Gå til innhold

når vi snakker om edderkoppskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æææsssjjj... Hørtes skikkelig ekkelt ut...

Jeg ble mest kvalm av de to vaskedamene som gikk inn til folk det hadde tilta for (det må jo ha tilta om de vil stå frem med grisereiet sitt på tv) Ekstrem Rengjøring.

De skrapte med neglene og frydet seg over at det luktet grusomt av alt....

OG på C.S.I forrige gang, da de fant en bil med to lik som det rant av etter å ha stått i solsteiken noen dager.....jækk

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• Lucretia

1

• Glimtipper

1

• ¤ Skara ¤

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg tør ikke åpne linken...Da får jeg ikke sove i natt, blir helt satt ut av edderkopper!

Gjest togli
Skrevet

Jeg tør ikke åpne linken...Da får jeg ikke sove i natt, blir helt satt ut av edderkopper!

Du bør ikke åpne den!

Skrevet

Jeg så dette på tv. Lurer på om de da kunne vinne både penger og en Jeep eller noe sånn? Iallefall, tøft gjort av dama. Jeg ville ikke gjort det. Både pga at det er ekkelt (har ikke edderkoppfobi men det får da gå grenser for hva jeg putter i meg) og dessuten spiser jeg ikke dyr, og prøver også å styre unna insekter. Syns litt synd på edderkoppene, jeg.

Skrevet

Jeg ble mest kvalm av de to vaskedamene som gikk inn til folk det hadde tilta for (det må jo ha tilta om de vil stå frem med grisereiet sitt på tv) Ekstrem Rengjøring.

De skrapte med neglene og frydet seg over at det luktet grusomt av alt....

OG på C.S.I forrige gang, da de fant en bil med to lik som det rant av etter å ha stått i solsteiken noen dager.....jækk

Æsj, de likene var grusomme. "Nå gjør de alt for å toppe seg selv i ekkelhet" tenkte jeg. Måtte lukke øynene.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Å, fyttirakker'n...

Det verste av alt var å se at hun presset seg så sinnssykt hardt... Det var jo helt tydelig at hun hadde skrekk for det.

Åssen takler hun å ha krysset sine egne grenser sånn? Lurer på om det var en seier for henne eller om hun bare kommer til å ha mareritt i etterkant...

"Lurer på om det var en seier for henne eller om hun bare kommer til å ha mareritt i etterkant..."

Jeg tror ikke jeg hadde opplevd det som en seier, mer som et nederlag fordi jeg lot meg presse til noe sånt av andre.

Skal jeg prøve å krysse noen grenser, så skal det være fordi jeg ønsker det, ikke fordi jeg får dyttet et kamera opp i ansiktet.

Gjest Shira12
Skrevet

Du bør ikke åpne den!

Nei jeg tør rett og slett ikke.

Slikt som har med edderkopper og gjøre har en tendens til og feste seg på netthinnen.

Er skikkelig pysete når det kommer til slikt.

Jeg sjekker til og med taket før jeg legger meg, må vite at det er edderkoppfritt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Lurer på om det var en seier for henne eller om hun bare kommer til å ha mareritt i etterkant..."

Jeg tror ikke jeg hadde opplevd det som en seier, mer som et nederlag fordi jeg lot meg presse til noe sånt av andre.

Skal jeg prøve å krysse noen grenser, så skal det være fordi jeg ønsker det, ikke fordi jeg får dyttet et kamera opp i ansiktet.

Ja, det var liksom det jeg syntes var mest ekkelt... At hun så ut som hun lot seg presse. Hun var absolutt ikke komfortabel med dette, nei... Ville jo knapt ta på dyret.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, det var liksom det jeg syntes var mest ekkelt... At hun så ut som hun lot seg presse. Hun var absolutt ikke komfortabel med dette, nei... Ville jo knapt ta på dyret.

"Hun var absolutt ikke komfortabel med dette, nei... Ville jo knapt ta på dyret."

Jeg har skrekk for edderkopper selv, så jeg følte at hun var i samme kategori som meg. Jeg ville også hatt store problem med å ta på dem. Så om jeg var blitt presset til det der, ville jeg etterpå følt at jeg sviktet meg selv.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Slikt som har med edderkopper og gjøre har en tendens til og feste seg på netthinnen.

Jeg sjekker til og med taket før jeg legger meg, må vite at det er edderkoppfritt.

Jeg har også edderkoppskrekk, og jeg angrer på at jeg så den videosnutten i går kveld.

Jeg ble virkelig kvalm i går, det var ikke bare noe jeg skrev fordi det var så ekkelt. Jeg klarte ikke å skrive mer enn den ene setningen, så måtte jeg forlate pc'en og prøve å tenke på noe annet.

Gjest sol etter regn
Skrevet

sånn har vi det og! De er svære og mange. Det var plussgrader her en dag og da fant jeg en diger en inne. De kommer med en gang det blir litt varmere. Jeg gruer meg skikkelig til våren

Endelig en som forstår meg. ;) Gruer meg også til våren!!

Jeg har forsåvidt hatt "koselig" besøk av dem flere ganger i vinter jeg da, og da finner jeg dem som regel i KJØKKENVASKEN! :o Tror de faller nedi og ikke klarer å komme seg opp igjen. Er som regel når det har stått litt oppvask der en stund, og når jeg skal rydde vekk, så ligger den under der.. svære jævelen!! Huff, som jeg banner og sverter - men det finnes ikke NOE dyr i hele verden som får meg sånn på tuppa som disse motbydelige krypene her... :|

Fobien har blitt vesentlig værre etter at jeg flyttet hit. Har vurdert tusen ganger om jeg skal flytte, men har slått det fra meg pga. er så fornøyd med leiligheten ellers, og er vanskelig å finne noe på denne str. her i området. En blokk - i 3 etg. hadde passet meg utmerket! ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har også edderkoppskrekk, og jeg angrer på at jeg så den videosnutten i går kveld.

Jeg ble virkelig kvalm i går, det var ikke bare noe jeg skrev fordi det var så ekkelt. Jeg klarte ikke å skrive mer enn den ene setningen, så måtte jeg forlate pc'en og prøve å tenke på noe annet.

Jeg blir også dårlig!

Jeg tør ikke engang ligge inntil veggen (senga står inntil veggen) pga at det kan komme en krypendes ned.

Vet jeg er en stor pyse, men jeg klarer bare ikke de ekle fæle dyrene!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg blir også dårlig!

Jeg tør ikke engang ligge inntil veggen (senga står inntil veggen) pga at det kan komme en krypendes ned.

Vet jeg er en stor pyse, men jeg klarer bare ikke de ekle fæle dyrene!

Stakkars, jeg skjønner hvordan du har det. Tidligere var jeg like "ille" som deg, så meg rundt etter edderkopper rett som det var.

Nå tenker jeg ikke på dem før jeg ser dem. (Bortsett fra når jeg har vært så dum og sett på videoer som den i går. I går kveld måtte jeg også se meg rundt før jeg la meg)

Gjest togli
Skrevet

Jeg har heldigvis blitt bedre med årene selv om skrekken nok aldri vil bli helt borte!

Grunnen til at jeg tåler mer nå, er at jeg tvang meg selv til å se Fear Factor der edderkopper var involvert. Eksponering av det man har redsel for hjelper faktisk!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har heldigvis blitt bedre med årene selv om skrekken nok aldri vil bli helt borte!

Grunnen til at jeg tåler mer nå, er at jeg tvang meg selv til å se Fear Factor der edderkopper var involvert. Eksponering av det man har redsel for hjelper faktisk!

"Eksponering av det man har redsel for hjelper faktisk!"

Ikke alltid. Det kommer nok mye an på hvordan det gjøres.

En god venn av meg gav meg en grøsservideo med edderkopper, nettopp som eksponerinsgsterapi. Jeg klarte bare å se halve filmen, og skrekken for edderkopper økte.

Men min edderkoppskrekk var ikke så ille at den har hemmet meg i dagliglivet. Da hadde jeg nok gjordt noe for å bli kvitt den.

Gjest Shira12
Skrevet

Stakkars, jeg skjønner hvordan du har det. Tidligere var jeg like "ille" som deg, så meg rundt etter edderkopper rett som det var.

Nå tenker jeg ikke på dem før jeg ser dem. (Bortsett fra når jeg har vært så dum og sett på videoer som den i går. I går kveld måtte jeg også se meg rundt før jeg la meg)

Så det er håp for meg også altså :o)

Gjest togli
Skrevet

"Eksponering av det man har redsel for hjelper faktisk!"

Ikke alltid. Det kommer nok mye an på hvordan det gjøres.

En god venn av meg gav meg en grøsservideo med edderkopper, nettopp som eksponerinsgsterapi. Jeg klarte bare å se halve filmen, og skrekken for edderkopper økte.

Men min edderkoppskrekk var ikke så ille at den har hemmet meg i dagliglivet. Da hadde jeg nok gjordt noe for å bli kvitt den.

Jeg tror på å ta det gradvis.

Du husker kanskje filmen "Arachnophobia"? Etter den filmen ble jeg reddere enn noen gang!

Jeg turde ikke engang å legge hånda på et bilde av en edderkopp...

Når jeg fikk barn var min største redsel at en edderkopp skulle lage spindelvev foran åpningen i vogna slik at jeg ikke skulle kunne klare å "redde" ungen min *ler*

Jeg tvang meg til å se på bilder av edderkopper og etterhvert film på tv om edderkopper. Det var en milepæl når jeg klarte å se på edderkoppene på "Fangene på fortet"! Deretter steg jeg i gradene og klarte å se Fear Factor ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har faktisk vært inni noe greier i Praha, som bestod av ett hundretalls diverse edderkopp-typer.

Tenkte at jeg skulle møte fobien min.

Gikk fint det....Helt til jeg kom innerst i lokalet, og der låg søren meg en stoooooor hårete edderkopp oppå buret sitt.

Da var det ei som sprang du!

Det viste seg at det bare var ett skall, de bytter skall, og det hadde de fjernet fra buret, men glemt og ta det vekk fra lokket til buret.

Hadde noia bare noe var borti meg i ukevis etterpå, så den edderkopper omtrent overalt.

*grøsser bare ved tanken*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tror på å ta det gradvis.

Du husker kanskje filmen "Arachnophobia"? Etter den filmen ble jeg reddere enn noen gang!

Jeg turde ikke engang å legge hånda på et bilde av en edderkopp...

Når jeg fikk barn var min største redsel at en edderkopp skulle lage spindelvev foran åpningen i vogna slik at jeg ikke skulle kunne klare å "redde" ungen min *ler*

Jeg tvang meg til å se på bilder av edderkopper og etterhvert film på tv om edderkopper. Det var en milepæl når jeg klarte å se på edderkoppene på "Fangene på fortet"! Deretter steg jeg i gradene og klarte å se Fear Factor ;-)

"Du husker kanskje filmen "Arachnophobia"? Etter den filmen ble jeg reddere enn noen gang!"

Det var akkurat den filmen jeg fikk, jeg husket bare ikke navnet! Videoen ligger innerst i skapet et sted, jeg har ikke orket så mye som å ta på den, men planlegger å kaste den neste gang jeg rydder der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...