Gå til innhold

klarer vi dette?

Gjest arbeidsledig student en stund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mista jobben, og har lyst til å ta tilleggsutdanning før jeg får meg ny jobb. Kommer til å ha full lønn til 1, februar 2007, deretter studielån + oppsparte midler ut mai/juni.

Men deretter blir det "smalhans" og arbeidsledighetstrygd.

Kan en familie på 4 med 1.3 mill i lån, en barnehageplass og en SFO-plass leve på 31000 i mnd. i en periode (lønn + arbeidsledighetstrygd + barnetrygd). Vi har lånet på 10 år nå, men kan forlenge avdragstiden en periode. Tipper at det ikke blir mer enn 6 mnd. uten lønn, men vet jo aldri.

Vi har ca 12000 mer i mnd. nå, så det blir jo en overgang. men innbiller meg at vi bruker mye mer penger enn vi trenger.

Skrevet

Vi lever på ca 32.000,- i mnd - med en i barnehage og en i SFO. Huslån + studielån utgjør vel ca 900.000,-. I tillegg betaler vi husleie hver måned siden vi bor i borettslag. Det er klart det ikke er fett, men vi klarer da oss.

Gjest MayBeMayBeNot
Skrevet

Synes ikke det hørtes veldig fett ut. Vi har ca. 34000 i mnd. og huslån på 1,6 + billån og studielån. Ett barn i SFO. Det går rundt til strømregninga kommer...

Skrevet

Synes ikke det hørtes veldig fett ut. Vi har ca. 34000 i mnd. og huslån på 1,6 + billån og studielån. Ett barn i SFO. Det går rundt til strømregninga kommer...

Har dere 1,6 i huslån og andre lån i tillegg? Klarer dere dere greit med 34000?

I så fall burde vi klare oss med litt 3000 mindre, selv om vi har barn i SFO i tillegg til et barn i barnehage. Hvis ikke deres ekstralån er veldig små, da (studie + bil).

Det er jo uansett bare for en periode på max 6-8 mnd, så jeg tror vi skal klare det.

Gjest vioola
Skrevet

Har dere 1,6 i huslån og andre lån i tillegg? Klarer dere dere greit med 34000?

I så fall burde vi klare oss med litt 3000 mindre, selv om vi har barn i SFO i tillegg til et barn i barnehage. Hvis ikke deres ekstralån er veldig små, da (studie + bil).

Det er jo uansett bare for en periode på max 6-8 mnd, så jeg tror vi skal klare det.

dere klarer det sikkert , får prøve å gjøre litt sport ut av det å spare og finne rimelige ting. first price er vår venn!

Skrevet

Du må jo ha en kjempelønn i dag, om du får 12.000 mindre utbetalt når/om du år arbeidsledighetstrygd. Har du tatt hensyn til at skatten blir mye mindre?

Skrevet

Du må jo ha en kjempelønn i dag, om du får 12.000 mindre utbetalt når/om du år arbeidsledighetstrygd. Har du tatt hensyn til at skatten blir mye mindre?

Har ikke kjempelønn, men får utbetalt ca 25000 nå, regner med å få utbetalt 12000 på arbeidsledighetstrygd - 60% av 360000 med ca 30 %skattetrekk, Tror det blir sånn noenlunde rett, men kan hende det blir litt mindre skatt, ja.

Uansett så bør det gå for en kort periode, gjør det ikke? Vi kommer til å ha litt penger som buffer, i fall vaskemaskinen ryker og sånn.

Skrevet

Har ikke kjempelønn, men får utbetalt ca 25000 nå, regner med å få utbetalt 12000 på arbeidsledighetstrygd - 60% av 360000 med ca 30 %skattetrekk, Tror det blir sånn noenlunde rett, men kan hende det blir litt mindre skatt, ja.

Uansett så bør det gå for en kort periode, gjør det ikke? Vi kommer til å ha litt penger som buffer, i fall vaskemaskinen ryker og sånn.

Det går nok for en stund med den inntekten. Selv gikk jeg på halv lønn / halv arb.led.trygd. noen måneder. Hadde nok mindre enn deg (det er lenge siden, så det er ikke sammenlignbart). Jeg klarte men jeg stoppet et par nedbetalinger på lån.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...