Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva deres samlede årsinntekt er. Jeg slår sammen min og min mann sin og kommer til ca 800.000. Vi har to barn, gjeld på ca 1.mill tilsammen (leil. og bil) og synes ikke vi har spesielt god råd men synes at vi bør ha det med litt under 800.000 i året! :(

Hvordan er det med dere andre?

Gjest studentmamma
Skrevet

To voksne og to barn, samlet årsinntekt er max 380 000, inkl. lån fra lånekassa. Samla gjeld er 1,8 mill. kroner.

Gjest Det går da rundt....
Skrevet

Hei.

Vi, familie på to voksne og to barn og en på vei, har vel samlet inntekt på knappe 600 000, samlet gjeld (hus, bil, lånekassen) 1400 000.

VI klarer oss greit, men har det ikke fett. Er ganske så økonomisk bevisste, så det går.

Skrevet

Dere bør vel ha ca 450.000,- utbetalt? Da skal dere ha romslig økonomi, så lenge dere "bare" har 1 mill i lån.

Gjest prust
Skrevet

Mannen min tjener i underkant av 400.000, jeg jobber 60% og tjener vel da i underkant av 200.000.

Vi har gjeld på huset på rundt 600.000 og jeg har litt studielån på ca 50.000 kr.

Vi har tre barn. Det går greit økonomisk, men vi har ikke råd til dyre ferier eller dyre merkeklær eller dyre biler.

Skrevet

Vi har vel omtrent halvparten av deres inntekt, et barn og et samværsbarn, og omtrent like mye i gjeld.

Og vi klarer oss - selv om det tidvis er tøft.

Om dere synes dere har dårlig råd nå, bør dere virkelig bruke litt tid på å se hvor de pengene tar veien, tør jeg påstå.

Skrevet

Jeg bor alene, og regner med en årsinntekt på 30.000 til 40.000... Kommer an på hvor mye jeg jobber i sommer, og en del andre ting...

Har mindre inntekter enn utgifter med andre ord.

Gjest Cezalion
Skrevet

Jeg bor alene, og regner med en årsinntekt på 30.000 til 40.000... Kommer an på hvor mye jeg jobber i sommer, og en del andre ting...

Har mindre inntekter enn utgifter med andre ord.

30.000 - 40.000? Du kan da ikke lever på kun det?

Skrevet

30.000 - 40.000? Du kan da ikke lever på kun det?

Nei. Men arvet nettopp et større beløp, så jeg klarer meg.

Skrevet

Vi har ca 450.000 til sammen.

Har ikke gjeld, eier hus og to biler og har en halv mill på konto.

Har bare ett barn, men det er en hund.

Så jeg vil tro at vi lever godt!

Skrevet

Nok.

Men på ligningen står det 0,- i inntekt.

MOOOAaaaahahahahahaaa

Skrevet

så stor inntekt,og allikevel klager du litt.Gud bedre meg dere må sette dere ned å se hva dere bruker pengene på.

Jeg har omtent 200000 i inntekt.

Ikke gjeld 1 bil og hus.som er betalt.

Gjest Bært bært
Skrevet

Her er det bare å sette seg ned og lage budsjett, for et eller annet sted er det et svart høl, ihvertfall. Enslige med 300' i inntekt klarer seg fint med 1 mill i lån nå så noe er gærnt, gitt...

Skrevet

Vi har vel omtrent halvparten av deres inntekt, et barn og et samværsbarn, og omtrent like mye i gjeld.

Og vi klarer oss - selv om det tidvis er tøft.

Om dere synes dere har dårlig råd nå, bør dere virkelig bruke litt tid på å se hvor de pengene tar veien, tør jeg påstå.

Jepp, det tenker jeg også! Nå skal det sies at min mann har sært dyre hobbier men alikevel.....

Skrevet

Her er det bare å sette seg ned og lage budsjett, for et eller annet sted er det et svart høl, ihvertfall. Enslige med 300' i inntekt klarer seg fint med 1 mill i lån nå så noe er gærnt, gitt...

Jeg mener egentlig ikke å klage altså, det er bare at jeg stusser litt. Det er min mann som tjener mest og bruker mest på hobbyene sine. Kan jo ikke styre han sine penger. Ønsker vel egentlig at vi skulle kunne spare mer.... Jeg kjøper ikke merkeklær (synes det er tull) Her skal det prates i kveld ;) med min mann altså :)

Skrevet

Jeg har en inntekt på 113 000 i året som skal holde til meg og minstemann. Men har bare lån på 150 000 kr og 150 000 kr i fellesgjeld på leiligheten.

Det hadde gått greit hvis det ikke hadde vært for bilutgiftene og medisinutgiftene. Nå går det rundt da. Heldigvis.

Skrevet

to voksne, to hjemmeboende barn (elever ved videregående-og det er ikke billig)

samlet inntekt ca.450.000 brutto, gjeld i underkant av 300.000,

enebolig (som vi snart har betalt ned) og forholdsvis ny bil+ litt sparepenger.

tror virkelig at din mann må ha noen dyre hobbyer om dere har dårlig råd.

Skrevet

Alle dager.

Vi har ca halvparten i årsinntekt (jeg er student), og på det overlever vi to voksne, 4 barn (derav to tenåringer). To gamle biler.

Det går akkurat så vidt rundt - det blir lite "dilldall", men alle regninger blir betalt i tide...

Det er _ikke_ artig i lengden, men forhåpentligvis blir det bedre etter hvert her!

Skrevet

Omtrent likt som dere, faktisk :o)

og hvordan føler du at dere har det økonomisk? Føler du at dere har god råd?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...