Gå til innhold

Lesbisk datter eller homofil sønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er ekkelt å tenke på det heller, hva homofile måtte finne på i senga.

Men du er kvinne. Jeg er mann, og hopper selvfølgelig gladelig i høyet med både to og tre kvinner som er _litt_ mer glad i meg enn i hverandre :-)

"............................................"

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Ugga Bugga

11

• Prozak

7

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Svigersønner" har jeg ikke hatt noe problem med, men nå kommer jeg oftest best overens med gutter.

Men du har vel ikke til nå hatt noen fra Great Carlic Girls som svigersønn. :)

Skrevet

Skal man ikke kunne diskutere slike såkalte teite spørsmål her? Dette er ikke et spørsmål som har skapt den helt store temperaturen her hjemme, vi diskuterte det for moro skyld - i likhet med at man snakker om mye annet uten at det er så enormt viktig spørsmål.

Jeg synes hverken homofil sønn eller lesbisk datter er ille, men om jeg ble tvunget til å velge ville det blitt homofil sønn. Uten at jeg egentlig har noen gode grunner for det.

Jeg kjenner både lesbiske og homofile, og av de jeg kjenner er det de lesbiske som har hatt det verst med å stå fram, og som har møtt flest fordommer.

At min mann er "redd" homofile betyr ikke at han sier det til noen andre enn meg. Han har snakket med sinn sønn om det da han en gang spurte, og gjorde det klart for han at alle mennesker er like mye verdt uansett legning. Ingen andre vet at han i bunn og grunn synes at det er ekkelt med homofili. Han behandler våre homofile venner med respekt, men synes det er ekkelt å tenke på hva de "holder på med".

I en debatt som denne med flere tilstede ville han i likhet med dere være utrolig fordomsfri.

Jeg tipper man blir halshugget om man ikke har lyst på verken homofil sønn eller datter.

Synes det er unaturlig.

Men det er det vel ikke lov å mene lenger? Nå må man mene det ALLE andre mener, ellers er man sprø.

Gidder ikke å involvere meg i slike diskusjoner lenger for man må alltid gi det svaret som alle forventer man skal gjøre.

Å godta denne type legning på lik linje med hetrofil legning.

Men det gjør jeg ikke og ingen kan tvinge meg. Kall meg gjerne det ene og det andre, men dere må akseptere at ikke alle i verden har samme syn som dere.

Mrs. Wallace
Skrevet

Skal man ikke kunne diskutere slike såkalte teite spørsmål her? Dette er ikke et spørsmål som har skapt den helt store temperaturen her hjemme, vi diskuterte det for moro skyld - i likhet med at man snakker om mye annet uten at det er så enormt viktig spørsmål.

Jeg synes hverken homofil sønn eller lesbisk datter er ille, men om jeg ble tvunget til å velge ville det blitt homofil sønn. Uten at jeg egentlig har noen gode grunner for det.

Jeg kjenner både lesbiske og homofile, og av de jeg kjenner er det de lesbiske som har hatt det verst med å stå fram, og som har møtt flest fordommer.

At min mann er "redd" homofile betyr ikke at han sier det til noen andre enn meg. Han har snakket med sinn sønn om det da han en gang spurte, og gjorde det klart for han at alle mennesker er like mye verdt uansett legning. Ingen andre vet at han i bunn og grunn synes at det er ekkelt med homofili. Han behandler våre homofile venner med respekt, men synes det er ekkelt å tenke på hva de "holder på med".

I en debatt som denne med flere tilstede ville han i likhet med dere være utrolig fordomsfri.

Selvfølgelig skal man kunne diskutere her. Men det innebærer at du også må tåle en diskusjon - med alt det medfører når folk ikke er enig med deg.

Jeg synes det er merkelig når folk legger inn et kontroversielt spørsmål på en diskusjonsside på internett, for deretter å sutre over at folk blir engasjerte og er uenige med dem.

Gjest party og tristesse
Skrevet

Nå finnes det selvsagt heterofile folk som også er harde og kalde, utagerende, kranglete og sinnsykt sjalu, så jeg vet ikke om det er så veldig typisk for akkurat lesber.

De avhenger av hvilke miljøer du kommer i berøring med og hvor langt inn du slipper. Hetroer slippes sjelden så langt inn i miljøene at de får se de virkelig utagerende. De med psykiske problemer får vanlige folk heller ikke se. Dine og andres inntrykk avhenger av en del tilfeldigheter. Vanlige holdes i uvitenhet.

I innvandrermiljøer finnes en del homser og lesber som virkelig må holde lav profil. Deres miljø får hveren foreldre eller vi andre insikt i før om noen tiår.

"Du har ikke sett noe, du vet ingenting før vi lar deg se og høre."

Gjest party og tristesse
Skrevet

'Han behandler våre homofile venner med respekt, men synes det er ekkelt å tenke på hva de "holder på med". '

Det kan jeg lett akseptere, han har god fantasi og lever seg inn i andres verden. Jeg vet barn som ikke liker at foreldrene har sex, og mødre som er sjalu på svigerdatter, fedre som ikke liker at en hønsehjerne av slubbert skal røre han kjære datter osv.

Mange holder på å kaste opp når de får vite at andre venner har en annen legning, men holder maska. Det er deres problem. Både den ene og den andre.

Gjest et teit spørsmål
Skrevet

Selvfølgelig skal man kunne diskutere her. Men det innebærer at du også må tåle en diskusjon - med alt det medfører når folk ikke er enig med deg.

Jeg synes det er merkelig når folk legger inn et kontroversielt spørsmål på en diskusjonsside på internett, for deretter å sutre over at folk blir engasjerte og er uenige med dem.

Det er hva jeg mener, at man må få diskutere teite spørsmål uten at man trenger være enige. Reagerer bare på hvor aggressive enkelte blir når man stiller "teite" spørsmål og man ikke er enige.

Jeg liker veldig godt å høre andres saklige synspunkter. Uen å lytte til andre ville jeg ikke hatt utviklingsmuligheter.

Gjest togli
Skrevet

For meg ville det ikke vært noe problem verken med en lesbisk datter eller en homofil sønn. Helt umulig å velge!

Jeg har mistanke om at mannen min ville syntes det var hakket verre å få en homofil sønn...

Kanskje det har noe med identifisering å gjøre? Som foreldre identifiserer man seg lettest med det barnet som er av samme kjønn som en selv. Når en selv ikke kunne forestille seg tanken å være homofil/lesbisk, blir det ene mer problematisk enn det andre?

Skrevet

Men du har vel ikke til nå hatt noen fra Great Carlic Girls som svigersønn. :)

Det hadde vært greit det også. Det er jo ikke jeg som velger svigersønner. Da hadde jeg jo valgt deg ;o)

Gjest togli
Skrevet

er imot adopsjonsrett for homofile. Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen. Så et tv program fra san fransico om slike familier. Endel av guttene i en famile der sminket seg som 7 åringer og mente at homofile var bedre ennn heteorier og mente selv han hadde denne legningen.

det finnes mange som har fått terapi og behanding og blitt frisk

Jeg hadde garantert aldri blitt lesbisk uansett hvor mye oppmuntring jeg hadde fått!!

Jeg vil tro at de som blir glad i mennesker av begge kjønn kan påvirkes til å velge samliv med mann/kvinne alt etter hva omgivelsene ønsker.

De som derimot er født 100% homofile/lesbiske kan aldri bli forelska i en av motsatt kjønn!

Det er trist at slike holdninger som du viser er med å å ta livet av mange homofile hvert eneste år....

Skrevet

Bruker mannen din å tenke mye på sexlivet til deres heterofile venner?

Skrevet

Men du er kvinne. Jeg er mann, og hopper selvfølgelig gladelig i høyet med både to og tre kvinner som er _litt_ mer glad i meg enn i hverandre :-)

"............................................"

Hvorfor er det et argument for at en kvinne kan si at man ikke finner det ekkelt å tenke på hva to menn gjør sammen i senga?

Hva to menn (uten noen kvinne til stede) gjør sammen i senga, har lite sammenheng med mange menns fantasi om trekant (og div. andre "kanter").

Skrevet

Hvorfor er det et argument for at en kvinne kan si at man ikke finner det ekkelt å tenke på hva to menn gjør sammen i senga?

Hva to menn (uten noen kvinne til stede) gjør sammen i senga, har lite sammenheng med mange menns fantasi om trekant (og div. andre "kanter").

Hvis man er hetero, så ser man sjelden noe "ok" i to av sitt eget kjønn. To av det annet kjønn vil man gjerne ha litt mindre motforestillinger mot å forestille seg.

Jeg er hetero. Jeg tenner ikke på menn i det hele tatt. To kvinner sammen, betyr to individer jeg kan tenne på. En kvinne og en mann betyr en av to. To menn sammen er null av to. Hva som er å foretrekke blir jo åpenbart. Og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gjelde kvinner også.

Er man helt og holdent hetero, så skal det jo litt til at man tenner på to av sitt eget kjønn, ikke sant? Det blir jo gjensidig utelukkende, mer eller mindre. Men to av det annet kjønn er ihvertfall to individer man _kan_ tenne på, selv om det ikke nødvendigvis betyr at man tenner på de to sammen i en seksuell situasjon med hverandre.

".........................................."

Skrevet

Hvis man er hetero, så ser man sjelden noe "ok" i to av sitt eget kjønn. To av det annet kjønn vil man gjerne ha litt mindre motforestillinger mot å forestille seg.

Jeg er hetero. Jeg tenner ikke på menn i det hele tatt. To kvinner sammen, betyr to individer jeg kan tenne på. En kvinne og en mann betyr en av to. To menn sammen er null av to. Hva som er å foretrekke blir jo åpenbart. Og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gjelde kvinner også.

Er man helt og holdent hetero, så skal det jo litt til at man tenner på to av sitt eget kjønn, ikke sant? Det blir jo gjensidig utelukkende, mer eller mindre. Men to av det annet kjønn er ihvertfall to individer man _kan_ tenne på, selv om det ikke nødvendigvis betyr at man tenner på de to sammen i en seksuell situasjon med hverandre.

Men det å ikke synes noe er ekkelt er jo ikke synonymt med å tenne på det da?

Skrevet

Men det å ikke synes noe er ekkelt er jo ikke synonymt med å tenne på det da?

Nei, selvfølgelig ikke. Men det er større sjanse for at en heterofil kvinne tenner på to menn, enn at en heterofil mann gjør det. Og vise versa.

"............................................."

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det du sier her høres helt logisk ut.

Men selv om jeg er helt hetero, så synes jeg det er litt ekkelt å forestille meg to homofile ha sex. Men jeg synes ikke at det er ekkelt å forestille meg to lesbiske ha sex, selv om jeg heller ikke tenner på tanken.

Skrevet

Det du sier her høres helt logisk ut.

Men selv om jeg er helt hetero, så synes jeg det er litt ekkelt å forestille meg to homofile ha sex. Men jeg synes ikke at det er ekkelt å forestille meg to lesbiske ha sex, selv om jeg heller ikke tenner på tanken.

Det er selvfølgelig ingen regel for hvordan man er, på dette området som mange andre :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er selvfølgelig ingen regel for hvordan man er, på dette området som mange andre :-)

Jeg er nok ei sjelden jente, på dette området også ;)

Skrevet

Jeg er nok ei sjelden jente, på dette området også ;)

Jeg møter innimellom (jevnlig opp gjennom årene) såkalte "sjeldne" individer - spesiellt av kvinnearten - så dere finnes :-)

".............................................."

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Men det er større sjanse for at en heterofil kvinne tenner på to menn, enn at en heterofil mann gjør det. Og vise versa.

Selvsagt.

Men jeg tror dette med å "ekles" av homofile er ganske mer nyansert enn som så.

De færreste hetro mennesker bruker mye tid på å tenke på andre hetro venners sexliv. Så hvorfor skal man tenke på homofiles sexliv? Det kan jo godt hende at ens beste (hetro) venners sexliv går langt utenfor det man selv er komfortabel med (om det fx er wet-sex, SM el.lign.),uten at det er noe man tenker noe som helst over.

Venner og bekjente kan man vel omgås på normal måte, uavhengig av hva de gjør innenfor fire vegger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...