Gå til innhold

det kjente maleriet...

Anbefalte innlegg

Gjest painter
Skrevet

Hvem har malt det kjente maleriet med de hendene som strekker seg mot hverandre? Gud og mennesket strekker seg mot hverandre... dedre vet...Og hva heter det?

Skrevet

Tenker du på "Creation of God" av Michlangelo, i taket på det sixtinske kapell?

"............................................"

Skrevet

eh... taket på det sixtinske kapell?

Jepp, ligger i Roma og er verdt et besøk.

Skrevet

Og akkurat det bildet av de to hendene som strekker seg mot hverandre er jo bare et utsnitt.

Takmaleriet er svært - og absolutt å anbefale et besøk for å se.

Gjest Teatrika
Skrevet

Det heter vel "The Creation of Adam"? Det er vel strengt tatt ikke Gud som blir skapt:-) Holder akkurat på med et pusslespill med dette motivet nå...begynner å bli temmelig lei disse hendene nå jeg;-)

Skrevet

Det heter vel "The Creation of Adam"? Det er vel strengt tatt ikke Gud som blir skapt:-) Holder akkurat på med et pusslespill med dette motivet nå...begynner å bli temmelig lei disse hendene nå jeg;-)

Hmmm...."Creation of God" vil jo kunne bety "Guds Skaperverk", da. Men det er mulig det var "The Creation of Man" jeg tenkte på når jeg skrev det. Uansett, noe i den duren ihvertfall.

"............................................."

petter smart
Skrevet

Det heter "The creation of Adam". Av Michelangelo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...