Gå til innhold

Noen hundepyykolog her?

Anbefalte innlegg

Gjest bullterriereier
Skrevet

Har en 5 år gammel bullterrier. Han er er helt typisk bull - mye humor, ganske intelligent og frekk. Han er en del hjemme alene (og det har alltid gått greit), men de siste 5 ukene har han gjort noe rart:

Nesten hver dag ligger det tørrfor i støvlene våre. Kanskje en kule i en og 18 i den andre, altså ujevnt antall. Jeg trodde til å begynne med at det var ungene, men det er faktisk hunden som gjør dette; antakelig om natta eller på dagtid når han er alene. Vi spør oss selv om hvorfor han gjør dette.

Er det fordi han vil sende med oss mat?

Er det for å bli kvitt tørrforet så fort som mulig (han elsker nemlig alt annet enn tørrfor).

Er det et slags "spill" - tørrforbingo eller noe slikt som han driver med fordi han kjeder seg?

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg vil tro det er for å gjemme unna maten. Når vi gir vår hund bein blir han helt fra seg og graver det under teppet, legger det i blomsterpotta ol. Derfor har vi begynt å gi han såpass små bein at han orker å spise alt på en gang. Hvorfor har hunden din tilgang på pellets hele dagen? Maten skal kun stå fremme en stund, hvis ikke den er blitt spist tas den vekk.

Skrevet

Haha! Så herlig! :)

Merkelig at han plutselig begynner å gjemme bort mat når han ikke har gjort det før. Er han ellers sitt gamle jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...