Gå til innhold

Til damene.

Anbefalte innlegg

Gjest sarah bernard
Skrevet

Hvor mye kan dere om slike tekniske dubeditter?

Mitt inntrykk er at jenter som har brødre og mannlige kjærester kan mye om dette, eller i det minste vet hva det dreier som om, når de f.eks prater om blackjack, eller hva s de heter noen av disse koblingsgreiene til data ol.

;)

Stemmer mitt inntrykk, eller generaliserer jeg?

Selv er jeg nok blitt forsøkt opplært i slike ting av far og (eventuelle ;)) brødre, men det var jo forgjeves. Jeg tror at jeg ganske sikkert ville lært mer dersom jeg hadde en kjæreste som pratet om disse tingene, utelukkende på bakgrunn av forelskelse og interesse i den som ville gi meg litt opplæring. Hva er deres erfaringer?

Jenter som har fått teknisk innsikt gjennom sine mannlige kjærester, fedre, brødre og liknende stiller seg til venstre og de som (fortsatt) ikke kan noe om slikt, stiller seg til høyre.

Hvis du - mot formodning - har lært noe slikt av egen interesse: Still deg forrerst i køen til høyre, som forbilde for dem som stiller oss der.

Gutter uten denne type teknisk innsikt: begge henda i været.

Gjest sarah bernard
Skrevet

Da står jeg foran til høyre. :P

Heldig du da. Mulig du må dele plassen med flere :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

*stille meg forrest i køen til høyre*

I vår familie er det jeg som er teknofreak og som kan om mobiler, hvordan TV, DVD, video, kamera, videokamera, PC, ADSL, bredbåndsroutere osv osv virker. Det er dog mannen min som setter nye ting inn i PC'en - etter instruksjoner fra meg (jeg står bak, puster ham i nakken og peker på hvor ting skal sitte, jeg er så redd for strøm... :-D )

Skrevet

Heldig du da. Mulig du må dele plassen med flere :)

Er ikke noe orakel, men en del kan jeg da, og det er stort sett selvlært. :)

Skrevet

"når de f.eks prater om blackjack, eller hva s de heter noen av disse koblingsgreiene til data ol."

Blackjack er et kortspill :-)

".........................................."

Skrevet

"når de f.eks prater om blackjack, eller hva s de heter noen av disse koblingsgreiene til data ol."

Tipper hun mener bluetooth.

Skrevet

Ikke umlig. Evt. kan det være en svart jack-plugg :-)

"..............................................."

Skrevet

Trodde det var et kondommerket jeg:)

Skrevet

Trodde det var et kondommerket jeg:)

Det er det jo også :-)

"........................................"

Skrevet

Det er det jo også :-)

"........................................"

kjært barn har mange navn:)

Skrevet

kjært barn har mange navn:)

"Kjært barn"? Kondomer? Uff, ikke for meg. Det eneste positive med kondomer er at man kan feie over høner man ikke kjenner særlig godt, uten at pikken detter av når man dusjer etterpå :-)

"............................................"

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg går for jack-plugg. :-)

Skrevet

"Kjært barn"? Kondomer? Uff, ikke for meg. Det eneste positive med kondomer er at man kan feie over høner man ikke kjenner særlig godt, uten at pikken detter av når man dusjer etterpå :-)

"............................................"

he he jeg tenkte på denne tekniske koblings duppeditten.

Er enig i at kondom er et nødvendig onde

Gjest bajomongo
Skrevet

*stille meg forrest i køen til høyre*

I vår familie er det jeg som er teknofreak og som kan om mobiler, hvordan TV, DVD, video, kamera, videokamera, PC, ADSL, bredbåndsroutere osv osv virker. Det er dog mannen min som setter nye ting inn i PC'en - etter instruksjoner fra meg (jeg står bak, puster ham i nakken og peker på hvor ting skal sitte, jeg er så redd for strøm... :-D )

Han kan neppe være muslim.

Skrevet

Jeg tror det er motsatt. Kvinner som har menn eller brødre har altfor lett for å spørre dem om hjelp til mange slags ting, som ikke egentlig er så vanskelige å lære seg selv.

Kvinner som er alene og uten brødre, blir derimot "tvunget" til å sette seg inn i både det ene og det andre.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Trodde det var kondomer, jeg.

Skrevet

Jeg burde kanskje stå forrerst i køen til høyre jeg da? Joda, jeg har jo lært av eksen, bygde en pc en gang, han sa hva jeg skulle gjøre. Men det var jo fordi jeg ville lære det. Og har dessuten hatt data som valgfag både på ungdomsskolen (EDB) og på vgs (IT), og lært noe grunnleggende Java-programmering på universitetet. Begynte å leke med data allerede som 6-7 åring, lærte nok DOS til å starte maskinen og åpne spill fra diskett helt alene. Internett begynte jeg med som 13-åring. Er nå 23 så har jo hatt noen års trening! Erfaring med både windows og linux.

Jeg tjuvkobla (om det kan kalles det) den gamle tv'en min, så virket den en stund til før den sa god natt for siste gang. Klippet over noen ledninger og tapet dem sammen, fordi power-knappen virket ikke. Fikk instruksjoner fra pappa over telefon da, men jeg syntes det var kjempemorro! (Hadde elektro som andre eller tredjevalg da jeg søkte på vgs).

Min mormor har fortalt meg flere ganger om en episode da jeg var 5 år, som jeg ikke husker selv, at hun var hos oss og skulle støvsuge, men noe gikk galt med støvsugeren. Da gikk jeg og henta et skrujern, og fikset sånn at den virket igjen. Jeg hadde sett pappa gjøre det en gang... hehe.

Har ingen brødre...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Temmelig ubegavet når det gjelder tekniske ting, ja...

Hvis jeg i det hele tatt kan LITTEGRANN om data, bil eller tekniske koblinger (som sagt på en annen måte faktisk er en økning på flere hundre prosent fra utgangspunktet), så har jeg lært det av mannen min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...