Gå til innhold

Lesbisk datter eller homofil sønn?

Anbefalte innlegg

Gjest et teit spørsmål
Skrevet

Jeg og mannen min diskuterte hva som ville være verst; en lesbisk datter eller en homofil sønn.

Han ville foretrukket en lesbisk datter, jeg en homofil sønn.

Hva tenker dere om det? Altså hvis et av barna ville bli med samme kjønn, og dere fikk velge hvem av dem.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Ugga Bugga

11

• Prozak

7

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det eneste jeg hadde brydd meg om var englebarnets lykke, men når det er sagt: På et slikt latterlig spørsmål ville jeg svart som mannen din; altså en lesbisk datter.

Skrevet

Hele premisset for spørsmålet (at det skulle være "verst") er så idiotisk at den eneste løsningen jeg ser er å bytte ut foreldrene!

Gjest et teit spørsmål
Skrevet

Hele premisset for spørsmålet (at det skulle være "verst") er så idiotisk at den eneste løsningen jeg ser er å bytte ut foreldrene!

Ups.. Jeg har så absolutt ingen fordommer, men mannen min er "redd" homofile. Derfor kom vi inn på det.

Jeg formulerte meg klossete ved å skrive "verst".

Likevel vil jeg påstå at de fleste ønsker at sine barn skal være med motsatt kjønn. Ikke fordi at de ikke vil være glad i barna sine om de blir homofile, men på grunn av fordommer fra andre. Livet er enklest for de som ligger innenfor det normale. Det er de harde fakta. Dessverre!

Skrevet

Jeg ville nok foretrukket et hetrofilt barn, fordi det medfører mange problemer og fordommer og sjelekval for dem som er homofile. Det er nok enklere å være hetrofil enn homofil.

Men jeg vet ikke hva som er vanskeligst å takle for meg av en homofil sønn eller datter, kanskje det er lettere med en homofil datter, for da er det større sjanse til å få barnebarn?

Jeg håper også inderlig at jeg i tilfelle ville klart å holde mine eventuelle fordommer for meg selv, og støtte barnet mitt.

Jeg har forøvrig en kollega med en homofil sønn, hun er en av de mest åpne, frisynte og radikale RV'ere jeg vet om, allikevel måtte hun gå noen runder med seg selv da hun fikk beskjed om at han var homo. - men hun har klart å støtte ham 100%, heldigvis.

Skrevet

Nicket ditt gir jo svaret. Jeg har en sønn og en datter, og for meg er det revnende likegyldig hvem av dem som eventuelt skulle bli glad i en av sitt eget kjønn.

Skrevet

Ups.. Jeg har så absolutt ingen fordommer, men mannen min er "redd" homofile. Derfor kom vi inn på det.

Jeg formulerte meg klossete ved å skrive "verst".

Likevel vil jeg påstå at de fleste ønsker at sine barn skal være med motsatt kjønn. Ikke fordi at de ikke vil være glad i barna sine om de blir homofile, men på grunn av fordommer fra andre. Livet er enklest for de som ligger innenfor det normale. Det er de harde fakta. Dessverre!

Hei,

Men ser du ikke at det nettopp er holdningene til f. eks. din mann som gjør at enkelte derfor ønsker heterofile barn?

Altså, det er jo sirkulær logikk - han ønsker et heterofilt barn fordi han ikke vil at et homofilt barn skal utsettes for de fordommene han har.

Det henger jo ikke på greip.

Hvis jeg var barn, ville jeg ønsket meg en far uten slike fordommer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg forsto spørsmålet ditt utmerket, selv om noen må være så politisk korekte her inne at de ikke kan svare ordentlig om ikke formuleringen er helt "korekt"

Jeg tror kanskje jeg hadde taklet en homofil sønn best. Men det er utrolig enkelt å være fordomsfri på alle andre sine vegne. Om det skulle bli realitet med en homofil sønn håper jeg at jeg klarer å takle det bra og vise ham min fulle støtte!

Jeg har ingen problemer med lesbiske eller homofile men det er som sagt mye enklere å være fordomsfri når det ikke går direkte på en selv eller sine nærmeste.

Synes foresten ikke spørsmålet ditt var teit heller ;)

Skrevet

Med hånden på hjertet; ingen av delene ville vært 'verst'. Bare de finner seg partnere som behandler dem pent og gjør dem lykkelige, er jeg strålende fornøyd!

:)

Gjest Elextra
Skrevet

Har hørt fra homofile venner at miljøet blant homofile menn kan være hardt og brutalt.Tror ikke det er like hardt blant lesbiske. Derfor kan det kanskje synes noe lettere å være lesbisk, men det er mulig jeg er helt på jordet her.

Skrevet

Jeg forsto spørsmålet ditt utmerket, selv om noen må være så politisk korekte her inne at de ikke kan svare ordentlig om ikke formuleringen er helt "korekt"

Jeg tror kanskje jeg hadde taklet en homofil sønn best. Men det er utrolig enkelt å være fordomsfri på alle andre sine vegne. Om det skulle bli realitet med en homofil sønn håper jeg at jeg klarer å takle det bra og vise ham min fulle støtte!

Jeg har ingen problemer med lesbiske eller homofile men det er som sagt mye enklere å være fordomsfri når det ikke går direkte på en selv eller sine nærmeste.

Synes foresten ikke spørsmålet ditt var teit heller ;)

Hva er din definisjon av uttrykket "politisk korrekt", som du bruker?

Hva legger du i det?

Med vennlig hilsen

Gjest vioola
Skrevet

ja litt teit spørsmål

etter hva jeg har forstått er det vanlig og øg føle en type sorg når en oppdager at et av barne er homofile. man må liksom forsone seg med at barnebarn og familie neppe vil skje.

jeg sliter seriøst med fordommer om akkurat det der. Synes liksom mannlig homofili er ekkelt.

Gjest Hanneline
Skrevet

Har hørt fra homofile venner at miljøet blant homofile menn kan være hardt og brutalt.Tror ikke det er like hardt blant lesbiske. Derfor kan det kanskje synes noe lettere å være lesbisk, men det er mulig jeg er helt på jordet her.

Hvorfor er det homofile miljøet hardt og brutalt ?

Gjest vioola
Skrevet

Hei,

Men ser du ikke at det nettopp er holdningene til f. eks. din mann som gjør at enkelte derfor ønsker heterofile barn?

Altså, det er jo sirkulær logikk - han ønsker et heterofilt barn fordi han ikke vil at et homofilt barn skal utsettes for de fordommene han har.

Det henger jo ikke på greip.

Hvis jeg var barn, ville jeg ønsket meg en far uten slike fordommer.

Med vennlig hilsen

i sørs virkelighet vil foreldre som oppdager at barnet er homofili bare smile og si at det er helt greit etc. Dessverre er ikke virkeligheten sånn. vi er alle bare mennesker med våre feil og mangler, komme med utsagn ala bytte foreldre.. hvor kanskje menneskene har vært sterkt personlig kristne og ment homofili er stor synd er det vel naturlig at ting tar lengre tid å godta

Gjest viooa
Skrevet

Hvorfor er det homofile miljøet hardt og brutalt ?

jeg synes det homofile miljøet spessielt i oslo virker svært preget av alkohol og tilfeldig sex. Så et program på oprah om det. En av de homofile der kom med en teori at man på grun av all skammen mange homofile har så gjør det at de oppfører seg promiskuøse

homofile bytter partner mye oftere enn heterofile, og de har mange flere enn heterofile

Skrevet

ja litt teit spørsmål

etter hva jeg har forstått er det vanlig og øg føle en type sorg når en oppdager at et av barne er homofile. man må liksom forsone seg med at barnebarn og familie neppe vil skje.

jeg sliter seriøst med fordommer om akkurat det der. Synes liksom mannlig homofili er ekkelt.

Du skriver: "man må liksom forsone seg med at barnebarn og familie neppe vil skje."

Altså, først forbyr man dem å adoptere, osv. og så klager man over aty de ikke får familie/barnebarn.

Det faller på sin egen urimelighet!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Om noen av barna mine er homofile betyr det ikke noe: De er mine barn, jeg er glad i dem og ønsker at de skal leve det livet de vil ha, ikke det livet jeg ønsker for dem.

Med tanke på sykdommer, f.eks. HIV er det jo selvsagt mer å bekymre seg for med en homofil gutt enn en lesbisk jente. Men uansett, HIV smitter jo på så mange måter, ikke bare i homofile forhold.

Det beste er å godta de barna man har, ikke ta bekymringene på forskudd men glede seg over dagen i dag.

Skrevet

i sørs virkelighet vil foreldre som oppdager at barnet er homofili bare smile og si at det er helt greit etc. Dessverre er ikke virkeligheten sånn. vi er alle bare mennesker med våre feil og mangler, komme med utsagn ala bytte foreldre.. hvor kanskje menneskene har vært sterkt personlig kristne og ment homofili er stor synd er det vel naturlig at ting tar lengre tid å godta

Akkurat det du skriver om fordommer mot homofile, pleide folk å skrive om kvinner for noen år siden.

Enkelte steder er det vanlig å sørge hvis man får en datter. Akkurat det samme som du skriver om.

Med vennlig hilsen

Gjest vioola
Skrevet

Du skriver: "man må liksom forsone seg med at barnebarn og familie neppe vil skje."

Altså, først forbyr man dem å adoptere, osv. og så klager man over aty de ikke får familie/barnebarn.

Det faller på sin egen urimelighet!

Med vennlig hilsen

er imot adopsjonsrett for homofile. Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen. Så et tv program fra san fransico om slike familier. Endel av guttene i en famile der sminket seg som 7 åringer og mente at homofile var bedre ennn heteorier og mente selv han hadde denne legningen.

det finnes mange som har fått terapi og behanding og blitt frisk

Gjest vioola
Skrevet

Akkurat det du skriver om fordommer mot homofile, pleide folk å skrive om kvinner for noen år siden.

Enkelte steder er det vanlig å sørge hvis man får en datter. Akkurat det samme som du skriver om.

Med vennlig hilsen

det er vel ikke tilfeldig at svært mange av de på overgrepsforumet er blitt lesbiske.

sier noe om at misbruk etc kan fucke opp seksualiteten og legningen til unge mennesker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...