Gå til innhold

Katten tisset på hodeputa mi, med meg sovende der...

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelig eller normalt?

Hei!

Pusen vår skal ha et kull. Det er lett å se, men etter å ha sett henne ha to kull tidligere, føler jeg det ikke er helt nært forestående.

Da tenker jeg på kroppsmønster som forandrer seg,(hvordan hun ligger) størrelse på mage, (som sikkert vil varierer en del), størrelse på patter, klatreferdigheter, hardhet, og andre tegn som vi merker blir tydeligere etter som det er nært forestående.

Men her en natt, sov hun inne på soverommet vårt. Var litt urolig, det har hun forøvrig vært i det siste, litt mer rastløs. Etter å ha sluppet henne ut til matfat, gitt tilbud om å komme ut(hun tisser ikke vanligvis på kasse inne) befant katten seg plutselig midt på hodet mitt og hodeputa og tisset den full. Det var festlig.. Visste ikke at ei blære kunne inneholde såå mye.

Jeg lurer på hvorfor? Hun har ikke gjort noe slikt før. Og hvorfor tisset hun ikke på golvet? Det har hun gjort før hvis hun måtte? Nå har hun fått kasse inne i tilfelle hun er redd for å gå ut.Det var selvsagt det første vi gjorde Kanskje hun er redd for å føde ute, selv om jeg mener det ikke er nært forestående?

Eller kan hun være sint på meg, og demonstrere et eller annet. Vet ikke om noe spesielt. Det har ikke vært store forandringer for henne i det siste, eller skjedd noe spesielt som jeg kan komme på.

Kanskje hun bare har dårlig blærekontroll, stakkars, og ikke mente å tisse på meg:o)

Alt kan vi ikke forstå, men forslag til forklaring tas imot med takk.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• Yia

21

• jaime

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sarah bernard

hehe, hvilken opplevelse :)))

Kan det være at hun prøver å markere seg overfor deg, vise sin "makt" før hun føder, slik at hun står sterkere i beskyttelsen av de små? Bare min første tanke.

Om du syntes det var mye tiss nå, trøst deg med at det nok blir myye mer når kattungene kommer til :)

Gjest merkelig eller normalt?

Å fytti katta.

Joda, ganske ekkelt, men det er jo katta mi da. Jeg må innrømme at et lite sekund ønsket jeg den dit peppern gror, men det gikk fort over, og mirakuløst berget jeg det meste av håret.

hehe, hvilken opplevelse :)))

Kan det være at hun prøver å markere seg overfor deg, vise sin "makt" før hun føder, slik at hun står sterkere i beskyttelsen av de små? Bare min første tanke.

Om du syntes det var mye tiss nå, trøst deg med at det nok blir myye mer når kattungene kommer til :)

I ettertid en god historie, men der og da ikke så festlig klokka halv fem om natta:o)

Annonse

Joda, ganske ekkelt, men det er jo katta mi da. Jeg må innrømme at et lite sekund ønsket jeg den dit peppern gror, men det gikk fort over, og mirakuløst berget jeg det meste av håret.

Min venninnes ene katt gjorde det samme da han hadde urinveisinfeksjon nylig - hun tolket det som at han prøvde å si; "øy, matmor, det gjør VONDT!".

Min venninnes ene katt gjorde det samme da han hadde urinveisinfeksjon nylig - hun tolket det som at han prøvde å si; "øy, matmor, det gjør VONDT!".

Takk for konkret råd. Det skal jeg ha i tankene. Hvis jeg merker noe mer får jeg ta en telefon til vet. Dessuten kan jeg søke på det å se på symptomer.

Det virket som hun hadde holdt seg, for blæra var temmelig full. Likevel ville hun ikke ut, gjemte seg under senga når hun fikk muligheten rett før. Det var vått overalt.

Hun har ikke småskvettet inne for eksempel. Skal lese litt om det.

Takk for konkret råd. Det skal jeg ha i tankene. Hvis jeg merker noe mer får jeg ta en telefon til vet. Dessuten kan jeg søke på det å se på symptomer.

Det virket som hun hadde holdt seg, for blæra var temmelig full. Likevel ville hun ikke ut, gjemte seg under senga når hun fikk muligheten rett før. Det var vått overalt.

Ja, det er stort sett hankatter som får UVI, i motsetning til hos mennesker - men kanskje noe annet var galt eller vondt?

Annonse

Klargjøring; Jeg ligger i en dobbeltseng...,

men det var MITT hode og min pute den valgte. Litt indignert..

Hvor katter pisser kan være så mangt. En pissa kun på/i blomsterpotter (grrrr..) , en annen satt på doringen og gjorde fra seg. Det hadde han funnet på selv. En annen pissa på veggene når den så andre katter. En annen pissa overalt osv. Et system av pissing har ikke jeg sett, unntatt de som konsekvent pisser bare ute eller bare i kassa si.

En av mine pissa i en kundes åpne laptop-veske (Mjau! En ny, fin kattekasse! Psssssh)

Takk for link.

Jeg tror den er utrygg, eller var det. Den vet den er drektig, det er kaldt ute, og den har født inne de to tidligere gangene.

Den får plenty av kontakt, har holdt meg våken til midt på natten begge de to siste nettene før den fikk kasse i kjelleren. Og jeg sov ikke når den klatret over meg. Jeg hadde prøvd å slippe den ut rett før.

Nå får vi se om den blir roligere, når den har kasse(og mat og vann)i kjelleren. Den godtar kasse, men til "daglig" går den ut.

Takk for link.

Jeg tror den er utrygg, eller var det. Den vet den er drektig, det er kaldt ute, og den har født inne de to tidligere gangene.

Den får plenty av kontakt, har holdt meg våken til midt på natten begge de to siste nettene før den fikk kasse i kjelleren. Og jeg sov ikke når den klatret over meg. Jeg hadde prøvd å slippe den ut rett før.

Nå får vi se om den blir roligere, når den har kasse(og mat og vann)i kjelleren. Den godtar kasse, men til "daglig" går den ut.

Bare hyggelig! Fant den siden der når jeg lurte på hvorfor katten her i huset insisterer på å bæsje tre cm utenfor kassen minst annenhver gang den må. Jeg har kommet frem til at den er sur fordi den ikke får være ute... Din pus er sikkert bare litt stresset!

Hvor katter pisser kan være så mangt. En pissa kun på/i blomsterpotter (grrrr..) , en annen satt på doringen og gjorde fra seg. Det hadde han funnet på selv. En annen pissa på veggene når den så andre katter. En annen pissa overalt osv. Et system av pissing har ikke jeg sett, unntatt de som konsekvent pisser bare ute eller bare i kassa si.

En av mine pissa i en kundes åpne laptop-veske (Mjau! En ny, fin kattekasse! Psssssh)

Vår katt pisser ute, den sier ifra med "mjau" eller ved å sette seg foran døra. Er vi litt uoppmerksomme, går den på de "ulovlige" plassene. Spisebordet for eksempel. Da vet den at det går lukt ut. Den er så klok atte.

Er den i et rom med kasse, og ikke har mulighet til å komme ut eller si i fra, bruker den alltid kassa. Så det med fornuftig pissing kan den.

Så mange merkelige katter du har hatt eller vært i kontakt med da:o)

Vi har ikke katt, men hund, og vår hund har svært få symptomer om han har vondt/noe er galt. Tror katter også kan være slik. Det kommer visst av at de ute i naturen ville bukket under, dersom de viste seg svake og sårbare. Så de vil ikke signalisere for tydelig at de har vondt. Vår hund hadde et kutt mellom poteputene, men haltet ikke, ynket seg ikke, viste i det hele tatt svært få tegn til at noe var galt. Imidlertid oppdaget vi etter hvert at han var ekstra opptatt av den ene foten sin, og fikk tatt en ekstra titt. Det var såpass dypt kutt at han måtte sy noen sting!

Vi har også andre opplevelser, der hunden ikke har hatt åpenbare symptomer på sykdom/skade, til tross for at det var tilfelle.

Bare så du ikke lar det gå for lenge. Bedre med en tur for mye til veterinær! :-)

Bare hyggelig! Fant den siden der når jeg lurte på hvorfor katten her i huset insisterer på å bæsje tre cm utenfor kassen minst annenhver gang den må. Jeg har kommet frem til at den er sur fordi den ikke får være ute... Din pus er sikkert bare litt stresset!

Jeg tror også det, så i første omgang får vi finne tiltak som avstresser den. Så får vi ta det derfra.

Begynner å glede meg til kullet kommer. Masse arbeid, men helt fantastisk. Og det er så mange som steriliserer nå, at det går greit å få gitt dem bort. Når hun viser tegn til at hun er sliten av kull, steriliserer vi henne. Så vi får se hvordan det blir nå tredje gangen.

Vi har ikke katt, men hund, og vår hund har svært få symptomer om han har vondt/noe er galt. Tror katter også kan være slik. Det kommer visst av at de ute i naturen ville bukket under, dersom de viste seg svake og sårbare. Så de vil ikke signalisere for tydelig at de har vondt. Vår hund hadde et kutt mellom poteputene, men haltet ikke, ynket seg ikke, viste i det hele tatt svært få tegn til at noe var galt. Imidlertid oppdaget vi etter hvert at han var ekstra opptatt av den ene foten sin, og fikk tatt en ekstra titt. Det var såpass dypt kutt at han måtte sy noen sting!

Vi har også andre opplevelser, der hunden ikke har hatt åpenbare symptomer på sykdom/skade, til tross for at det var tilfelle.

Bare så du ikke lar det gå for lenge. Bedre med en tur for mye til veterinær! :-)

Enig i det, så en får følge litt ekstra godt med. Vi sjekker den regelmessig og ofte, siden den ligger og koser i sengene våre og sånt. Men som du sier, alt oppdages jo ikke ved ytre sjekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...