Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av hodepine at jeg holder på å bli sprø.

Er det noen som har erfaring med NOMIGRA? Naturmiddel som skal være bra mot migrene?

Ellers er det andre som, hvis dere forveksler hodepine med migrene, som blir dårlige etter å ha tatt en migrenetablett? Kvalme og svimle og uvel?

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg prøvde nomigra en gang, men det hjalp ikke (jeg får veldig sterk migrene). Jeg har vel nesten aldri vanlig hodepine, så migrenetablettene hjelper når jeg begynner å få vondt (som regel virker de). Jeg har ikke fått bivirkninger av migrenetablettene (maxalt, relpax), men kan bli trøtt dagen etter. Snakk med legen din for å få vite mer. Du må ikke ta migrenetablett om det ikke er migrene. Migrene begynner helst på en side, mens vanlig hodepine er "overalt".

Skrevet

Jeg prøvde nomigra en gang, men det hjalp ikke (jeg får veldig sterk migrene). Jeg har vel nesten aldri vanlig hodepine, så migrenetablettene hjelper når jeg begynner å få vondt (som regel virker de). Jeg har ikke fått bivirkninger av migrenetablettene (maxalt, relpax), men kan bli trøtt dagen etter. Snakk med legen din for å få vite mer. Du må ikke ta migrenetablett om det ikke er migrene. Migrene begynner helst på en side, mens vanlig hodepine er "overalt".

Jeg har av og til hodepine konsentrert rundt det ene øyet pga. stive nakkemuskler. Derfor hender det at Maxalt ikke hjelper. Det er i allefall det jeg tror. Masserte nemlig muskelen på vei fra nakken og oppover, bak øret og det hjalp.

Men Maxalt har bestandig funket bra på meg, uten bivirkninger.

Nå er det i allefall borte for en liten stund.

Gjest ikke helt sikker
Skrevet

Litt utenom tråden...er det slik at en med hodepine som prøver maxalt ikke vil ha effekt av denne om han/hun ikke har migrene?

Har nemlig "lånt" en tablett av en bekjent og den funket som bare det mot hodepine som ikke ville gi seg etter å ha knasket både ibux og paracet sammen.

Jeg har aldri fått stilt migrene diagnose, men "vet" at jeg nok har det i svakere grad.

(flere tilfeller i familien)

Det jeg vil fram til er om man kan finne ut om det er migreneanfall ved å se om pillene har effekt eller ikke?

Skrevet

Litt utenom tråden...er det slik at en med hodepine som prøver maxalt ikke vil ha effekt av denne om han/hun ikke har migrene?

Har nemlig "lånt" en tablett av en bekjent og den funket som bare det mot hodepine som ikke ville gi seg etter å ha knasket både ibux og paracet sammen.

Jeg har aldri fått stilt migrene diagnose, men "vet" at jeg nok har det i svakere grad.

Det jeg vil fram til er om man kan finne ut om det er migreneanfall ved å se om pillene har effekt eller ikke?

Det var vel egentlig slik jeg fikk stilt diagnosen! Ensidig hodepine, gjerne i forbindelse med helgen og ingen ting hjalp utenom en migrenepille.

Skrevet

... Du må ikke ta migrenetablett om det ikke er migrene....

Fordi????

Kan det skje noe??

Gjest har migrene
Skrevet

... Du må ikke ta migrenetablett om det ikke er migrene....

Fordi????

Kan det skje noe??

Det skjer vel ikke noe, men man må ikke ta for mange migrenetabletter: da kan tablettene føre til oftere migrene.

Gjest har migrene
Skrevet

Ikke ta tablett du ikke har fått av legen! Men en migrenetablett tar migrene men ikke vanlig hodepine.

Gjest "verkende hue"
Skrevet

Jeg har forsøkt alle mulige typer migrenemedisin, uten bedring.

Jeg har, som du, blitt kvalm, svimmel og uvel.

Får du hodepine ofte i helgene/feriene, kan det minne om tensjonshodepine(stresshodepine). Dette kommer ofte fra spent muskelatur.

Det eneste som hjelper meg er smertestillende på det værste. Trening og tøying virker forebyggende

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...