Gå til innhold

Tror du Gilde kjøttdeig er synderen?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Problemet er jo at mange f.eks åpner kjøttdeig-pakken med kniv, kniven kommer borti kjøttdeigen og senere bruker de samme knvien til andre ting, som ikke kokes/stekes. Dermed spres bakteriene.

Da følger ikke folk vanlige hygieneforholdsregler på kjøkkenet, da jo.

Alle vet jo at man ikke bruker samme kniv og fjøl på rått kjøtt som på ting som ikke skal varmebehandles.

Skrevet

Noen som vet hvor i landet de syke barna bor? Er det på ett sted, eller er det spredt rundt om i landet?

De er både på Vestlandet og Østlandet.

Skrevet

Er det ingen voksne som har blitt syke i det hele tatt? Har ikke lest noe om det. Ikke et ord har jeg sett om det. Hvis det var kjøttdeigen skulle vel foreldrene til disse barna også bli sjuke, i alle fall få magesjau. Har du lest noe om noen syke foreldre?

Har ikke lest/hørt om sykeforeldre, men voksne tåler vel større mengder, da vi er større.

Skrevet

Jeg kjenner til et par tilfeller av folk som har blitt syke etter store familieselskap. I det ene tilfelle ble nesten alle syke med diare. Bare de som ikke hadde smakt salaten (tror det var kinakål) holdt seg friske. Men nyretrøbbel fikk de ikke.

Om det skyldes kjøttdei eller andre ting, synes jeg det er rart at ikke flere er blitt syke. Det virker som om bakterien må være i noe som ikke så mange har spist (et lite parti?), og gjerne noe som barna er spesielt glad i, siden ingen voksne ble syke.

De sier jo at denne bakterien er det bare barn som blir syke av-...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...