Gjest mij Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Man har et skjema for utfylling av fornavn, etternavn og adresse. Om man heter feks. Bjørn Ole, så er Ole et fornavn.. Men om Bjørn Ole også heter Hansen Olsen - og Hansen er et mellomnavn - registreres da Hansen i feltet for fornavn eller i feltet for etternavn? Om det registreres i feltet for etternavn må vel Hansen stå sist da, siden man søker på etternavn for å finne dem som registreres via skjemaet.. Men det blir feil å si at vedkommende heter Olsen Hansen til etternavn? Fatter noen hva jeg prøver å si jer så er jeg takknemlig! Er nemlig superforvirra over et skjema her, og jeg har kun ett fornavn og ett etternavn, men skal fylle ut for en annen.. :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Hansen er det eneste etternavnet, så det er bare det som skal stå i etternavn-feltet. Resten skriver du inn i fornavn-feltet. 0 Siter
Gyda Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Hansen er det eneste etternavnet, så det er bare det som skal stå i etternavn-feltet. Resten skriver du inn i fornavn-feltet. Unnskyld - jeg leste feil. Olsen er det eneste etternavnet og det som skal stå i etternavn-felett. 0 Siter
Gjest er det bindestrek? Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Man kan kun ha ett etternavn. Så med mindre det er bindestrek mellom Hansen og Olsen, så er Hansen mellomnavn, og Olsen etternavn. Er det ikke noe rubrikk for mellomnavn, skal Hansen stå sammen med fornavnene. Fornavn kan man ha mange av, og alle skal i rubrikken "fornavn". 0 Siter
Gyda Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 :-) Svaret mitt ble enda mer kronglete. Men du skjønte det? Bare ett etternavn - og det er det siste. Resten fyller du ut i fornavn-rubrikken. 0 Siter
Åsemor Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Bare sånn at du skal bli heeeelt sikker så vil jeg også si at du bare har ETT etternavn, de andre er enten fornavn eller mellomnavn. Om du heter Hansen Olsen til slutt så er bare Olsen etternavnet. Om du vil ha både Hansen og Olsen som etternavn må du hete Hansen-Olsen. Bare da blir du sortert under H. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Fornavn: Bjørn Ole Hansen . Etternavn: Olsen. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Hansen er det eneste etternavnet, så det er bare det som skal stå i etternavn-feltet. Resten skriver du inn i fornavn-feltet. Ah, det er notert! Jeg lurer alltid fælt på det der når jeg skal skrive navnene mine. Blir stort sett til at jeg dropper mellomnavnet Ikke alltid det er plass heller, da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.