Gå til innhold

tips til sang ??

Anbefalte innlegg

Gjest arnebeate
Skrevet

Har vært så heldig å få ei til å synge i vårt bryllup, i kirka altså.

Vi trenger forslag til en fin sang som passer ( og som vi kan enes om...); kom igjen folks hjelp oss !!!

Gjest pekka
Skrevet

Shania Twain ( usikker på skrivemåten) med From this moment. Den er knallfin, rolig og følsom.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har dere tenkt på hva slags stil dere ønsker? Og hva slags stiler hun behersker?

Vil dere ha en smektende kjærlighetssang, eller en rolig vise? Noe religiøst? Klassisk? Jazz? Eller noe helt annet?

Hva med språk, ville dere foretrekke engelsk, norsk, svensk, evt. fransk eller noe helt annet?

Når dere tenker igjennom hva dere liker og synes passer, er det sikkert lettere å komme på sporet av en sang.

Gjest arnebeate
Skrevet

Har dere tenkt på hva slags stil dere ønsker? Og hva slags stiler hun behersker?

Vil dere ha en smektende kjærlighetssang, eller en rolig vise? Noe religiøst? Klassisk? Jazz? Eller noe helt annet?

Hva med språk, ville dere foretrekke engelsk, norsk, svensk, evt. fransk eller noe helt annet?

Når dere tenker igjennom hva dere liker og synes passer, er det sikkert lettere å komme på sporet av en sang.

jeg tenker i sjanger "Det vackraste jag vet.." av Cecilia W. men gubben synes den er for klissete...

Norsk/engelsk/svenk spiller ingen rolle..

bare kom med forslag du !! Takknemlig for alt !

Gjest c-lin
Skrevet

Jan Werner Danielsen synger "air" med Bach så vakkert. Instrumentalen brukes ofte i begravelser, men det er egentlig en bryllupsmarsj.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

jeg tenker i sjanger "Det vackraste jag vet.." av Cecilia W. men gubben synes den er for klissete...

Norsk/engelsk/svenk spiller ingen rolle..

bare kom med forslag du !! Takknemlig for alt !

En klassiker er jo "kjærlighet" (Sissel Kyrkjebø), evt. "only love" på engelsk (Nana Moskouri). Men den er kanskje litt forslitt?

Ellers har Evert Taube to nydelige viser som begge vil kunne passe til en slik anledning: "Så skimrande var aldrig havet" og "Nocturne (sov på min arm)"

I musicalen "Phantom of the opera" er det også to vakre kjærlighetssanger, "The music of the night" og "all I ask of you". (en av de er duett, men det bør kunne gå an å trikse og mikse det til en solosang.)

En veldig fin, rolig jazzlåt som heter "my funny valentine" (Rodgers/Hart) burde også kunne gå an.

Eller en vár, stemningsfull pop-viselåt, "the rose" (Amanda mac Broome).

En sang som har en virkelig nydelig melodi, og et helt passende refreng, men kanskje ikke like passende vers..., er Dolly Partons vakre sang "I will always love you" (også sunget av Whitney Houston). Bare det triste at den handler om en avskjed... I så fall måtte dere ha skrevet ny tekst...

Eller hvis dere vil ha noe med religiøst innhold, kan jo Amazing grace være flott. Eller "bred dina vida vingar".

Jaja, det er noen tips i hvert fall, men sitter nå med en følelse av bare å ha skrapet i overflaten. Men det kan i det minste være starten på en tankeprosess.

Skrevet

Har ikke noe veldig godt tips, dessverre.

Annet enn at "Yesterday" og "Let It Be" bør unngås ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg var i bryllup i fjor sommer der en venninne av bruden sang Katie Meluas "Tiger in the Night", en nydelig sang med en fantastisk tekst.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken type sanger hun er, men den nydeligste sangen i et bryllup jeg kan tenke meg, er "Mitt hjerte er ditt" (ei svensk vise med norsk tekst av Alf Prøysen).

Kjærlighet kommer og kjærlighet går,

Ingen veit vægen vi vandre,

Men din vil je vara i dager og år,

Je vil itte sjå på andre.

Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt, Og visa med seljelyd låter.

Min glede er din, din glede er min, Og sorgen er min når du gråter.

Kjærlighetrosa er frodig og sterk, Den kæin få knopper og blømme;

Kjærlighetrosa er skaperens verk, Det ska vi æiller forglømme.

Mitt hjerte er ditt, Ditt hjerte er mitt, Og visa med seljelyd låter,

Min glede er din, Din glede er min, Og sorgen er min når du gråter

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup der det ble sunget "Jag vil tacka livet", men den er vel mest brukt i begravelser?

Nå gikk jo det ekteskapet heden etter noen år også da...

Gjest Titanic/Celine D.
Skrevet

Var i bryllup engang hvor den der fra Titanic m/Celine D. ble sunget (husker ikke navnet akkurat nå) ..... ikke ETT øye var tørt tror jeg :)

Gjest arnebeate
Skrevet

Nå blir det lytting og synging og kosing i helga ! Bryllupet er ikke før til sommeren så vi og solisten blir vel enige. Men TUSEN TAKK for mange bra innspill ( men noen av forslagene forbinder ihvertfall jeg med begravelser da..)

Gjest lykke til
Skrevet

Husker ikke hva den heter, og bare delvis teksten. Eg og du, lalalalaer så forelska, nesten så lala, to fuglarlalaa, vår kjærleik kan aldri sei godnattosv.

vanlig i brylluper, og søt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...