Gå til innhold

Vi spiste kjøttdeig i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg husker ikke om den var fra Gilde eller ikke, men det er sannsynlig. Kjøttdeigen lå i fryseren og var ferdig stekt, vi spiste den første halvparten for en måneds tid siden. Vi ble ikke syke da - så da er vi vel trygge nå også, er vi ikke?! Ble plutselig litt engstelig...

Skrevet

Gjennomstekt og med normalt god hygiene og kjøling av det ubehandlede kjøttet er det helt greit.

Skrevet

Hvis den er godt stekt skal det ikke være noen fare, verken for små eller store. Skjønner godt at du bekymrer deg, særlig hvis du har barn i huset. Jeg er såpass engstelig at jeg styrer unna alt av kjøttdeig, karbonader, ferdigpizza etc. Det går mye i fisk hjemme hos oss nå...:-)

Skrevet

Hvis den er godt stekt skal det ikke være noen fare, verken for små eller store. Skjønner godt at du bekymrer deg, særlig hvis du har barn i huset. Jeg er såpass engstelig at jeg styrer unna alt av kjøttdeig, karbonader, ferdigpizza etc. Det går mye i fisk hjemme hos oss nå...:-)

Oj, jeg glemte jo at vi spiste hamburger på MacDonalds i går også! Jeg spurte om kjøttet var fra Sverige, fordi jeg var redd for kugalskap, men de svarte at neida det var fra Gilde. Tenkte ikke over DEN faren akkurat da, nei.

Skrevet

Oj, jeg glemte jo at vi spiste hamburger på MacDonalds i går også! Jeg spurte om kjøttet var fra Sverige, fordi jeg var redd for kugalskap, men de svarte at neida det var fra Gilde. Tenkte ikke over DEN faren akkurat da, nei.

Ai. Var det ikke flisa som hadde en teori om at smitten kommer derfra? Vi får håpe hun tar feil, eller at det var noen usedvanlig voksne og ansvarsbevisste kvisete ungdommer som stod for hamburgerstekingen i går;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg var hos legen med minsten (21 mnd) forrige uke. Hun hadde nemlig vandig diare i flere dager og hadde også spist kjøttdeig (kjøpt i Oslo) ca en uke før. Legen sa at det er svært få som blir syke av denne bakterien, så sjansen for å bli syk selv om du har spist insifisert (heter det det?) kjøtt, er liten!

Skjønner likevel godt at du er engstelig.. Her går både kjøttdeig og kjøttkaker fra fryseren rett i søpla. Vi dar nok heller ikke på MacDonalds med det første. Jeg tør ikke ta noen sjanser :-/

Skrevet

Bare å steke eller koke den ekstra godt så er ikke dette noe problem.

Gjest vioola
Skrevet

synes jeg leste noe om at i isbitene på mcdonalds og burgerking var det like mye bakterier i som toalettvann. kan det være sant da?

Skrevet

synes jeg leste noe om at i isbitene på mcdonalds og burgerking var det like mye bakterier i som toalettvann. kan det være sant da?

ikke like mye. Men MYE mer i isbitene

Skrevet

ikke like mye. Men MYE mer i isbitene

grøss! det er egentlig utrolig at det er mulig..

Hvorfor!? og hvordan er det mulig?? man spør jo seg selv hvordan det kan skje, om det er sant da..

Skrevet

Vi spiser like mye kjøttdeig som før.

Så lenge en steker den godt er det vel ingen fare?

Skrevet

Spiser fortsatt Gildes kjøttdeig som før. Steker alltid godt kjøttet og er nøye med hygienen

Gjest Calóni
Skrevet

Hvorfor!? og hvordan er det mulig?? man spør jo seg selv hvordan det kan skje, om det er sant da..

Man får trøste seg med at stort sett er McDonaldstoalettene svært rene ;)

Skrevet

Profitt og raske penger.

Gjest midia
Skrevet

Det er jo kjøttdeig kjøpt mellom 1 januar og 24 februar som det kan være noen fare ved så jeg tror nok du er trygg på mc donalds for de har sikkert ikke kjøtt fra helt tilbake til da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...