Gjest painter Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Hvem har malt det kjente maleriet med de hendene som strekker seg mot hverandre? Gud og mennesket strekker seg mot hverandre... dedre vet...Og hva heter det? 0 Siter
Prozak Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Tenker du på "Creation of God" av Michlangelo, i taket på det sixtinske kapell? "............................................" 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 eh... taket på det sixtinske kapell? Jepp, ligger i Roma og er verdt et besøk. 0 Siter
Gyda Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Tenker du på "Creation of God" av Michlangelo, i taket på det sixtinske kapell? "............................................" Og akkurat det bildet av de to hendene som strekker seg mot hverandre er jo bare et utsnitt. Takmaleriet er svært - og absolutt å anbefale et besøk for å se. 0 Siter
Gjest Teatrika Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Tenker du på "Creation of God" av Michlangelo, i taket på det sixtinske kapell? "............................................" Det heter vel "The Creation of Adam"? Det er vel strengt tatt ikke Gud som blir skapt:-) Holder akkurat på med et pusslespill med dette motivet nå...begynner å bli temmelig lei disse hendene nå jeg;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Det heter vel "The Creation of Adam"? Det er vel strengt tatt ikke Gud som blir skapt:-) Holder akkurat på med et pusslespill med dette motivet nå...begynner å bli temmelig lei disse hendene nå jeg;-) Hmmm...."Creation of God" vil jo kunne bety "Guds Skaperverk", da. Men det er mulig det var "The Creation of Man" jeg tenkte på når jeg skrev det. Uansett, noe i den duren ihvertfall. "............................................." 0 Siter
petter smart Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Det heter "The creation of Adam". Av Michelangelo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.