Gå til innhold

Om å sette seg opp mot sjefen.

Anbefalte innlegg

Gjest ansatt
Skrevet

Om man forteller sin sjef at man synes h*n ikke gjør jobben sin skikkelig (sitter i telefonen og snakker privatsam. f.eks).

Kan man risikere å få sparken da?

Skrevet

Hvis sjefen er den samme som eieren risikrer du nok å få sparken.

I andre tilfeller skal det vel litt mer til for å få sparken så fremt denne sjefen ikke har fullmakter til å gjøre som han vil.

Skrevet

Selvsagt. Jeg snakker i telefonen hver dag, og om du blir ansatt så ville jeg øyeblikkelig sparke deg. Hvis det ikke hadde vært alle lovene som forhindrer at jeg ansetter deg.

Gjest lederen
Skrevet

Du får ikke sparken.

Men se på helheten. Gjør sjefen jobben sin på tross av private telefoner?

Om en underordnet hadde påpekt en privat telefon, ville jeg tenkt at vedkommende var detaljopptatt og smålig. Slike liker jeg ikke.

Mine underordnede kan ringe så mange private samtaler de ønsker, skrive private mailer, lese avisene på nettet osv bare de leverer det de skal.

Gjest ansatt
Skrevet

I andre tilfeller skal det vel litt mer til for å få sparken så fremt denne sjefen ikke har fullmakter til å gjøre som han vil.

Dette er en kjede av flere bedrifter.

For ordens skyld, det er ikke jeg som har tenkt å si dette, men en "kollega", ganske fersk sådan.

Håper det blir gjort og at denne personen får sparken.

Dette er av typen "jeg er verdensmester og gjør aldri en feil".

Skrevet

Man vil vel risikere å få motspørsmålet - hvordan vet du at jeg tar privatsamtaler, sitter du og lytter?

Men få sparken, nei det går nesten ikke an å miste jobben i dette kandet.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, ikke for så lite - man kan jo ikke si opp folk i Norge :)

Gjest Persille
Skrevet

For ordens skyld, det er ikke jeg som har tenkt å si dette, men en "kollega", ganske fersk sådan.

Man får ikke sparken - men man kan få en reprimande som gjør det svært lite hyggelig å bli f.eks.

Skrevet

Hehe... nå tror jeg nesten at jeg har jobbet i akkurat denne bedriften...

Skrevet

Nei, ikke for så lite - man kan jo ikke si opp folk i Norge :)

Du er nødt til å ansette alle på timebasis, så du kan manipulere og rotere alle, så det ikke fins noen egentlig stilling å definere.

Gjest detvillejeggjort
Skrevet

Man får ikke sparken - men man kan få en reprimande som gjør det svært lite hyggelig å bli f.eks.

Jeg ville sparket vedkommende !

Å det hadde jeg klart til slutt. Bare å gi advarsler for småting som tilslutt fører til oppsigelse. Har kvittet oss med folk slik i industrien i årevis og det fungere og er helt lovlig.

Skrevet

En sjef snakker nødvendigvis ganske mye i telefon. Det er vel ikke så godt for dere å høre hva som er privatsamtaler.

Dessuten må de fleste av oss (undersåtter som sjefer) ta mesteparten av privatsamtalene på jobben, alle ofentlige instanser f.eks. får man jo ikke tak i på fritiden.

Gjest Persille
Skrevet

Du er nødt til å ansette alle på timebasis, så du kan manipulere og rotere alle, så det ikke fins noen egentlig stilling å definere.

Heh, bra plan - skal huske på det til neste gang :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville sparket vedkommende !

Å det hadde jeg klart til slutt. Bare å gi advarsler for småting som tilslutt fører til oppsigelse. Har kvittet oss med folk slik i industrien i årevis og det fungere og er helt lovlig.

Det fungerer helt til du finner en som ikke aksepterer det, og trekker dere for retten - da taper dere med brask og bram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...