Gå til innhold

Hvor tidlig i et forhold bør man fortelle at man ikke kan få barn?

Anbefalte innlegg

Gjest ufruktbar
Skrevet

Sitter og tenker litt på dette. Er ikke noe jeg vil slenge ut etter første uka liksom, men føler jo at kjæreste bør få vite det, og kanskje vil føle seg lurt om han ikke får vite noe etter lang tid.

Jeg vil gjerne ha barn men kan ikke få det på den naturlige måten.

Når i forholdet bør man fortelle at man ikke er fruktbar?.

Har dere noen erfaringer med dette?.

Gjest houla
Skrevet

Tja... Godt spørsmål. Jeg personlig ville fortalt det hvis ting begynte å bli seriøst.

Jeg mener det er stor forskjell på å ikke kunne unnfange egne barn, og på å ikke ville ha barn. Hvis man ikke vil ha barn, så bør man fortelle det tidlig.

Gjest nosigns
Skrevet

Kan du ikke bare få sagt det når sitter og koseparater da? En snakker og snakker gjerne når en er forelsket. Du kan jo fels bare ta opp at du egentlig er litt lei deg fordi du ikke kan få barn, utenat du relaterer det til han direkte. Feks i forbindelse med at dere snakker om andre par eller familie som har barn.

Gjest ufruktbar
Skrevet

Kan du ikke bare få sagt det når sitter og koseparater da? En snakker og snakker gjerne når en er forelsket. Du kan jo fels bare ta opp at du egentlig er litt lei deg fordi du ikke kan få barn, utenat du relaterer det til han direkte. Feks i forbindelse med at dere snakker om andre par eller familie som har barn.

ja kan jo gjøre det, men vet jo da at det ikke blir noen koseprat lenger. Hvis man møter en partner og tenker at man en gang i fremtiden vil ha barn så vil det være et ganske hardt slag for de fleste å få høre at aldri vil få biologiske barn. Det hadde i hvertfall jeg følt med en gang hvis min partner fortalte meg at han var infertil.

Gjest ærlig tidlig
Skrevet

Du bør si det dersom det begynner å bli et forhold. Du kan jo si en gang dere småprater, at du ønsker deg veldig barn, men de kommer du til å adoptere, for det syns du er en flott måte å få barn på, og dessuten er det den eneste måten du kan få barn på...

Du kan også ta det opp helt direkte, og si: Jeg vet ikke helt hva du tenker om meg og framtid enda, men det er en viktig ting jeg vil ha fortalt deg. Det er at hvis jeg finner ham jeg vil dele livet med, så ønsker jeg meg veldig barn - men da kommer jeg til å adoptere, så jeg trenger å finne en mann som er åpen for den tanken. Fordi --- (osv)

Jeg vil tro at en mann (iallfall en som virkelig er interessert i deg) vil ha respekt for deg for din ærlighet. Men venter du til han har blitt veldig involvert, vil han som andre nevner kunne føle seg lurt.

Skrevet

Ville nok ikke ventet så lenge etter at man føler at forholdet er liv laga.

Gjest nosigns
Skrevet

ja kan jo gjøre det, men vet jo da at det ikke blir noen koseprat lenger. Hvis man møter en partner og tenker at man en gang i fremtiden vil ha barn så vil det være et ganske hardt slag for de fleste å få høre at aldri vil få biologiske barn. Det hadde i hvertfall jeg følt med en gang hvis min partner fortalte meg at han var infertil.

Ja, men det må jo fortelles! Det ville være en grei måte når en enda ikke er helt sikker på om den andre ser like seriøst på forholdet som en selv. Det ville også gjøre at han kan trekke seg ut før det blir for vanskelig for han. hvis han ønsker det. Og for vanskelig for deg å miste han. Kanskje blir det ikke noe åproblem. Kanskje kan hen heller ikke få barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...