Gå til innhold

FU: Kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Blander meg inn litt her ;)

Har hatt venninner med ørkenrotter og hetterotter. Må si meg veldig enig i at hetterottene er mer kosete. Den satte seg i nakken min, den elsket å sitte i nakkene til folk med langt hår ;) Den satt da under håret, og kunne sitte der leeenge. Eieren av denne hetterotta hadde den en dag i hetta på genseren sin. Den hadde vært der så lenge at hun glemte den ut, og gikk ut med rotta i hetta. hehe. Men det gikk bra :)

Ørkenrottene var litt mer viltre, men gikk da an å kose litt, om jeg husker riktig. Har ikke sett en på 8 år eller no sånn.

Jeg har kjent en hetterotte og en ørkenrotte.

Hetterotta var sånn som du beskriver, kom pilende og klatret selv opp for å sette seg på skulderen helt intill nakken. Den lot seg klappe, gjerne halen tvinne rundt fingeren også.

Ørkerotta derimot, lot seg aldri klappe, men prøvde å bite hver gang den ble matet (klarte det ofte også).

Hetterotta var kjøpt privat og ørkenrotta i dyrebutikk.

Derfor har jeg lurt på om de store forskjellene skyldes rase eller oppvekst.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

4

• Prozak

3

• Lucretia

2

• EllaJo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En 5 år gammel brun Labrador som heter Jørgen. En snart 3 år gammel pus som heter Josefine. To Sibirske dverghamstere som foreløpig er navnløse. Et utall akvariefisk forelt på gud vet hvor mange akvarier. Jeg tar på meg skyld og ansvar for katta og bikkja.

Gjest Katten er et ørnekdyr
Skrevet

Har just vært på ferie i 4 dager jeg. Heerlig!

Jeg har 4 katter! :-)

Gjest en hund er en hund
Skrevet

Som enslig 25 år gammel student synes jeg det er uforsvarlig å ha en setter i en to-roms leilighet i byen. :) Men en vakker dag..!

7000 kr for en hund er plutselig "billig" i forhold til disse små moterottene som koster 15-20.000! Men så får ikke setterne plass i vesken heller da ;)

Min chihuahua er verken en rotte eller en veske-sitter.

Rasen er forøvrig flere tusen år gammel, og hundene er både intelligente, aktive og supre familiehunder!

;-)

Gjest liede
Skrevet

Min chihuahua er verken en rotte eller en veske-sitter.

Rasen er forøvrig flere tusen år gammel, og hundene er både intelligente, aktive og supre familiehunder!

;-)

Det er bare et uttrykk. Beklager hvis du og voffsen tok det personlig. :)

Det var ikke ment som kritikk av noen rase. Det er bare det at _jeg_ ville vært avhengig av å ha en "robust" hund i mellomstørrelsen (uten for mye pelsstell) pga sjø, fjell, vær og vind. Kunne ikke hatt en svær bjørn heller. :)

Men du må være enig i at kiloprisen på små hunder er ganske drøy. ;o) På den annen side lever de sabla lenge.

Gjest en hund er en hund
Skrevet

Det er bare et uttrykk. Beklager hvis du og voffsen tok det personlig. :)

Det var ikke ment som kritikk av noen rase. Det er bare det at _jeg_ ville vært avhengig av å ha en "robust" hund i mellomstørrelsen (uten for mye pelsstell) pga sjø, fjell, vær og vind. Kunne ikke hatt en svær bjørn heller. :)

Men du må være enig i at kiloprisen på små hunder er ganske drøy. ;o) På den annen side lever de sabla lenge.

Hehe, - ja det er trøsten! De lever jo pinadø en halv menneskealder (nesten)! :D

Kilorpisen er stiiiiiv, og det irriterer meg! Det bygger jo bare opp under det fæle imaget rasen har fått:

"Å, det der er en sånn rikmannshund, det, ja!" (Rik, jeg? Hahahahaha!)

Og før det hadde rasen rykte på seg for å være gneldrete gammmel-dame-hund. Det er klart at hunder som oppbevares blant broderte puter dag ut og dag inn, uten å få noen form for sosialisering, blir skeptiske til både folk og dyr. Stakkars små - de er jo så herlige, både i sinn og skinn! :)

Får også høre ting som:

"Kan du gå tur med den?"

"Kan den bjeffe?"

"Kan du snakke til den og få den til å sitte?"

Hehe.

Store hunder er også deilige! Er selv vokst opp med labrador og boxere, og ønsket meg lenge en Rhodesian Ridgeback. Men nå har vi ikke så mye plass, og ikke er vi flinke å traske i skog og mark, så da passer chihuahuaen oss (meg) ypperlig! Hun blir gjerne med på langtur om været er bra, men blir aldeles ikke lei seg om hun får være inne og leke med kattene i stedet. :-)

Pelsstell er no herk - og heldigvis trenger ikke chihuahuaen noe særlig av det, heller. Jeg grer henne når hun har badet, og før utstilling, naturligvis.

Rasen anbefales i alle fall på det varmeste til alle som ønsker seg en trivelig, leken og hengiven hund som ikke krever all verden med mosjon! (Men den krever å få være et fullverdig familiemedlem!)

Så får vi håpe prisen daler ned mot normal rasepris etterhvert...

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...