Gjest ansatt Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Om man forteller sin sjef at man synes h*n ikke gjør jobben sin skikkelig (sitter i telefonen og snakker privatsam. f.eks). Kan man risikere å få sparken da? 0 Siter
fyrlykt Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Hvis sjefen er den samme som eieren risikrer du nok å få sparken. I andre tilfeller skal det vel litt mer til for å få sparken så fremt denne sjefen ikke har fullmakter til å gjøre som han vil. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Selvsagt. Jeg snakker i telefonen hver dag, og om du blir ansatt så ville jeg øyeblikkelig sparke deg. Hvis det ikke hadde vært alle lovene som forhindrer at jeg ansetter deg. 0 Siter
Gjest lederen Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Du får ikke sparken. Men se på helheten. Gjør sjefen jobben sin på tross av private telefoner? Om en underordnet hadde påpekt en privat telefon, ville jeg tenkt at vedkommende var detaljopptatt og smålig. Slike liker jeg ikke. Mine underordnede kan ringe så mange private samtaler de ønsker, skrive private mailer, lese avisene på nettet osv bare de leverer det de skal. 0 Siter
Gjest ansatt Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Hvis sjefen er den samme som eieren risikrer du nok å få sparken. I andre tilfeller skal det vel litt mer til for å få sparken så fremt denne sjefen ikke har fullmakter til å gjøre som han vil. Dette er en kjede av flere bedrifter. For ordens skyld, det er ikke jeg som har tenkt å si dette, men en "kollega", ganske fersk sådan. Håper det blir gjort og at denne personen får sparken. Dette er av typen "jeg er verdensmester og gjør aldri en feil". 0 Siter
Gjest mij Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Man vil vel risikere å få motspørsmålet - hvordan vet du at jeg tar privatsamtaler, sitter du og lytter? Men få sparken, nei det går nesten ikke an å miste jobben i dette kandet. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Hvis sjefen er den samme som eieren risikrer du nok å få sparken. I andre tilfeller skal det vel litt mer til for å få sparken så fremt denne sjefen ikke har fullmakter til å gjøre som han vil. Nei, ikke for så lite - man kan jo ikke si opp folk i Norge 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. mars 2006 Skrevet 11. mars 2006 Dette er en kjede av flere bedrifter. For ordens skyld, det er ikke jeg som har tenkt å si dette, men en "kollega", ganske fersk sådan. Håper det blir gjort og at denne personen får sparken. Dette er av typen "jeg er verdensmester og gjør aldri en feil". Man får ikke sparken - men man kan få en reprimande som gjør det svært lite hyggelig å bli f.eks. 0 Siter
Gjest tehu Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Dette er en kjede av flere bedrifter. For ordens skyld, det er ikke jeg som har tenkt å si dette, men en "kollega", ganske fersk sådan. Håper det blir gjort og at denne personen får sparken. Dette er av typen "jeg er verdensmester og gjør aldri en feil". Hehe... nå tror jeg nesten at jeg har jobbet i akkurat denne bedriften... 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Nei, ikke for så lite - man kan jo ikke si opp folk i Norge Du er nødt til å ansette alle på timebasis, så du kan manipulere og rotere alle, så det ikke fins noen egentlig stilling å definere. 0 Siter
Gjest detvillejeggjort Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Man får ikke sparken - men man kan få en reprimande som gjør det svært lite hyggelig å bli f.eks. Jeg ville sparket vedkommende ! Å det hadde jeg klart til slutt. Bare å gi advarsler for småting som tilslutt fører til oppsigelse. Har kvittet oss med folk slik i industrien i årevis og det fungere og er helt lovlig. 0 Siter
fresja Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 En sjef snakker nødvendigvis ganske mye i telefon. Det er vel ikke så godt for dere å høre hva som er privatsamtaler. Dessuten må de fleste av oss (undersåtter som sjefer) ta mesteparten av privatsamtalene på jobben, alle ofentlige instanser f.eks. får man jo ikke tak i på fritiden. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Du er nødt til å ansette alle på timebasis, så du kan manipulere og rotere alle, så det ikke fins noen egentlig stilling å definere. Heh, bra plan - skal huske på det til neste gang 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Jeg ville sparket vedkommende ! Å det hadde jeg klart til slutt. Bare å gi advarsler for småting som tilslutt fører til oppsigelse. Har kvittet oss med folk slik i industrien i årevis og det fungere og er helt lovlig. Det fungerer helt til du finner en som ikke aksepterer det, og trekker dere for retten - da taper dere med brask og bram. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.