Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om han er ledig?

Anbefalte innlegg

Gjest BrJones

Nå trenger jeg rett og slett et godt "sjekketips" her. Jeg er alenemamma, og den eldste sønnen min har støttekontakt pga en funksjonshemning. Denne støttekontakten har jeg nå fått "gryende" følelser for. Men jeg kjenner ham ikke så godt at jeg vet om han er ledig! Hvordan i all verden skal jeg finne ut det da? Har sjekket adressen - men han bor selvfølgelig i blokk, og den samme adressen er det 100 andre som har :-). Og det neste skrittet blir - hvis han er ledig - hva i all verden gjør jeg som første "fremstøt"? Det er så lenge siden jeg var på sjekker'n at dette har jeg glemt. Dessuten er jeg i midten av 30-årene og vil helst unngå å virke desperat, for det er jeg ikke. Det er bare det at han er så utrolig sjarmerende at jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med ham!

Noen gode tips til en alenemor uten sjekketrening????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222111-hvordan-finner-jeg-ut-om-han-er-ledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BrJones

Vær litt detektiv da...

Få en du kjenner, til å leke at han / hun jobber for Norsk Gallup eller noe, lignende, ta en telefon på kveldstid, og spør etter den eldste damen i husstanden....

Hehe godt forslag. Men funker det når han kun har mobiltelefon montro??

Må da være mulig å spørre ham, direkte eller indirekte. Det er mye du kan få vite hvis du får i gang en samtale.

Alle syns det er fint at andre viser interesse for en selv.

Du kan f.eks

- spørre hva han jobber med ellers

- spørre hva han gjør på fritiden når han ikke er støttekontakt

- spørre ham om han har egne barn

- spørre ham om leiligheten hans og plassen der

- spørre litt mer ang de tidene han er støttekontakt. Har han mulighet til å være fleksibel på tidene, eller er det andre som styrer tiden hans.

Dette kan virke litt mye og direkte, men du tar selvfølgelig ikke alt på en gang.

Lykke til!

Annonse

Mrs. Wallace

En enkel metode er å sjekke hjemmetelefonnummeret hans. Dersom han har samboer eller kone står antakelig nummeret på begge.

Det er stadig flere som ikke har hjemmetelefon, da. Og mange som bare har den registrert på den ene - fordi den andre bare bruker mobiltelefon.

Dermed kan man slett ikke være sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...