Gå til innhold

bil lager trøbbel

Anbefalte innlegg

Gjest kvinneogbil
Skrevet

Hei.

I vinter har jeg slitt med min 95 mod Opel Astra, diesel. I november kjøpte jeg nytt batteri, da den ikke ville starte. Betalte 1600,- for å få gjort alt arbeid, inkl. starthjelp.

Tre mnd etter, går batteriet. Jeg kontakter starthjelpen igjen. De sier jeg har kjørt for korte turer, og at det er vanlig at batteriet, da går. Reparatøren påstår det er min feil, men han skulle hjelpe meg så jeg får nytt batteri på reklamasjon allikevel.

Dymamoreim blir skiftet for min regning, i samme slengen. Jeg betalter kun for sistnevnte. I tillegg lover verkstedet å måle strømmen, fordi det er muligens noe som stjeler strøm. - men de har ikke tid akkurat der og da.

Jeg skifter batteri for 14 dgr siden. Etter dette forsvinner lys, motor på vifte, air bag lampe lyser, og mye tull.

Jeg er kvinne og har lite greie på bil. Så jeg ringer tilbake, og lurer på om de snart skal måle den strømmen, som de har lovt meg?

Reparatøren blir så sinna på meg, fordi jeg nå klager, at han sier, jeg kan henvende meg til et nytt verksted - for han liker ikke klaging. Og legger på røret.

Skal jeg finne meg i dette, eller skal jeg ta meg en tur på mandag og be om en samtale med sjefen?

Noen gode råd om hva jeg bør gjøre........

Gjest opel caravan
Skrevet

Opel har hatt mye plunder med det elektriske en god stund nå, og feilene kan være vanskelige å finne. Det beste er å benytte merkeverksted, de vet hvor disse feile ligger.

Gjest lykke til til deg
Skrevet

Når dette skjer med flere batteri, er det sannsynligvis ikke batteriene det er noe galt med.

Problemet er en eller flere av disse:

- Noe stjelser strøm. Dette kan verkstedet sjekke. Enkelt - tar maks 10 min.

- Du kjører korte turer og bruker for mye strøm. Setevarmer, bakrutevarmer, full vifte osv.

- Du har dårlige startvaner. Når du kommer frem, slå av setevarmeren, bakrutevarmeren, slå vifta ned til trinn 1 _før_ du slår av motoren. Når du skal starte igjen, slår du på det du trenger først når motoren er godt i gang.

- Det lader for dårlig. Viftereima er slakk og slurer, dynamoen har for lav ladespenning (skal være 14 v).

Alt dette skal være enelt å fikse. Bilen din er vanligvis en meget bra bil.

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å være medlem i NAF, da får jeg starthjelp og gode råd. Mange verksted og bilselgere behandler kvinner som idioter når det gjelder bil. Derfor er det godt å ha NAF i ryggen hvis man ikke har mannlige venner som har greie på bil.

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å være medlem i NAF, da får jeg starthjelp og gode råd. Mange verksted og bilselgere behandler kvinner som idioter når det gjelder bil. Derfor er det godt å ha NAF i ryggen hvis man ikke har mannlige venner som har greie på bil.

Skrevet

Dette verkstedet kan du be dra til ett visst sted i en helvetes fart. Heng dem ut i lokalavisen.

Batteriet ditt er det garanti på, det burde han ha visst.

Men det er klart at hvis du kjører kun små turer så kan det hende at du aldri rekker å lade battieriet ditt. Hvis du setter på mye strøm, som lys, varmevifte, varme i setene osv, og kjøre f.eks bare 2 km, så vil ikke batteriet ditt få noe ekstra lading. Dette medfører at strømmen på battieriet blir lavere og lavere og tilslutt blir det dødt.

Du har nok noe problemer med det elektriske på bilen din, jeg tror ikke at det har noe med selv battieret å gjøre det du sliter med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...