Gå til innhold

innvandrere og voltekt

Anbefalte innlegg

Gjest masshi
Skrevet

Hvordan kan de vite at 2/3 av alle voldtekter er utført av innvandrere??? har det blitt gjort spørreundersøkelser i posten til folk der en har spurt om de har blitt voldtatt, og isåfall, om det var en utlending? Jeg kjenner mange som har blitt voldtatt, men alle av nordmenn. Virker som de fleste blir voldtatt av faren/stefaren/bestefaren/

onkelen eller naboen forresten.

Kan godt hende det stemmer for alt jeg vet. Er bare nysgjerrig, for jeg forstår ikke helt hvordan de har kommet fram til det.

Gjelder det etter anmeldte voldtekter bare? For det trenger jo ikke stemme med virkeligheten da de fleste ikke anmelder og er det først en stereotyp om at utlendinger er de som voldtar, kanskje mest de som har blitt voldtatt av utlendinger tørr anmelde?

Som sagt, jeg vet ikke, bare lurer, er uvitende...

mvh meg

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Jeg vet ikke, vil tro at det står i no strafferegister.

Gjest vioola
Skrevet

ja , gjelder bare annmeldte voldtekter. Hvis det er kjæreste eller nær venn og lignende er jo sikkert også terskelen for å annmelde litt større i og med at man er redd for å ikke bli trodd , så klart det er mørketallog man har et avhengighetsforhold til vedkommen de

.. Men det forandrer ikke på faktumet at 2/3 av alle annmelte voldtekter er utført av menn med innvandrerbakgrunn.

Skrevet

Det finnes selvfølgelig enorme mørketall. En slik statestikk er basert på anmeldte voldtekter. Kanskje også bare de som er avgjort i retten.

Gjest vioola
Skrevet

ja , gjelder bare annmeldte voldtekter. Hvis det er kjæreste eller nær venn og lignende er jo sikkert også terskelen for å annmelde litt større i og med at man er redd for å ikke bli trodd , så klart det er mørketallog man har et avhengighetsforhold til vedkommen de

.. Men det forandrer ikke på faktumet at 2/3 av alle annmelte voldtekter er utført av menn med innvandrerbakgrunn.

voldtekt er en forferdelig forbrytelse og skulle ønske flere jenter torte å annmelde. Men nå ser det ut til at politiet tar det på alvor etter mange år. Og færre saker blir henlagt.

Gjest vioola
Skrevet

Det finnes selvfølgelig enorme mørketall. En slik statestikk er basert på anmeldte voldtekter. Kanskje også bare de som er avgjort i retten.

det gjelder kun anmeldte voldtekter. 9/10 saker henlegges , de aller fleste som oppsøker voldtektsmotaket i oslo velger å ikke anmelde.

men gruppevoldtekter og overfallsvoldtekter er våre kjære landsmenn ganske så overrepresentert i

Skrevet

"Men det forandrer ikke på faktumet at 2/3 av alle annmelte voldtekter er utført av menn med innvandrerbakgrunn"

Og den som ikke ser sammenhengen mellom dette og muslimers syn på norske kvinner som "vantro horer", er ikke verdt å ta seriøst engang.

"..........................................."

Gjest prust
Skrevet

Helt på sidelinjen: Kjenner du MANGE som er blitt voldtatt??!!

Det er jo helt grusomt. Jeg kjenner ikke noen, ikke det jeg vet i alle fall.

Gjest masshi
Skrevet

ja en del, men hos mange dreier det seg om incest. ei har blitt voldtatt 3 ganger etter en oppvekst med seksuelle overgrep også. Har du blitt utsatt for incest e.l så har du også større sjanse for å bli voldtatt senere...

:(

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg kjenner også flere som er blitt misbrukt/voldtatt. Kan i hvert fall liste opp 5 stykker.

Du kjenner nok noen, du også. Du vet bare ikke om det.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg kjenner også flere som har blitt misbrukt (uten å gå videre med det), men ingen som jeg vet har blitt voldtatt.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

ja en del, men hos mange dreier det seg om incest. ei har blitt voldtatt 3 ganger etter en oppvekst med seksuelle overgrep også. Har du blitt utsatt for incest e.l så har du også større sjanse for å bli voldtatt senere...

"Har du blitt utsatt for incest e.l så har du også større sjanse for å bli voldtatt senere... :("

Mener du av samme person som stod bak incesten, eller av andre?

Gjest sarah bernard
Skrevet

Av de jeg kjenner vet jeg om kun ei som er voldtatt og det var av en norsk mann som hun var på date med.

Husk at statiskk er statistikk, og at man alltid må se hva som gjemmer seg bak tallene - og ikke minst ved hvilke metoder/utvalg man har kommet frem til tallene.

fuji1365380447
Skrevet

Hvorfor det - er det sånn at de som har blitt misbrukt søker mot andre misbrukere, eller mener du at de som blir voldtatt har til en viss grad skyld i det selv?

Skrevet

Hvorfor det - er det sånn at de som har blitt misbrukt søker mot andre misbrukere, eller mener du at de som blir voldtatt har til en viss grad skyld i det selv?

Desverre kan statistikkene tyde på at det faktisk er slik. Mulig enkelte som har opplevd slik - kanskje spesiellt hvis det har vært opplevd fra barndommen - "utstråler" et eller annet som enkelte psykopater tiltrekkes av, på et eller annet vis.

"............................................."

Gjest vioola
Skrevet

Av de jeg kjenner vet jeg om kun ei som er voldtatt og det var av en norsk mann som hun var på date med.

Husk at statiskk er statistikk, og at man alltid må se hva som gjemmer seg bak tallene - og ikke minst ved hvilke metoder/utvalg man har kommet frem til tallene.

herregud.. det her er ikke noe som behøver å tolkes , de har bare sett¨ på gjerningsmannens opprinennelsesland av de som ble annmeldt . punktum..

de har ikke her hatt noe spørreundersøkelser eller noe sånt.

Skrevet

"Har du blitt utsatt for incest e.l så har du også større sjanse for å bli voldtatt senere... :("

Mener du av samme person som stod bak incesten, eller av andre?

Du spurte ikke meg, men jeg svarer likevel. Mennesker som har blitt utsatt for overgrep tidligere, og ikke fått dette bearbeidet kan ha en holdning til seg selv som offer, dette er overgripere gode på å se, derfor er risikoen større for de som allerede har opplevd noe slikt. Ergo en 'ny' overgriper. Akkurat som om 'offeret' ikke har blitt utsatt for nok...

Svarte jeg seriøst på noe som var ment ironisk nå? :-)

Gjest sarah bernard
Skrevet

herregud.. det her er ikke noe som behøver å tolkes , de har bare sett¨ på gjerningsmannens opprinennelsesland av de som ble annmeldt . punktum..

de har ikke her hatt noe spørreundersøkelser eller noe sånt.

Selvfølgelig må man se på hele bildet, for å kunne bruke statistikken fornuftig.

Hvor mange kvinner dømmes for seksuelle overgrep mot barn? Så og si ingen. Betyr det at ingen kvinner begår slike handlinger? Nei. Er det riktig å bruke statistikken til å danne seg opp meninger om ting, uten se på hvilket grunnlag statiskken er fremkommet?

Gjest vioola
Skrevet

Selvfølgelig må man se på hele bildet, for å kunne bruke statistikken fornuftig.

Hvor mange kvinner dømmes for seksuelle overgrep mot barn? Så og si ingen. Betyr det at ingen kvinner begår slike handlinger? Nei. Er det riktig å bruke statistikken til å danne seg opp meninger om ting, uten se på hvilket grunnlag statiskken er fremkommet?

statistikken sier jo ikke noe annet enn hvor mange av de som blir annmeldt for voldtekt som er av utenlandsk opprinnelse.

og du har helt rett den sier ikke om hvor mange voldtekter som ikke blir annmeldt , om hvor mange nordmenn som begår voldtekt som ikke blir annmeldt etc.. Men uansett er tallene der svart på hvitt.. 2/3 av alle anmeldte voldtekter er gjerningsmannen av utenlandsk opprinnelse.

skjønner ikke at du kan bortforklare det?

Gjest vioola
Skrevet

Du spurte ikke meg, men jeg svarer likevel. Mennesker som har blitt utsatt for overgrep tidligere, og ikke fått dette bearbeidet kan ha en holdning til seg selv som offer, dette er overgripere gode på å se, derfor er risikoen større for de som allerede har opplevd noe slikt. Ergo en 'ny' overgriper. Akkurat som om 'offeret' ikke har blitt utsatt for nok...

Svarte jeg seriøst på noe som var ment ironisk nå? :-)

endel av de som har blitt utsatt for overgrep tror jeg også har store problemer med å sette grenser , og derfor kan ha lettere for å havne i vanskelige situasjoner. Har lest endel beskrivelser på overgrepsforumet som jeg føler er mer overgrep enn direkte voldtekt. Man befinner seg plutselig i en situasjon hvor man blir redd og usikker og ikke vet hvordan man skal reagere , man fryser til og blir handlingslammet etc. Mens en jente som ikke har overgrepsbakgrunn kanskje lettere greier å bare dytte han vekk og be han fjerne seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...