j25f Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei Gro! først vil jeg takke for fine bøker, som jeg har lest og kost meg med. mange bra tips der:) men enda sitter jeg igjen med noen spørsmål.. og det dreier seg om den berømte orgasmen selvfølgelig.. jeg er 26 år forresten, og har vært seksuellt aktiv siden jeg var 18, viss d r viktig. jeg oppnår kun orgasme ved stimulering av klitoris, både når jeg onanerer og når jeg har samleie med kjæresten min. jeg kjenner nytelse inni der, men ikke nok til å få orgasme. så leser jeg om g-punkt orgasmer og vaginalorgasmer, og føler meg liksom litt ukomplett. når jeg selv stimulerer g-punkt, kjenner jeg noe godt, og denne må tisse følelsen, men ikke noe orgasme. dessuten blir jeg sliten i hånda, og synes g-punkt vibrator jeg har er litt stiv og rar. under samleie kjenner jeg liksom at nytelsen bygger seg opp, så stimulerer jeg litt klitoris, og fr orgasme. da føler jeg litt at den utløser noe inni der. kan det stemme?? hvor lenge må man holde på for å oppnå gpunkt orgasme? dette er jo individuellt, men er tissefølelsen at man nærmer seg? noen ganger har jeg sprutet noe ut under orgasme, det var veldig vannaktig egentli, så jeg tror jo det var tiss. jeg onanerer veldig mye, gjerne tre ganger om dagen, det har jeg gjort sden jeg var ti år eller noe. kan det hende jeg har blitt låst på klitoris orgasmen og ikke kan kjenne det andre? ingen av de jeg kjenner kommer uten klitorisstimuli heller, men føler jeg leser om dem på alle kanter, og typen påstår og ha vært med slike damer. er det egentlig mange som kommer uten stimulering av klitoris? hva med vaginalorgasmene? de kommer av at penis treffer livmorhalsen? hmm.. det var vel ganske mange spørsmål ja. men du har nok noen gode svar.. tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221955-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei! Flott at du har hatt glede av bøkene mine. Det sikreste tegnet på en orgasme, er at PC-musklene rundt skjeden trekker seg sammen og løser seg opp i spasmer. Dette skjer også når du får klitorisorgasmer. Noen undersøkelser har vist at bare 30 prosent av kvinnene kan få vaginalorgasme. Noen av disse 30 prosentene får det jevnlig, mens andre opplever å få det noen gang i løpet av livet. (Det vil si at de får orgasme uten at klitoris er sentrum for stimulering.) De aller fleste orgasmer kvinner opplever, har derfor sitt utspring i klitoris. Klitorisstimulering er derfor nødvendig både før og under samleiet, eller blir ofte sexen en dårlig opplevelse for henne. G-punktet er en kilde til vaginalorgasmer, mens dype støt mot livmorhalsen er en annen. Dersom du har ejakulert kommer væsken ikke fra skjeden, men den kommer fra urinrøret. Ejakulasjonsvæsken har vist seg ved analyser å inneholde noe helt annet enn urin, selv om spruten kommer fra urinrørsåpningen. Fortsatt finnes det de som hevder at G-punktet ikke ekstisterer. Men alle kvinner som har hatt slike orgasmer kan fortelle at det gjør de i høyeste grad. Selv de som får G-punktorgasmer jevnlig, forteller at de opplever den litt ubehagelige tissefølelsen oppstår før det hele går over i nytelse. Kanskje du lettere finner ut av det om du fortsetter stimuleringen til tross for at det gjør at du føler du må tisse. Du kan få til en g-punktorgasme ved å bruke fingrene i roterende bevegelser over punktet, men vær klar over at du må bruke litt kraft for å få det til. For de fleste er det derfor enklere å få g-punktorgasme ved hjelp av en g-punktvibrator. Ikke alle typer på markedet er like godt egnet til formålet. Kanskje det hjelper om du prøver litt ulike typer? Prøv også samtidig å kjæle med klitoris. Det viktigste er at de har bøyd tupp og gir kraftig stimulering ytterst ute i tuppen. Dessuten – innstill deg på at du kan få flere orgasmer, enten de har sitt utspring i klitoris eller i skjeden. At kvinner er mulitorgstiske var allmennkunnskap for noen hundre år siden. Men kunnskapen om dette forsvant da puritanismen gjennomsyret samfunnet og nektet kvinner gleden og nytelsen ved sex. Eldre erotiske fokeeventyr og seksualopplysningsbøker fra slutten av 1700-tallet, vitner om at kunnskap om kvinners nytelse fantes her i landet. I følge boka Ekteseng og Bordell som ble utgitt for mange hundre år siden, ble det sett på som en selvfølge at kvinner var multiorgastiske. Håper du lykkes i din jakt på nytelsen! Enten du gjør det alene eller sammen med kjæresten din! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221955-orgasme/#findComment-1659738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moiloi Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 jeg synes det er lettere å få orgasme når man sitter oppe på gutten. Ingen anelse om det er vaginal eller klitoris. Men det er så slitsomt. mye jobb og være oppå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221955-orgasme/#findComment-1662069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.