Gjest arbeidsledig student en stund Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Jeg har mista jobben, og har lyst til å ta tilleggsutdanning før jeg får meg ny jobb. Kommer til å ha full lønn til 1, februar 2007, deretter studielån + oppsparte midler ut mai/juni. Men deretter blir det "smalhans" og arbeidsledighetstrygd. Kan en familie på 4 med 1.3 mill i lån, en barnehageplass og en SFO-plass leve på 31000 i mnd. i en periode (lønn + arbeidsledighetstrygd + barnetrygd). Vi har lånet på 10 år nå, men kan forlenge avdragstiden en periode. Tipper at det ikke blir mer enn 6 mnd. uten lønn, men vet jo aldri. Vi har ca 12000 mer i mnd. nå, så det blir jo en overgang. men innbiller meg at vi bruker mye mer penger enn vi trenger. 0 Siter
Nikki Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Vi lever på ca 32.000,- i mnd - med en i barnehage og en i SFO. Huslån + studielån utgjør vel ca 900.000,-. I tillegg betaler vi husleie hver måned siden vi bor i borettslag. Det er klart det ikke er fett, men vi klarer da oss. 0 Siter
Gjest MayBeMayBeNot Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Synes ikke det hørtes veldig fett ut. Vi har ca. 34000 i mnd. og huslån på 1,6 + billån og studielån. Ett barn i SFO. Det går rundt til strømregninga kommer... 0 Siter
Gjest arbeidsledig student en stund Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Synes ikke det hørtes veldig fett ut. Vi har ca. 34000 i mnd. og huslån på 1,6 + billån og studielån. Ett barn i SFO. Det går rundt til strømregninga kommer... Har dere 1,6 i huslån og andre lån i tillegg? Klarer dere dere greit med 34000? I så fall burde vi klare oss med litt 3000 mindre, selv om vi har barn i SFO i tillegg til et barn i barnehage. Hvis ikke deres ekstralån er veldig små, da (studie + bil). Det er jo uansett bare for en periode på max 6-8 mnd, så jeg tror vi skal klare det. 0 Siter
Gjest vioola Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Har dere 1,6 i huslån og andre lån i tillegg? Klarer dere dere greit med 34000? I så fall burde vi klare oss med litt 3000 mindre, selv om vi har barn i SFO i tillegg til et barn i barnehage. Hvis ikke deres ekstralån er veldig små, da (studie + bil). Det er jo uansett bare for en periode på max 6-8 mnd, så jeg tror vi skal klare det. dere klarer det sikkert , får prøve å gjøre litt sport ut av det å spare og finne rimelige ting. first price er vår venn! 0 Siter
fresja Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Du må jo ha en kjempelønn i dag, om du får 12.000 mindre utbetalt når/om du år arbeidsledighetstrygd. Har du tatt hensyn til at skatten blir mye mindre? 0 Siter
Gjest arbeidsledig student en stund Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Du må jo ha en kjempelønn i dag, om du får 12.000 mindre utbetalt når/om du år arbeidsledighetstrygd. Har du tatt hensyn til at skatten blir mye mindre? Har ikke kjempelønn, men får utbetalt ca 25000 nå, regner med å få utbetalt 12000 på arbeidsledighetstrygd - 60% av 360000 med ca 30 %skattetrekk, Tror det blir sånn noenlunde rett, men kan hende det blir litt mindre skatt, ja. Uansett så bør det gå for en kort periode, gjør det ikke? Vi kommer til å ha litt penger som buffer, i fall vaskemaskinen ryker og sånn. 0 Siter
fresja Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Har ikke kjempelønn, men får utbetalt ca 25000 nå, regner med å få utbetalt 12000 på arbeidsledighetstrygd - 60% av 360000 med ca 30 %skattetrekk, Tror det blir sånn noenlunde rett, men kan hende det blir litt mindre skatt, ja. Uansett så bør det gå for en kort periode, gjør det ikke? Vi kommer til å ha litt penger som buffer, i fall vaskemaskinen ryker og sånn. Det går nok for en stund med den inntekten. Selv gikk jeg på halv lønn / halv arb.led.trygd. noen måneder. Hadde nok mindre enn deg (det er lenge siden, så det er ikke sammenlignbart). Jeg klarte men jeg stoppet et par nedbetalinger på lån. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.