Gå til innhold

Lesbisk datter eller homofil sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møte ikke lesbiske jenter de samme fordommene, mener du?

Jeg tror hun mener at det er relativt liten sjanse for at sønnene hennes skal vokse opp som lesbiske! :-)

Med vennlig hilsen

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Ugga Bugga

11

• Prozak

7

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror hun mener at det er relativt liten sjanse for at sønnene hennes skal vokse opp som lesbiske! :-)

Med vennlig hilsen

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hehe, ja, ikke sant? ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kan ta feil, men jeg tolker ChiengMai sånn at hun bare har sønner. Derfor vurderer hun ikke problemene en lesbisk datter kunne få.

Helt riktig! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå finnes det jo faktisk homofile som har barn, da. Det er ikke noe problem for en lesbisk dame å gå på byen og få seg et ligg med en mann, elller kunstig befruktning i utlandet.

Eller en homofil mann kan "ta en Arve Juritzen". :-)

Skrevet

Hehe, ja, ikke sant? ;-)

Vel, det kan jo hende de bytter kjønn og blir kvinner, og at de deretter forelsker seg i andre kvinner. Man vet aldri :)

Skrevet

Eller en homofil mann kan "ta en Arve Juritzen". :-)

Nettop.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Møte ikke lesbiske jenter de samme fordommene, mener du?

Jo, det tror jeg dessverre de gjør. Men som du sikkert har skjønt etter hvert, så svarte jeg ut fra mitt ståsted. Jeg har to sønner og ingen døtre.

:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel, det kan jo hende de bytter kjønn og blir kvinner, og at de deretter forelsker seg i andre kvinner. Man vet aldri :)

Ja, da får man ta det også når det kommer. Mange sier det er så kjekt med en av hver. :-)

Skrevet

Spiller ingen rolle. Så lenge barna oppfører seg ordentlig og er snille og gode mot andre så spiller legningen liten rolle.

Det eneste leie må være at det ikke blir barnebarn kanskje???

Skrevet

Hei,

Jeg unngår egentlig bruk av begrepet "politisk korrekt", fordi det brukes vanligvis nedsettende om noen som mener noe annet enn en selv.

Hvis man først skal definere det, så bør det bli noe slikt som "i tråd med Menneskerettighetene", og jeg kan derfor ikke se at det er noe ille å være PK.

====

Jeg reagerte på spørsmålet fordi det ligger helt klare fordommer og føringer i det. Hvorfor skal noen av de være "verst"? Hvorfor skal noen av de være ille i det hele tatt?

Det er litt som å spørre "hva er verst - en jøde eller en kineser?" - hele spørsmålet baserer seg på fordommer.

Med vennlig hilsen

Ok da har ordet pk for meg en annen betydning. Jeg mente ikke å være nedsettende.

Jeg forsto at "teit spørsmål" heller ikke mente å fordømme homofile, vedkommende bare formulerte seg dårllig og brukte lite heldige ord.

Hva er "verst" å bli døv eller blind om man kan velge...

Her er det greit å bruke "verst". Jeg trodde det var sånn vedkommende slang det ut..... uten egentlig å tenke over hvordan det så ut?

Skrevet

Spiller ingen rolle. Så lenge barna oppfører seg ordentlig og er snille og gode mot andre så spiller legningen liten rolle.

Det er ingen "garanti" for at det ikke blir barnebarn selv om barna er homofile vel?

Det må nødvendigvis involvere flere mennesker enn de to som er glade i hverandre, men barn kan det likevel bli.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det kan jo bli barnebarn fra homofile barn også, da.

Akkurat som at heterofile barn ikke er noen garanti for barnebarn. Kjenner ei dame med tre voksne, heterofile sønner - ingen av dem har valgt å få barn.

Mrs. Wallace
Skrevet

"Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen."

*LOL*

Tror du en masse heterofile plutselig blir homofile hvis de blir "oppfordret" til det?

Åja, du vet da vel at homofili er smittsomt?

;o)

En sånn argumentasjon som vioola fører, faller selvsagt på sin egen urimelighet.

Om homofili var smittsomt, ville barn av homofile blitt overveiende homofile selv. Det blir de ikke. De fleste som vokser opp med homofile foreldre, blir heterofile.

Og videre: Om homofili var et bevisst valg man tok, ville nok adskillig færre valgt å utsette seg for den smerten det er å bli møtt med hodeløse fordommer og avvisning fra enkelte deler av samfunnet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ups.. Jeg har så absolutt ingen fordommer, men mannen min er "redd" homofile. Derfor kom vi inn på det.

Jeg formulerte meg klossete ved å skrive "verst".

Likevel vil jeg påstå at de fleste ønsker at sine barn skal være med motsatt kjønn. Ikke fordi at de ikke vil være glad i barna sine om de blir homofile, men på grunn av fordommer fra andre. Livet er enklest for de som ligger innenfor det normale. Det er de harde fakta. Dessverre!

"men mannen min er "redd" homofile."

Jeg har ofte lurt på det der, hva som får enkelte heterofile til å gå av skaftet over homofili. Er de redd det er smittsomt, at en homofil skal hoste på dem (for ikke så si ...skrekk og gru... TA PÅ DEM ...) og vips er man smittet? Usikkerhet over hvor man selv står? Er det en trussel mot egen manndom/kvinnelighet, eller hva ER det?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Åja, du vet da vel at homofili er smittsomt?

;o)

En sånn argumentasjon som vioola fører, faller selvsagt på sin egen urimelighet.

Om homofili var smittsomt, ville barn av homofile blitt overveiende homofile selv. Det blir de ikke. De fleste som vokser opp med homofile foreldre, blir heterofile.

Og videre: Om homofili var et bevisst valg man tok, ville nok adskillig færre valgt å utsette seg for den smerten det er å bli møtt med hodeløse fordommer og avvisning fra enkelte deler av samfunnet.

For ikke å snakke om at de fleste som er homofile har heterofile foreldre. Så det er ikke en gang arvelig. ;-D

Gjest teit spørsmål
Skrevet

Skal man ikke kunne diskutere slike såkalte teite spørsmål her? Dette er ikke et spørsmål som har skapt den helt store temperaturen her hjemme, vi diskuterte det for moro skyld - i likhet med at man snakker om mye annet uten at det er så enormt viktig spørsmål.

Jeg synes hverken homofil sønn eller lesbisk datter er ille, men om jeg ble tvunget til å velge ville det blitt homofil sønn. Uten at jeg egentlig har noen gode grunner for det.

Jeg kjenner både lesbiske og homofile, og av de jeg kjenner er det de lesbiske som har hatt det verst med å stå fram, og som har møtt flest fordommer.

At min mann er "redd" homofile betyr ikke at han sier det til noen andre enn meg. Han har snakket med sinn sønn om det da han en gang spurte, og gjorde det klart for han at alle mennesker er like mye verdt uansett legning. Ingen andre vet at han i bunn og grunn synes at det er ekkelt med homofili. Han behandler våre homofile venner med respekt, men synes det er ekkelt å tenke på hva de "holder på med".

I en debatt som denne med flere tilstede ville han i likhet med dere være utrolig fordomsfri.

Skrevet

Skal man ikke kunne diskutere slike såkalte teite spørsmål her? Dette er ikke et spørsmål som har skapt den helt store temperaturen her hjemme, vi diskuterte det for moro skyld - i likhet med at man snakker om mye annet uten at det er så enormt viktig spørsmål.

Jeg synes hverken homofil sønn eller lesbisk datter er ille, men om jeg ble tvunget til å velge ville det blitt homofil sønn. Uten at jeg egentlig har noen gode grunner for det.

Jeg kjenner både lesbiske og homofile, og av de jeg kjenner er det de lesbiske som har hatt det verst med å stå fram, og som har møtt flest fordommer.

At min mann er "redd" homofile betyr ikke at han sier det til noen andre enn meg. Han har snakket med sinn sønn om det da han en gang spurte, og gjorde det klart for han at alle mennesker er like mye verdt uansett legning. Ingen andre vet at han i bunn og grunn synes at det er ekkelt med homofili. Han behandler våre homofile venner med respekt, men synes det er ekkelt å tenke på hva de "holder på med".

I en debatt som denne med flere tilstede ville han i likhet med dere være utrolig fordomsfri.

Enhver heterofil vil synes det er ekkelt å "se for seg" hva homofile gjør (menn om menn, selvfølgelig - de fleste menn har ikke noe imot tanken på to kvinner sammen). Spørsmålet er bare: Hvorfor er man så opphengt i sexlivet til homsene? Jeg orker ikke å se på to menn ha sex sammen - men hvorfor skulle jeg ofre det en tanke?

".........................................."

Skrevet

Enhver heterofil vil synes det er ekkelt å "se for seg" hva homofile gjør (menn om menn, selvfølgelig - de fleste menn har ikke noe imot tanken på to kvinner sammen). Spørsmålet er bare: Hvorfor er man så opphengt i sexlivet til homsene? Jeg orker ikke å se på to menn ha sex sammen - men hvorfor skulle jeg ofre det en tanke?

".........................................."

Personlig synes jeg ikke det er ekkelt å tenke på det heller, hva homofile måtte finne på i senga.

Skrevet

"men mannen min er "redd" homofile."

Jeg har ofte lurt på det der, hva som får enkelte heterofile til å gå av skaftet over homofili. Er de redd det er smittsomt, at en homofil skal hoste på dem (for ikke så si ...skrekk og gru... TA PÅ DEM ...) og vips er man smittet? Usikkerhet over hvor man selv står? Er det en trussel mot egen manndom/kvinnelighet, eller hva ER det?

Godt spørsmål. Jeg har lurt på det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...