Gå til innhold

Lesbisk datter eller homofil sønn?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg møter innimellom (jevnlig opp gjennom årene) såkalte "sjeldne" individer - spesiellt av kvinnearten - så dere finnes :-)

".............................................."

:-)

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Ugga Bugga

11

• Prozak

7

• Mrs. Wallace

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror ikke jeg ville foretrekke den ene fremfor det andre.

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke tenke meg at det ene er "verre" eller "bedre" enn det andre.

Jeg ønsker meg for barna mine at de skal få gode liv med mye kjærlighet, og ryggrad til å bære det de eventuelt måtte utsettes for av vanskeligheter.

Om partnerne deres er av samme eller motsatt kjønn, kommer vanvittig langt ned på bekymringslista.

Vi har mange homofile av begge kjønn i vennegjengen og familien, og flesteparten av dem er i stabile, gode forhold. Dermed får man også et ganske avslappet forhold til det.

Dessverre er det nok av mennesker som vil fordømme barnet mitt om det blir homofilt, og DET er selvsagt en bekymring. Det ser vi bare her i denne tråden. Sånn sett har jeg flere bekymringer knyttet til hva slags omgivelser ungene mine vil vokse opp i, mht fordommer og diskriminerende holdninger generelt.

Bra skrevet! Er så hjertens enig!

Skrevet

er imot adopsjonsrett for homofile. Man skal ikke oppmuntre til den livsstilen. Så et tv program fra san fransico om slike familier. Endel av guttene i en famile der sminket seg som 7 åringer og mente at homofile var bedre ennn heteorier og mente selv han hadde denne legningen.

det finnes mange som har fått terapi og behanding og blitt frisk

Dette var bare helt på jordet og dermed helt på linje med alle dine andre innlegg her på DOL.

Gjest vioola
Skrevet

Dette var bare helt på jordet og dermed helt på linje med alle dine andre innlegg her på DOL.

hyggelig , takk for lune personangrep

Gjest vioola
Skrevet

fuckings hyggelig å bli skjelt ut av deg. virkelig hyggelig ja

Skrevet

fuckings hyggelig å bli skjelt ut av deg. virkelig hyggelig ja

Omtrent like hyggelig som du behandler homofile - som om de er syke, og bør bli "bedre".

Du bør ta noen solide runder med deg selv.

Gjest vioola
Skrevet

Omtrent like hyggelig som du behandler homofile - som om de er syke, og bør bli "bedre".

Du bør ta noen solide runder med deg selv.

synes det her minner meg om en viss tv-debatt under valgkampen hvor det i toleransens navn vises intoleranse mot at andre faktisk har andre meninger.

Og hadde det om å gå noen runder med meg selv kommet fra en jeg har en t-skje respekt for hadde jeg kanskje vurdert det

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg og samboeren min venter vår første sønn nå om 5-6 uker, og vi kom faktisk inn på det temaet her for litt siden. Ingen av oss hadde hatt noe imot en lesbisk datter eller homofil sønn. Det hadde vært akkurat det samme for oss. Nå skal det også sies at min samboer er litt bifil, så han sa faktisk at om vår sønn hadde blitt homofil, hadde han støttet ham 100% og vært stolt hehe :) Det er jo ikke kjønnet det kommer an på når man elsker noen, det er faktisk det at man elsker et annet menneske. Om det er av samme eller ulikt kjønn spiller ingen rolle. Man skal være glad på vegne av sine barn så lenge de er lykkelige som de er. Syns man skal ha et helt avslappet forhold til det :)

Skrevet

Bare at folk fremdeles kan komme opp med en problemstilling som dette, så håper jeg av hele mitt hjerte at mine barn er heterofile.

Skrevet

Hvis man er hetero, så ser man sjelden noe "ok" i to av sitt eget kjønn. To av det annet kjønn vil man gjerne ha litt mindre motforestillinger mot å forestille seg.

Jeg er hetero. Jeg tenner ikke på menn i det hele tatt. To kvinner sammen, betyr to individer jeg kan tenne på. En kvinne og en mann betyr en av to. To menn sammen er null av to. Hva som er å foretrekke blir jo åpenbart. Og jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gjelde kvinner også.

Er man helt og holdent hetero, så skal det jo litt til at man tenner på to av sitt eget kjønn, ikke sant? Det blir jo gjensidig utelukkende, mer eller mindre. Men to av det annet kjønn er ihvertfall to individer man _kan_ tenne på, selv om det ikke nødvendigvis betyr at man tenner på de to sammen i en seksuell situasjon med hverandre.

".........................................."

"Hvis man er hetero, så ser man sjelden noe "ok" i to av sitt eget kjønn. To av det annet kjønn vil man gjerne ha litt mindre motforestillinger mot å forestille seg."

Jeg har ingen motforestillinger mot å forestille meg verken to av eget kjønn eller to av motsatt kjønn. Men jeg tenner ikke så veldig mye på noen av delene.

Skrevet

synes det her minner meg om en viss tv-debatt under valgkampen hvor det i toleransens navn vises intoleranse mot at andre faktisk har andre meninger.

Og hadde det om å gå noen runder med meg selv kommet fra en jeg har en t-skje respekt for hadde jeg kanskje vurdert det

Igjen - det er DU som rakker ned på homofile her.

Det er DU som kaller dem "syke".

Det er DU som skriver innlegg etter innlegg med fordommer mot dem.

Du kan selvsagt være sur fordi jeg påpeker dette, men det blir ikke mindre fakta av den grunn - og det vet du godt.

Skrevet

Ville ikke foretrukket det ene eller det andre. Totalt irrelevant for meg.

Gjest vioola
Skrevet

Igjen - det er DU som rakker ned på homofile her.

Det er DU som kaller dem "syke".

Det er DU som skriver innlegg etter innlegg med fordommer mot dem.

Du kan selvsagt være sur fordi jeg påpeker dette, men det blir ikke mindre fakta av den grunn - og det vet du godt.

Jeg kan fint respektere at andre ikke mener det samme som meg. Vet at jeg ikke representerer flertallets syn på akkurat det her så det overasket meg ikke at jeg fikk mange motangrep. Det som overasket meg er at det ble så direkte angrep på min person av folk som ikke engang kjenner meg. De kunne ihvertfall møte meg med argumenter å ikke hets. På grunn av at jeg mener homofili er et seksuelt avvik som ikke skal feires men noe man skal prøve å kurere ble jeg beskyldt for å både ville steine homofile og et som verre er. Virker som de nye hoggestabbene i norge for tiden er muslimer og konservative kristna ala de som er medlem i endel av frikirkene. vi får de samme karakteristikkene som muslimene , fundamentalister , bakstreverske , fordomsfulle , gammeldagse , moralistiske you name it.

forøvrig vil vi i framtiden oppleve et enormt etisk dilemma. Man vil ha lokalisert både downs syndrom genet og homofili genet. Man kan sikkert også finne genet for mange psykiske lidelser. Vil foreldre velge å "tukle" med genene?

jeg tror at barn hvor genene er blitt endret vil bli vanlig i fremtiden. Om landene legger restriksjoner på det vil nok det uansett bli et privat marked som styrer med dette og de ressurssterke vil være de som benytter seg av dette tilbudet

Skrevet

Jeg kan fint respektere at andre ikke mener det samme som meg. Vet at jeg ikke representerer flertallets syn på akkurat det her så det overasket meg ikke at jeg fikk mange motangrep. Det som overasket meg er at det ble så direkte angrep på min person av folk som ikke engang kjenner meg. De kunne ihvertfall møte meg med argumenter å ikke hets. På grunn av at jeg mener homofili er et seksuelt avvik som ikke skal feires men noe man skal prøve å kurere ble jeg beskyldt for å både ville steine homofile og et som verre er. Virker som de nye hoggestabbene i norge for tiden er muslimer og konservative kristna ala de som er medlem i endel av frikirkene. vi får de samme karakteristikkene som muslimene , fundamentalister , bakstreverske , fordomsfulle , gammeldagse , moralistiske you name it.

forøvrig vil vi i framtiden oppleve et enormt etisk dilemma. Man vil ha lokalisert både downs syndrom genet og homofili genet. Man kan sikkert også finne genet for mange psykiske lidelser. Vil foreldre velge å "tukle" med genene?

jeg tror at barn hvor genene er blitt endret vil bli vanlig i fremtiden. Om landene legger restriksjoner på det vil nok det uansett bli et privat marked som styrer med dette og de ressurssterke vil være de som benytter seg av dette tilbudet

For at du skal bli respektert, bør du kanskje begynne med å respektere de homofile?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg ville fortrukket den som er tøffest av dem til å takle det å "skille seg ut", og det er jeg ikke sikker på av dem det ville ha vært.

Gjest vioola
Skrevet

For at du skal bli respektert, bør du kanskje begynne med å respektere de homofile?

hva vet du om jeg har respekt for homofile eller ikke. Forøvrig har jeg ikke bedt om noe annet enn at man diskuterer argumenter og ikke

person.

men det er tydeligvis veldig vanskelig for endel.

forøvrig var jeg ikke helt edru i går så kan ha dratt den litt langt , og dere biter på

og hvis du bare skal komme med en setnings svar som egentlig ikke gjør noe annet enn å si hvor for jeg er domsfull ond etc you name it , kan du like gjerne la være. Selv om man feks mener abort er galt betyr vel ikke det at man ikke respekterer kvinner som tar det valget. Må jo gå ann å diskutere noe rasjonelt enn å bli så sinnsykt følelsesmessig engasjert

Skrevet

Jeg kommenterte innleggene dine på DOL og ikke deg som person.

Og jeg argumenterer ikke med mennesker som er så fordomsfulle. Hva skal argumentasjonen min være, annet enn at du må ta deg sammen? Det burde være en selvfølge for alle over 14 år at man aksepterer homofile.

Jeg har riktignok et tips... Slike som deg kan kureres ved håndspåleggelse! Det skjedde nemlig med venninna til kusina til fetteren min.

Skrevet

hva vet du om jeg har respekt for homofile eller ikke. Forøvrig har jeg ikke bedt om noe annet enn at man diskuterer argumenter og ikke

person.

men det er tydeligvis veldig vanskelig for endel.

forøvrig var jeg ikke helt edru i går så kan ha dratt den litt langt , og dere biter på

og hvis du bare skal komme med en setnings svar som egentlig ikke gjør noe annet enn å si hvor for jeg er domsfull ond etc you name it , kan du like gjerne la være. Selv om man feks mener abort er galt betyr vel ikke det at man ikke respekterer kvinner som tar det valget. Må jo gå ann å diskutere noe rasjonelt enn å bli så sinnsykt følelsesmessig engasjert

Så lenge du skriver at homofile er syke, så er det jo neppe snakk om respekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...