Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. Idag er første dag på et par uker hvor jeg har hatt hele dagen for meg selv, uten å måtte ta hensyn til andre, uten å ha ting å gjøre, på et par uker (har også vært travel de to siste helgene). Herlig! Jeg har ikke forlatt leiligheten i hele dag, har spist usunn mat og drukket mye brus, og nå har jeg helt i meg en flaske rødvin og er utrolig røykesyk! Har egentlig sluttet å røyke. Hmm. Orker ikke dra til Shellen for å kjøpe heller. Satte på litt røkelse mens jeg sutter på en kulepenn hehe. Blir ikke helt det samme.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg slutta å røyke for et par år siden. Røyker kun når jeg drikker øl. Men det hender, en sjelden gang, selv om jeg aldri tenker på røyk, at jeg føler suget etter en røyk.

Men i så fall tar jeg en. Det er intet problem for meg å ta en i ny og ne dersom jeg føler for det, men det er sjelden jeg får det suget og jeg kan knapt huske sist jeg røyka edru.

Hvis du er en av dem som kan ryke skikkelig hvis du tar en røyk, kan du jo vurdere en snus.

Skrevet

Jeg slutta å røyke for et par år siden. Røyker kun når jeg drikker øl. Men det hender, en sjelden gang, selv om jeg aldri tenker på røyk, at jeg føler suget etter en røyk.

Men i så fall tar jeg en. Det er intet problem for meg å ta en i ny og ne dersom jeg føler for det, men det er sjelden jeg får det suget og jeg kan knapt huske sist jeg røyka edru.

Hvis du er en av dem som kan ryke skikkelig hvis du tar en røyk, kan du jo vurdere en snus.

nei uff ikke snus!

Jeg røyker som regel når jeg drikker, så jeg har jo ikek slutta helt. Men røyker ikke alltid når jeg drikker. Og får sjelden eller aldri sug når jeg er edru. Uff, men nå.. Tenkte det skulle bli godt med vin, og starte helga tidlig, når jeg endelig har "fri".

ShitDiddelyDo
Skrevet

nei uff ikke snus!

Jeg røyker som regel når jeg drikker, så jeg har jo ikek slutta helt. Men røyker ikke alltid når jeg drikker. Og får sjelden eller aldri sug når jeg er edru. Uff, men nå.. Tenkte det skulle bli godt med vin, og starte helga tidlig, når jeg endelig har "fri".

Hvis du røyker når du drikker er det jo bare å slenge deg på flaska og røyke med god samvittighet. :)

Skrevet

Hvis du røyker når du drikker er det jo bare å slenge deg på flaska og røyke med god samvittighet. :)

Joda, men nå har jeg ikke røyk, det er det som er problemet nå :P

jeg har ikke dårlig samvittighet når jeg røyker, fordi jeg tenker ikke på røyk til hverdags, har null problem med å holde meg unna det. I edru tilstand....

Skrevet

Jeg lover deg - det er ikke feil det som sies om at det er vanskeligere å slutte å snuse enn å slutte å røyke. Jeg sluttet å snuse for litt over en mnd. siden - samtidig som jeg satte en endelig stopper for all "festrøyking". Jeg har ennå ikke spart noen penger, med tanke på nikotinerstatningene jeg må putte i meg. Snusing gir et større nikotininntak, og man får en høyere toleranse (og medfølgende avhengighet) av selve nikotinen - iom. at den tas raskere opp i blodet enn ved røyking. Samtidig er det nok en litt mindre psykisk avhengighet.

Jeg gikk over til snus en stund etter at jeg sluttet å røyke for fire år siden - derfor kan jeg ikke på noen måte (med unntak av økonomisk) anbefale å bytte ut røyken med snus.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...