Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Forferdelig trist. Syns det er så skummelt at det ikke er påvist noen bakterie i kjøttdeigen etter alle de prøvene som er tatt, så egentlig kan vel smittekilden være hvor som helst fortsatt?

Gjest kjøttdeiga
Skrevet

kostet oss? noen i din familie?

klart bakterier kan være farlige, det vet da vel alle? vi i Norge har vært bortskjemte mot det meste av bakterier, nå innhentes vi av verden. bakteriene er ikke farligere enn at om man steker maten skikelig, og har bra kjøkkenhygiene, så blir man ikke syk av dem.

Skrevet

Hvis du er redd for bakterier, er ikke kylling noe sjakktrekk.

Men riktig behandlet er verken kylling eller kjøttdeig farlig.

Skrevet

Og han gikk i en barnehage nær der jeg bor. I dag var en bekjent av meg for å hente barnet sitt der, og da var media på plass og tok bilder. (Det er vel det nærmeste de kommer familien, og bilder til saken må de ha ... Fy søren.)

Skrevet

Er ikke farlig med kjøttdeig så lenge den blir skikkelig stekt.

Skrevet

Husker du ikke da flere unger døde av e-coli i USA etter å ha vært på MacDonalds. Det var jo masse snakk om det den gangen og det var bl.a folk som ble smittet i Sverige også.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Husker du ikke da flere unger døde av e-coli i USA etter å ha vært på MacDonalds. Det var jo masse snakk om det den gangen og det var bl.a folk som ble smittet i Sverige også.

MacDonald skjerpet vel rutinene sine på gjennomsteking av burgere etter det, syns i alle fall å huske det.

Skrevet

MacDonald skjerpet vel rutinene sine på gjennomsteking av burgere etter det, syns i alle fall å huske det.

Jo, jeg tror det. Men den gangen var det ingen nordmenn som fikk det og da mente de at det kom fra det amerikanske kjøttet.

Uansett, det virker som det er farlig for unger.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jo, jeg tror det. Men den gangen var det ingen nordmenn som fikk det og da mente de at det kom fra det amerikanske kjøttet.

Uansett, det virker som det er farlig for unger.

Unger er vel på det jevne mer ømtålige enn oss voksne når det gjelder basselusker og sånt.

Gjest Calóni
Skrevet

Kylling? Får man ikke fugleinfluensa da? Ser ut til at vegetarianerne kommer best ut av det, gitt ;)

Skrevet

kostet oss? noen i din familie?

klart bakterier kan være farlige, det vet da vel alle? vi i Norge har vært bortskjemte mot det meste av bakterier, nå innhentes vi av verden. bakteriene er ikke farligere enn at om man steker maten skikelig, og har bra kjøkkenhygiene, så blir man ikke syk av dem.

"kostet oss" - OSS_ samfunnet_Gilde_butikkene_Norge...

Er det ikke litt rart at så mange familier ikke skal steke kjøttdeigen godt nok? Det er noe jeg er veldig nøye med - bruker f.eks. aldri fjøl og kniv jeg har hatt kyllingfileter på til noe annet. Det går rett i oppvaskmaskin.

Skrevet

Forferdelig trist. Syns det er så skummelt at det ikke er påvist noen bakterie i kjøttdeigen etter alle de prøvene som er tatt, så egentlig kan vel smittekilden være hvor som helst fortsatt?

Jeg ser for meg at det er McDonalds jeg....

Skrevet

DET har vært min tanke hele tiden. McDonalds.....alle de unge, kjappe som jobber der - uten noen "voksne" til å passe på seg.

Skrevet

DET har vært min tanke hele tiden. McDonalds.....alle de unge, kjappe som jobber der - uten noen "voksne" til å passe på seg.

Nemlig, hamburgere som ikke er skikkelig stekt.

mariaflyfly
Skrevet

Ingen fare, burgerne på Mækkærn er gjennomstekte som skosåler. Alltid.

Skrevet

Ingen fare, burgerne på Mækkærn er gjennomstekte som skosåler. Alltid.

Men det er jo ikke mange år siden det var en e-coli epidemi der, både i Usa og i Sverige.

Gjest det må vi ikke glemme
Skrevet

Livet er et usikkert prosjekt.

Skrevet

Det skal jeg nesten vedde på - tror ikke MilkShake er så bra heller jeg ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...