Gå til innhold

Katten tisset på hodeputa mi, med meg sovende der...

Anbefalte innlegg

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• Yia

21

• jaime

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sør-Amerika?

Nå kan su se at de spiser masvin i Peru, norsk familie. I programmet på TV3.

ikke fast nick
Skrevet

Takk for link.

Jeg tror den er utrygg, eller var det. Den vet den er drektig, det er kaldt ute, og den har født inne de to tidligere gangene.

Den får plenty av kontakt, har holdt meg våken til midt på natten begge de to siste nettene før den fikk kasse i kjelleren. Og jeg sov ikke når den klatret over meg. Jeg hadde prøvd å slippe den ut rett før.

Nå får vi se om den blir roligere, når den har kasse(og mat og vann)i kjelleren. Den godtar kasse, men til "daglig" går den ut.

Står maten og vannet i nærheten av tissekassa? Hvis katten mener dette står for nær, vil den kvie seg for å bruke kassa. De færreste av oss spiser middag på do, og det vil heller ikke katten gjøre.

Er kassa tilgjengelig hele tiden? Vasker du kassa ofte og skifter sand? Noen katter er ekstremt nøye med at kassa skal være ren!

Skrevet

Nå kan su se at de spiser masvin i Peru, norsk familie. I programmet på TV3.

Jeg har ikke tv3, men jeg har sett det før. Ser litt pussig ut, en skål med noe i bunnen og marsvin spredt over, gjerne med føttene utenfor.

Skrevet

Jeg har ikke tv3, men jeg har sett det før. Ser litt pussig ut, en skål med noe i bunnen og marsvin spredt over, gjerne med føttene utenfor.

De hadde klippa bort slakting av grisunger.

Skrevet

De hadde klippa bort slakting av grisunger.

Det kan de ikke klandres for. Mange som er ømfiendlige (staving?) for slikt.

Skrevet

Det kan de ikke klandres for. Mange som er ømfiendlige (staving?) for slikt.

Kanskje unødvendig å nevne, men jeg har sett at en ape ble slaktet i virkeligheten, da fikk jeg angst :-( Det så ut som et spebarn.

Merkelig nok tør jeg ikke fortelle barn alt jeg har sett og gjort.

Skrevet

Kanskje unødvendig å nevne, men jeg har sett at en ape ble slaktet i virkeligheten, da fikk jeg angst :-( Det så ut som et spebarn.

Merkelig nok tør jeg ikke fortelle barn alt jeg har sett og gjort.

Æsj! Det hørtes overmåte ekkelt ut!

Kanskje barna dine får noen artige historier når de blir gamle nok?

Skrevet

Æsj! Det hørtes overmåte ekkelt ut!

Kanskje barna dine får noen artige historier når de blir gamle nok?

Eller DOL? :-)

Skrevet

DOL funker :-)

Jeg tenker med gru på store barneøyne som anklagende stirrer på meg når jeg forteller om drap på uskyldige dyr. Men alene er jeg ikke. Og aldri for moro skyld.

Skrevet

Jeg tenker med gru på store barneøyne som anklagende stirrer på meg når jeg forteller om drap på uskyldige dyr. Men alene er jeg ikke. Og aldri for moro skyld.

Barn bør jo i utgangspunktet vite at lammesteken engang var et søtt, lite, krøllete lam. Marsvin er kanskje en annen sak?

Skrevet

Barn bør jo i utgangspunktet vite at lammesteken engang var et søtt, lite, krøllete lam. Marsvin er kanskje en annen sak?

Broren min så hvor melka kom fra, og dermed skulle han ikke ha melk! Han hadde et anstrengt forhold til all mat, men ville ikke bare spise grønnsaker heller :-)

Gjest merkelig eller normalt?
Skrevet

Står maten og vannet i nærheten av tissekassa? Hvis katten mener dette står for nær, vil den kvie seg for å bruke kassa. De færreste av oss spiser middag på do, og det vil heller ikke katten gjøre.

Er kassa tilgjengelig hele tiden? Vasker du kassa ofte og skifter sand? Noen katter er ekstremt nøye med at kassa skal være ren!

Vanligvis bruker hun ikke tissekasse, men godtar det i spesielle tilfeller, som når hun har et kull eller skal ha et.

Høres ut som det har skjedd ørten ganger at hun har kull, men dette er tredje gangen. Kanskje den siste, kanskje et eller toppen to kull til, slik jeg ser det. Vi får se det litt an.

Kassen står ikke i nærheten av maten og drikken, og er ren. Hvis ikke gjør den til slutt fra seg utenfor, naturlig nok.

Hvem vil gå opp i en kasse full av drit og tiss? Nå er den tilgjengelig for henne hele tiden, og hun er blitt merkbart roligere etter at vi satte inn en tissekasse til henne. Så langt, alt vel. Jeg tror fortsatt det er en stund til hun skal føde, men jeg tror det likevel på dette tidspunktet gir henne trygghet.

Takk for dine påpekninger:o)

Skrevet

Vanligvis bruker hun ikke tissekasse, men godtar det i spesielle tilfeller, som når hun har et kull eller skal ha et.

Høres ut som det har skjedd ørten ganger at hun har kull, men dette er tredje gangen. Kanskje den siste, kanskje et eller toppen to kull til, slik jeg ser det. Vi får se det litt an.

Kassen står ikke i nærheten av maten og drikken, og er ren. Hvis ikke gjør den til slutt fra seg utenfor, naturlig nok.

Hvem vil gå opp i en kasse full av drit og tiss? Nå er den tilgjengelig for henne hele tiden, og hun er blitt merkbart roligere etter at vi satte inn en tissekasse til henne. Så langt, alt vel. Jeg tror fortsatt det er en stund til hun skal føde, men jeg tror det likevel på dette tidspunktet gir henne trygghet.

Takk for dine påpekninger:o)

Vet du hva som skjer med alle kattungene?

Er kanskje lett å få gitt bort søte kattunger, men jammen er det mange av disse kattungene som blir dumpa når folk skal på ferie eller de blir lei kattedyret.

Skrevet

Broren min så hvor melka kom fra, og dermed skulle han ikke ha melk! Han hadde et anstrengt forhold til all mat, men ville ikke bare spise grønnsaker heller :-)

Mat er vanskelig for noen, inkludert meg, kan ikke utstå smaken av rødt kjøtt. Melk er litt ekkelt det og. De kommer jo fra et dyr som insisterer på å ha møkkete jur... Urgh!

Gjest merkelig eller normalt?
Skrevet

Vet du hva som skjer med alle kattungene?

Er kanskje lett å få gitt bort søte kattunger, men jammen er det mange av disse kattungene som blir dumpa når folk skal på ferie eller de blir lei kattedyret.

Foreløpig vet jeg stort sett hvor alle er, og har sett de fleste i voksen alder. Jeg kjenner alle som har fått katter bortsett fra to. Den ene var en litt eldre dame som hadde mistet sin katt en stund tidligere, den siste hadde barn(mer vet jeg ikke der)

Så langt tror jeg det går fint med de, og dte er veldig stas å få se dem som voksne. De har bevart så mye av personligheten sin mange av dem suynes jeg. Og de er veldig flotte. Store, lodne,( en god del skogskatt i dem) nydelig hale med vifte, godt gemytt.

Vi har gjort så lite for å gi dem bort tidligere, det har gått så greit,(folkemunne, bekjente) men må vi streve nå, blir nok dette det siste kullet. Vi får se hvor mange det blir også. Jeg tror det skal gå greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...