Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Prinsessemamma

Wow! Mener å ha lest at 100 cm er ganske langt og at normalen er 50-60 cm.

Ja, jormor påpekte at det var en LANG navlesnor, men at det er nesten dobbelt av normal lengde ante jeg ikke. Ikke rart hun greide å snurre den en del ganger rundt halsen da... (altså snuppa, ikke jordmor..hi hi)

Prinsessemamma

Aner ikke. Visste ikke at det var noe jeg burde vite :o)

Det er vel kanskje ikke noe man trenger å vite, men det er rutine at jordmor måler lengden på navlesnoren, på samme måte som hun undersøker morkaken. Er vel ikke alle jormødre som informerer om dette målet med mindre det er "unormalt" (som hos meg veldig lang).

Ja, jormor påpekte at det var en LANG navlesnor, men at det er nesten dobbelt av normal lengde ante jeg ikke. Ikke rart hun greide å snurre den en del ganger rundt halsen da... (altså snuppa, ikke jordmor..hi hi)

Brukte ikke jordmora di navlesnoren som skjerf etterpå altså? ;)

Jordmora mi spurte TO ganger om jeg ville ta på hodet til ungen mens hun fortsatt var INNI meg, og etterpå spurte hun meg om jeg ville se på morkaka. Om hun hadde begynt å danse med navlesnoren hadde jeg nok ikke blitt så mye mer forundret.

Prinsessemamma

Brukte ikke jordmora di navlesnoren som skjerf etterpå altså? ;)

Jordmora mi spurte TO ganger om jeg ville ta på hodet til ungen mens hun fortsatt var INNI meg, og etterpå spurte hun meg om jeg ville se på morkaka. Om hun hadde begynt å danse med navlesnoren hadde jeg nok ikke blitt så mye mer forundret.

He he.. ja det har et veeeldig naturlig og nært forhold til sånne ting de jordmødrene virker det som. Min jordmor var også veldig ivrig etter å vise meg og mannen morkaken... usj, og skulle også ha meg til å kjenne på babyhodet som var på vei ut av meg, og jeg kom pliktskyldig med "labben" som JM plantet mellom beina mine på hodet til ungen. Må innrømme at jeg tror hun var den av oss som syntes det var mest fantastisk... Jeg var liksom litt opptatt av å bli ferdig og så heller kose med babyen etterpå!

Gjest lille rosinen

Hihi!! Artig bilde! Jordmora som står og surrer navlestrengen rundt halsen! hihi. Ler så jeg griner, tror jeg er litt overtrøtt jeg..

Annonse

Gjest lille rosinen

He he.. ja det har et veeeldig naturlig og nært forhold til sånne ting de jordmødrene virker det som. Min jordmor var også veldig ivrig etter å vise meg og mannen morkaken... usj, og skulle også ha meg til å kjenne på babyhodet som var på vei ut av meg, og jeg kom pliktskyldig med "labben" som JM plantet mellom beina mine på hodet til ungen. Må innrømme at jeg tror hun var den av oss som syntes det var mest fantastisk... Jeg var liksom litt opptatt av å bli ferdig og så heller kose med babyen etterpå!

Jøss, det har jeg aldri tenkt på, at man kan TA på hodet før barnet er ute! Ja, selv altså, mens man føder! Jeg har aldri vært gravid og dermed heller ikke født, men kan tenke meg til at hadde jeg hatt et hode på vei ut, så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å få det ut og bort fortest mulig og ikke tenkt så mye på å KJENNE på det. Hilse på hverandre kan man gjøre etterpå, da er kanskje ikke babyen så "opptatt" heller :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...