Gå til innhold

Sluttpakke

Gjest arbeidsledig student en stund

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidsledig student en stund
Skrevet

Jeg skal få en sluttpakke fra arbeidsgiver, men de lurer meg. Naturligvis. De vil gi meg en mnd. mindre enn jeg av diverss årsaker har krav på. For langt å gå inn på her, men både likestillingsombudet, arbeidstilsynet, advokat i fagforening og JURK (juridisk rådgivning for kvinner) sier at jeg har rett.

Jeg har en enorm rettferdighetssans, og kan ikke fordra å bli behandlet dårlig. Men er det verdt å krangle på.

Skal jeg:

Signere sluttpakke ut i fra arbeidsgivers versjon, og dermed gå glipp av 25000 netto?

Eller skal jeg la være å signere, la det bli "en sak" av det, og få de 25000 og kanskje mer i samtale før oppsigelse, men samtidig risikere å ikke få noen sluttpakke overhodet, dersom arbeidsgiver gjør det til en stor sak, og alle de jeg har snakket med likevel skulle ta feil?

Hvor mye er stoltheten verd?

Skrevet

"både likestillingsombudet, arbeidstilsynet, advokat i fagforening og JURK (juridisk rådgivning for kvinner) sier at jeg har rett."

Hvis alle disse sier dette, så ville jeg ansett sjangsen for at du har rett for 100%. Jeg ville laget sak av det.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...