gammel er nurket da? :-)

Skrevet

Det skal jeg pinadø gjøre! Hvor gammel er nurket da? :-)

Syv måneder har han blitt :)

Han har forresten en salat oppkalt etter seg på menyen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...