Gå til innhold

skrem over dol-foreldre

Gjest svært_bekymret_foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest printa
Skrevet

Var den til meg?

Åh, hei. Ja, jeg tror kanskje det. For å "bevise" at alkohol og fjortenåringer, ikke er mer skadelig i dag enn for 20 år siden.

Var det ekkelt, syns du?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

3

• kkkkjære

2

• keinstein

2

• Glimtipper

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har en mistanke om at det er en god del dine barn ikke forteller deg.

Gjest togli
Skrevet

Åh, hei. Ja, jeg tror kanskje det. For å "bevise" at alkohol og fjortenåringer, ikke er mer skadelig i dag enn for 20 år siden.

Var det ekkelt, syns du?

Skjønte at akkurat det kunne være myntet på meg, men du sa så mye annet som jeg ikke var i nærheten av å uttale meg om. Derfor jeg ble litt usikker serr'u :-)

Forskning viser iallefall at ungdommer som får servert alkohol hjemme generelt sett drikker mer enn andre ungdommer.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*gisp*

Jeg begynner å bli stygt redd for at jeg er litt vel sent ute med mine unger :-(

*Hvisker*

Barna til M.Angelica er en hund, en kampfisk og noen neontetrafisker.

Gjest printa
Skrevet

Skjønte at akkurat det kunne være myntet på meg, men du sa så mye annet som jeg ikke var i nærheten av å uttale meg om. Derfor jeg ble litt usikker serr'u :-)

Forskning viser iallefall at ungdommer som får servert alkohol hjemme generelt sett drikker mer enn andre ungdommer.

Ja, jeg skriver og skriver og det er ikke alltid jeg treffer.

Men, ja det har statistikken sikkert rett i. Derfor blir det viktig hvordan vi som foreldre kan forberede våre ungdommer best mulig til å få et så naturlig forhold til sex og alkohol, som overhode mulig.

Tabu går ikke, uansett. Det vil bare virke mer spennede, og barna vil eksperimentere, utenfor vår kontroll.

Det gjenstår å se da. Min er ikke blitt ungdom enda.;-)

Gjest togli
Skrevet

*Hvisker*

Godt hun har kustus på dem hva sex angår iallefall ;-)

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg skriver og skriver og det er ikke alltid jeg treffer.

Men, ja det har statistikken sikkert rett i. Derfor blir det viktig hvordan vi som foreldre kan forberede våre ungdommer best mulig til å få et så naturlig forhold til sex og alkohol, som overhode mulig.

Tabu går ikke, uansett. Det vil bare virke mer spennede, og barna vil eksperimentere, utenfor vår kontroll.

Det gjenstår å se da. Min er ikke blitt ungdom enda.;-)

Enig i at ting ikke må bli "tabufisert" (snålt ord..). Åpenhet er viktig!

Jeg har heller ikke ungdommer i huset foreløpig, men kommer til å fortelle dem om aldersgrensene for alkohol når det blir aktuelt. Ellers er det viktig at de vet hvordan alkohol virker på kroppen og hvordan man kan drikke på en trygg måte.

Moren min overdramatiserte fælt og sa at det var nok med et glass vin for å bli full. Jeg drakk et glass og ble ikke full, dermed skjønte jeg at moren min ikke var helt til å stole på i alkoholspørsmål. Da var det lett å prøve seg fram på egen hånd ;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Godt hun har kustus på dem hva sex angår iallefall ;-)

Hun er nok en god oppdrager :-)

Skrevet

Du fikk mange negative svar her, og dessverre er det blitt sånn at de som våger å si som barnet i Keiserens nye klær, de blir ledd av og hånt for sine holdninger. Når alt unormalt blir normalt og ingen setter spørsmålstegn ved noen ting mer, men heller bejubler det som er destruktivt og ødeleggende, da er vi virkelig på gale veier. Det gjelder oppdragelse, mellommenneskelige forhold, det gjelder maten vi spiser og respekten for naturen og kloden vi bor på. Jeg synes du har vettuge argumenter på det med alkohol, jeg er også av den oppfatning at barn som får et naturlig forhold til alkohol, får smake, og opplever at foreldre omgås alkoholen i naturlige former får et mye mer avslappet forhold til det i tenårene og voksen alder.

Gjest svært_bekymret_foreldre
Skrevet

Du fikk mange negative svar her, og dessverre er det blitt sånn at de som våger å si som barnet i Keiserens nye klær, de blir ledd av og hånt for sine holdninger. Når alt unormalt blir normalt og ingen setter spørsmålstegn ved noen ting mer, men heller bejubler det som er destruktivt og ødeleggende, da er vi virkelig på gale veier. Det gjelder oppdragelse, mellommenneskelige forhold, det gjelder maten vi spiser og respekten for naturen og kloden vi bor på. Jeg synes du har vettuge argumenter på det med alkohol, jeg er også av den oppfatning at barn som får et naturlig forhold til alkohol, får smake, og opplever at foreldre omgås alkoholen i naturlige former får et mye mer avslappet forhold til det i tenårene og voksen alder.

i går kveld satt jeg og en venninne og drakk vin. Så kjedet vi oss litt og dette innlegget ble til. Jammen mange som svarte

Gjest M.Angelica
Skrevet

*gisp*

Jeg begynner å bli stygt redd for at jeg er litt vel sent ute med mine unger :-(

Det er aldri for sent vet du ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

*Hvisker*

Hunden bor hos mamma da.. Kanskje det beste? :P

Gjest togli
Skrevet

Det er aldri for sent vet du ;o)

Vi begynte oppdragelsen igår kveld, så det ble en sen lørdagskveld med någo attåt ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi begynte oppdragelsen igår kveld, så det ble en sen lørdagskveld med någo attåt ;-)

Du kommer deg! *s*

Skrevet

"derfor er det fryktelig viktig at foreldre veileder usikkre unge mennesker slik at de ikke tror at sex er nødvendig for at en gutt skal like deg , eller at homoseksualitet er naturlig,"

Et godt eksempel på "helikopterforeldre" som veileder ungene til enda mer forvirring og kanskje angst.

Det er ikke du som bestemmer om homoseksualitet er "naturlig", det vil vår kultur ta seg av. Foreldre vil aldri få anledning til å forme barn slik de vil, vanligvis mislykkes de i "formingen", og skaper forvirring. Det hjelper ikke hva en enkelt forelder eller et barn mener eller hvordan de oppfører seg.

Miljøet, naturen og kulturen vil seire over deg, du er kun en liten brikke.

Selv om du f eks prediker at homoseksualitet er unaturlig, vil adri din homofile sønn eller datter forandre seg. Du må forandre deg. Du taper uansett.

Gjest svært_bekymrmede_foreldre
Skrevet

"derfor er det fryktelig viktig at foreldre veileder usikkre unge mennesker slik at de ikke tror at sex er nødvendig for at en gutt skal like deg , eller at homoseksualitet er naturlig,"

Et godt eksempel på "helikopterforeldre" som veileder ungene til enda mer forvirring og kanskje angst.

Det er ikke du som bestemmer om homoseksualitet er "naturlig", det vil vår kultur ta seg av. Foreldre vil aldri få anledning til å forme barn slik de vil, vanligvis mislykkes de i "formingen", og skaper forvirring. Det hjelper ikke hva en enkelt forelder eller et barn mener eller hvordan de oppfører seg.

Miljøet, naturen og kulturen vil seire over deg, du er kun en liten brikke.

Selv om du f eks prediker at homoseksualitet er unaturlig, vil adri din homofile sønn eller datter forandre seg. Du må forandre deg. Du taper uansett.

hehe ,

folk svarer på tråden enda jeg har innrømmet at det bare er fleip. Har ikke noe unger og er ikke gift eller noenting

Skrevet

hehe ,

folk svarer på tråden enda jeg har innrømmet at det bare er fleip. Har ikke noe unger og er ikke gift eller noenting

Jeg leser ikke alt, og dessuten spiller det ingen rolle. Jeg skjønte at det var noe som ikke stemte likevel.

Det gjør ingen ting.

Vi er her for å underholdes?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...