Gjest duehater her også Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Bor i øverste etasje og har en liten balkong. Men i det siste har de jævla duene begynt å sitte der hele dagen. Nå er balkongen full av duedritt Er det noen måte å bli kvitt jævelskapet? Rekkverket har en stang øverst, så det vil være umulig å feste pigger på den. Naboen fleiper om at vi bør legge ut rottegift, men i disse fugleinfluansa-tider ville det nok skremt mange 0 Siter
Gjest DuenDu Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Stang øverst? Kan du ikke surre f.eks piggtråd rundt stangen, om det er den de sitter på? 0 Siter
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Stang øverst? Kan du ikke surre f.eks piggtråd rundt stangen, om det er den de sitter på? Har tenkt tanken jeg også.. Og kommer til å gjøre det hvis jeg ikke får noen andre tips. Piggtråd ser jo unektelig skummelt ut.. Hadde aldri trodd at jeg skulle mislike noen dyr så mye som jeg gjør nå. Aaaaah. Må vel fjerne dritten også snart. *hat hat hat* 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Det finnes en slags gel som du smører på. Det er seigt men effektivt. Lurer på om jeg skal skaffe meg det samme for jeg får svære måker som lander på verandaen min. 0 Siter
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Det finnes en slags gel som du smører på. Det er seigt men effektivt. Lurer på om jeg skal skaffe meg det samme for jeg får svære måker som lander på verandaen min. Gel sier du? Hm..det hadde jo kanskje vært noe. Hvor lenge varer den tro? 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Gel sier du? Hm..det hadde jo kanskje vært noe. Hvor lenge varer den tro? Den varte i flere år. Jeg bor ikke i den gården lenger men hvis jeg treffer noen derfra, det er bare rundt hjørnet, så skal jeg spørre hva det het. Ellers så går det kanskje an å ringe skadedyrkontrollen og høre om de vet hvor man får tak i det. Duer er ekle saker, særlig når de er mange og skiten blir liggende, glatt og jævli. 0 Siter
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Den varte i flere år. Jeg bor ikke i den gården lenger men hvis jeg treffer noen derfra, det er bare rundt hjørnet, så skal jeg spørre hva det het. Ellers så går det kanskje an å ringe skadedyrkontrollen og høre om de vet hvor man får tak i det. Duer er ekle saker, særlig når de er mange og skiten blir liggende, glatt og jævli. Duer har nesten fått meg til å revurdere synet mitt om våpen i hjemmet Tror jeg skal ringe huseieren og klage på dette. Kanskje han kan fikse gelen, som hørtes bedre ut enn piggtråd. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Duer har nesten fått meg til å revurdere synet mitt om våpen i hjemmet Tror jeg skal ringe huseieren og klage på dette. Kanskje han kan fikse gelen, som hørtes bedre ut enn piggtråd. Ja, jeg er enig i hvert fall etter den gangen minstemann skle i møkka i bakgården og vi måtte opp å skifte fordi han hadde fra topp til tå. Men snakk med gårdeieren, jeg har allerede snakket med styret her. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Klistre opp bilder av rovfugler på balkongdøra/vinduet? Sette opp et lite fugleskremsel? 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Sette opp noe netting, kanskje? Eller så kan du jo spørre hos disse: http://www.skadedyr.no 0 Siter
Gjest duehater Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Musefeller, masse musefeller. Duene sitter bare på rekkverket, ikke selve balkongen. Og ville nok ikke likt å fjerne døde duer fra slike feller heller... 0 Siter
Moraki Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Duene sitter bare på rekkverket, ikke selve balkongen. Og ville nok ikke likt å fjerne døde duer fra slike feller heller... Dessuten har du ingen rett til å drepe dem, uansett! Du får heller finne andre løsninger. Nei, jeg har ingen råd. 0 Siter
Gjest monsemannn Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Dessuten har du ingen rett til å drepe dem, uansett! Du får heller finne andre løsninger. Nei, jeg har ingen råd. Jeg bruker feller og søppelsekk. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Det finnes visst smijernsfigurer av ugler og katter med selvlysende øyne som skal skremme vekk mus etc. Funker kanskje på duer også? I jordbæråkeren pleier vi å henge opp strimler av aluminiumsfolie. Riktignok ikke med 100% suksess. Byduene er kanskje ikke så lettskremte. (Dessuten risikerer du kanskje et kråke-problem 0 Siter
Gjest duehater Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Det finnes visst smijernsfigurer av ugler og katter med selvlysende øyne som skal skremme vekk mus etc. Funker kanskje på duer også? I jordbæråkeren pleier vi å henge opp strimler av aluminiumsfolie. Riktignok ikke med 100% suksess. Byduene er kanskje ikke så lettskremte. (Dessuten risikerer du kanskje et kråke-problem (Dessuten risikerer du kanskje et kråke-problem Hehe, om noen måneder leser du et innlegg skrevet at skjærehater 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Jeg tipper noen mater dem på en av de andre balkongene. Noen skjønner ikke at duer holder til der maten er. Til slutt flytter de dit permanent. 0 Siter
gripp Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Lett match: sett opp noen små, tynne stenger i hvert hjørne. Så fester du en tynn sen på disse stengene slik at den blir spent opp en 10-15 cm rett over rekkverket. En slik tynn sen synes nesten ikke, men hindrer fugl å sette seg på rekkverket. 100% effektivt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.