Gå til innhold

Lesbisk datter eller homofil sønn?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har hørt fra homofile venner at miljøet blant homofile menn kan være hardt og brutalt.Tror ikke det er like hardt blant lesbiske. Derfor kan det kanskje synes noe lettere å være lesbisk, men det er mulig jeg er helt på jordet her.

Jeg tror miljøet blant mange heterofile også er hardt og brutalt. Det har vi vel nettopp sett effekten av i Nokas-saken. :-)

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Ugga Bugga

11

• Prozak

7

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*lol*

Men jeg har to gutter så det skal vel mye til at jeg slipper svigerdatter.

At det blir en svigersønn er garantert, dattera mi er i hvert fall helt staight.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville foretrekke at mine gutter var heterofile, mye på grunn av fordommene de nødvendigvis kommer borti som homofile. Og på grunn av prosessen de som homofile sikkert måtte gjennom for å godta seg selv og legningen sin. Jeg ville antakeligvis føle en sorg for det de måtte gjennomleve av fordommer som homofile. Men ut over det er de jo guttene mine uansett, og jeg ville helt sikkert støttet dem 100%.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tror det hadde vært lettere å svare på et sånt spørsmål om jeg ikke hadde barn. Da kan man jo teorisere om dette i det lange og det brede.

Nå har jeg en sønn og en datter. De er slik de er. Hvilken seksuell legning de vil vise seg å ha, må jeg pent bare vente, se og akseptere.

Jeg kan oppdra dem, prøve å gi dem gode holdninger, men resten blir opp til dem.

Med fare for å støte de som er single her, så håper jeg at de vil finne seg gode livsledsagere. Om det i tillegg skulle slumpe til å bli barnebarn på meg, så får jeg bare ta det som en kjempebonus :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

i sørs virkelighet vil foreldre som oppdager at barnet er homofili bare smile og si at det er helt greit etc. Dessverre er ikke virkeligheten sånn. vi er alle bare mennesker med våre feil og mangler, komme med utsagn ala bytte foreldre.. hvor kanskje menneskene har vært sterkt personlig kristne og ment homofili er stor synd er det vel naturlig at ting tar lengre tid å godta

"hvor kanskje menneskene har vært sterkt personlig kristne og ment homofili er stor synd er det vel naturlig at ting tar lengre tid å godta"

Så kan man snu litt på det og stille seg spørsmål ved hva det er slags stor syns disse foreldrene har begått siden de får en så stor synder blant sine barn. Skjønner du ikke hvor håpløst du tenker?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg tror miljøet blant mange heterofile også er hardt og brutalt. Det har vi vel nettopp sett effekten av i Nokas-saken. :-)

*LOL*

Godt poeng. ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

er imot adopsjonsrett for homofile. Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen. Så et tv program fra san fransico om slike familier. Endel av guttene i en famile der sminket seg som 7 åringer og mente at homofile var bedre ennn heteorier og mente selv han hadde denne legningen.

det finnes mange som har fått terapi og behanding og blitt frisk

Is there oxygen on your planet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

det er vel ikke tilfeldig at svært mange av de på overgrepsforumet er blitt lesbiske.

sier noe om at misbruk etc kan fucke opp seksualiteten og legningen til unge mennesker

Det er en misforståelse å tro at man _må_ ha en homofil eller lesbisk legning for å velge å leve i et homofilt eller lesbisk forhold.

Gjest liede
Skrevet

Hvorfor er det homofile miljøet hardt og brutalt ?

Jeg tror mye av problemet er at "markedet" er så lite og gjennomsiktig. Har inntrykk av at dette medfører en del sjalusi og utroskap. For de etablerte homsene er ikke dette noe problem, men det er tøft å være ung og single for første gang. Det er en fryktelig sårbar situasjon.

Da en kamerat av meg sto frem var den første kjæresten hans en figur som systematisk snappet opp alle de "nye" og dumpet dem når det ikke var spennende lenger. Han var visst ikke alene om å holde på sånn heller.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at det ene er "verre" eller "bedre" enn det andre.

Jeg ønsker meg for barna mine at de skal få gode liv med mye kjærlighet, og ryggrad til å bære det de eventuelt måtte utsettes for av vanskeligheter.

Om partnerne deres er av samme eller motsatt kjønn, kommer vanvittig langt ned på bekymringslista.

Vi har mange homofile av begge kjønn i vennegjengen og familien, og flesteparten av dem er i stabile, gode forhold. Dermed får man også et ganske avslappet forhold til det.

Dessverre er det nok av mennesker som vil fordømme barnet mitt om det blir homofilt, og DET er selvsagt en bekymring. Det ser vi bare her i denne tråden. Sånn sett har jeg flere bekymringer knyttet til hva slags omgivelser ungene mine vil vokse opp i, mht fordommer og diskriminerende holdninger generelt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hadde kanskje vært greit med en homofil sønn så jeg hadde sluppet en grinet svigerdatter :o)

Tror faktisk det er enda verre med en grinete svigerdatter når svigerdatteren er hannkjønn. :)

Skrevet

Jeg ville foretrekke at mine gutter var heterofile, mye på grunn av fordommene de nødvendigvis kommer borti som homofile. Og på grunn av prosessen de som homofile sikkert måtte gjennom for å godta seg selv og legningen sin. Jeg ville antakeligvis føle en sorg for det de måtte gjennomleve av fordommer som homofile. Men ut over det er de jo guttene mine uansett, og jeg ville helt sikkert støttet dem 100%.

Møte ikke lesbiske jenter de samme fordommene, mener du?

Skrevet

Tror faktisk det er enda verre med en grinete svigerdatter når svigerdatteren er hannkjønn. :)

"Svigersønner" har jeg ikke hatt noe problem med, men nå kommer jeg oftest best overens med gutter.

Skrevet

ja litt teit spørsmål

etter hva jeg har forstått er det vanlig og øg føle en type sorg når en oppdager at et av barne er homofile. man må liksom forsone seg med at barnebarn og familie neppe vil skje.

jeg sliter seriøst med fordommer om akkurat det der. Synes liksom mannlig homofili er ekkelt.

Nå finnes det jo faktisk homofile som har barn, da. Det er ikke noe problem for en lesbisk dame å gå på byen og få seg et ligg med en mann, elller kunstig befruktning i utlandet.

Skrevet

Jeg tror politisk korrekt er det samme som at det ikke er kontroversielt. Man sier noe som ikke vil støte eller provosere noen.

Hva legger du i begrepet?

Det første som slo meg når jeg leste ditt svar var at du "kikket" formuleringen og ordbruken til "et teit spørsmål" Jeg inbiller meg at du hadde tatt en annen "tone" om formuleringen var annerledes eller spørsmålet stillet på en annen måte?

Hei,

Jeg unngår egentlig bruk av begrepet "politisk korrekt", fordi det brukes vanligvis nedsettende om noen som mener noe annet enn en selv.

Hvis man først skal definere det, så bør det bli noe slikt som "i tråd med Menneskerettighetene", og jeg kan derfor ikke se at det er noe ille å være PK.

====

Jeg reagerte på spørsmålet fordi det ligger helt klare fordommer og føringer i det. Hvorfor skal noen av de være "verst"? Hvorfor skal noen av de være ille i det hele tatt?

Det er litt som å spørre "hva er verst - en jøde eller en kineser?" - hele spørsmålet baserer seg på fordommer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

er imot adopsjonsrett for homofile. Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen. Så et tv program fra san fransico om slike familier. Endel av guttene i en famile der sminket seg som 7 åringer og mente at homofile var bedre ennn heteorier og mente selv han hadde denne legningen.

det finnes mange som har fått terapi og behanding og blitt frisk

"Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen."

*LOL*

Tror du en masse heterofile plutselig blir homofile hvis de blir "oppfordret" til det?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Møte ikke lesbiske jenter de samme fordommene, mener du?

Jeg kan ta feil, men jeg tolker ChiengMai sånn at hun bare har sønner. Derfor vurderer hun ikke problemene en lesbisk datter kunne få.

Skrevet

Visse miljøer blant homofile menn er harde og kalde, andre mer skrullete og fullt av humor.

Visse miljøer blant lesbiske er harde og kalde, utagerende lesbiske er mest kjent for å krangle intenst og være sinnsykt sjalu.

I det hele tatt ligger det strødd med triste skjebner.

Men de fleste som blir voksne roer seg sier de historier jeg har hørt.

Nå finnes det selvsagt heterofile folk som også er harde og kalde, utagerende, kranglete og sinnsykt sjalu, så jeg vet ikke om det er så veldig typisk for akkurat lesber.

Skrevet

Jeg kan ta feil, men jeg tolker ChiengMai sånn at hun bare har sønner. Derfor vurderer hun ikke problemene en lesbisk datter kunne få.

OK, jeg trodde hun foretrukket homofile sønner fremfor lesbiske døtre, og jeg skjønte ikke helt logikken :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

OK, jeg trodde hun foretrukket homofile sønner fremfor lesbiske døtre, og jeg skjønte ikke helt logikken :)

Logikken i å måtte ta det valget, er det vel bare trådstarter som ser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...