Gå til innhold

Homofile og adopsjon!

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Jeg tenkte å spør dere dol'ere hva dere mener om dette med homofile og det å få adoptere :) Kom med deres synspunkter.

Selv mener jeg at det er uhørt at homofile og lesbiske ennå ikke kan adoptere barn. De blir like gode/dårlige foreldre som oss heterofile foreldre. Da vil kanskje noen si at "tenk når barnet begynner på skolen, da vil det bli mobbet, samfunnet er ikke klar for dette ennå!"... Vi må lære oss å bli mere positive, det er samfunnets feil at mange har denne instillingen til homofile. Hvorfor skal vi fortsette å være så konservative i all evighet? Det er samfunnet vi må gjøre noe med for å få bort disse fordommene, og jeg syns helt ærlig at det har gått tregt. Samfunnet trenger å bli presset inn i den situasjonen slik at det blir like normalt for homofile par som for heterofile par å adoptere. JA til homofil adopsjon! :)

Skrevet

Jeg syns homofile skal få adoptere på lik linje med hetrofile.

En annen problemstilling: To homofile partnere ønsker seg barn. Den ene har en søster, og de leker med tanken om å bruke henne som surrogatmor (rett ord?), altså at den ene som ikke er i slekt med henne blir den genetiske faren, og søsteren til den andre blir genetisk mor.

Er det etisk? Og hva sier de til barnet? (altså blir søsteren både tante og genetisk mor).

Gjest Persille
Skrevet

Jeg syns homofile skal få adoptere på lik linje med hetrofile.

En annen problemstilling: To homofile partnere ønsker seg barn. Den ene har en søster, og de leker med tanken om å bruke henne som surrogatmor (rett ord?), altså at den ene som ikke er i slekt med henne blir den genetiske faren, og søsteren til den andre blir genetisk mor.

Er det etisk? Og hva sier de til barnet? (altså blir søsteren både tante og genetisk mor).

Surrogatmor er når en dame ruger ut et barn som er produsert av et annet par sine egg og sædceller.

Surrogatmoren har ingen biologisk forbindelse til barnet sånn sett.

Men; et lesbisk par kan f.eks bruke broren til den ene som donor for den andre.

Andre veien tror jeg blir vanskelig...

Gjest Hanneline
Skrevet

Jeg er uendelig lei av all fokuseringen på homofile generelt.

Og jeg mener nei

_så langt det lar seg gjøre_ .

Mor og far er den første og beste løsningen i mine øyne.

Så får andre mene noe annet.

Gjest anonym adoptant
Skrevet

Joda, her i Norge er vi kanskje klar for at homofile kan få adoptere. Problemet er at de aktuelle giverlandene ligger ca 50 år tilbake i tid på dette feltet. Får de valget mellom et homofilt par og et hetrofilt par så vil de garantert velge de hetrofile.(Ventelistene i dag er laaaaaaange, veldig lange, og det er hetrofile par som venter). I verste fall slutter giverlandene å samarbeide med Norge dersom dersom vi godtar at homofile får adoptere.

Skrevet

Jeg er uendelig lei av all fokuseringen på homofile generelt.

Og jeg mener nei

_så langt det lar seg gjøre_ .

Mor og far er den første og beste løsningen i mine øyne.

Så får andre mene noe annet.

Hva mener du da om at single har lov til å adoptere?

Skrevet

Joda, her i Norge er vi kanskje klar for at homofile kan få adoptere. Problemet er at de aktuelle giverlandene ligger ca 50 år tilbake i tid på dette feltet. Får de valget mellom et homofilt par og et hetrofilt par så vil de garantert velge de hetrofile.(Ventelistene i dag er laaaaaaange, veldig lange, og det er hetrofile par som venter). I verste fall slutter giverlandene å samarbeide med Norge dersom dersom vi godtar at homofile får adoptere.

I den sørafrikanske grunnloven er det nedfelt at det er forbudt å diskriminere pga legning. (Det var Nelson Mandela som insisterte på dette.)

Jeg vet det ikke praktiseres slik i dag (fordi det er en kristen forening som styrer dette i SA), men man kan nok trekke dem for retten, hvis man ønsker.

Med vennlig hilsen

Gjest Hanneline
Skrevet

Hva mener du da om at single har lov til å adoptere?

Denne debatten har jeg diskutert alt for mange ganger ellers til at jeg vil ta den videre her.

Jeg har observert hvordan den diskusjonen foregår her og ser ingen grunn til å verken forklare eller forsvare mine meninger her på dol :)

Skrevet

Denne debatten har jeg diskutert alt for mange ganger ellers til at jeg vil ta den videre her.

Jeg har observert hvordan den diskusjonen foregår her og ser ingen grunn til å verken forklare eller forsvare mine meninger her på dol :)

Hvorfor gidder du da å si noe om saken i utgangspunktet, dersom du ikke kan svare på et enkelt spørsmål, som er høyst relevant i forhold til det du faktisk uttaler deg om?

Gjest Hanneline
Skrevet

Hvorfor gidder du da å si noe om saken i utgangspunktet, dersom du ikke kan svare på et enkelt spørsmål, som er høyst relevant i forhold til det du faktisk uttaler deg om?

"Jeg tenkte å spør dere dol'ere hva dere mener om dette med homofile og det å få adoptere :) Kom med deres synspunkter."

Beklager at jeg svarte noe som helst, jeg var ikke klar over at man må utbrodere sine svar ovenfor enhver som har et spørsmål.

Jeg svarte enkelt, og hvis det provoserer deg på noe som helst måte at jeg velger å ikke svare deg på ditt spm som du gjerne ønsker, så må jeg bare beklage.

Når det er sagt, så har du ingen rett til å diktere på hvilken måte jeg skal svare, hva jeg skal svare på og hvor mye jeg skal svare på det :)

Skrevet

Jeg er homo sjøl, og jeg skjønner da faen ikke hvorfor vi skal adoptere noen av oss.

Gjest vioola
Skrevet

jeg skal aldri heretter ytre et ord om homofili da det er umulig her på dol , man blir hoggestabbe med engang og folk går på person og svarer ikke med argumenter.

jeg har lært , og dere kjenner meg ikke og vet ingenting om meg.

men det argumentet om at mange giverland vil nekte å adoptere bort er egentlig helt irellevant. Har med om man skal velge å ha forskjellsbehandling når det gjelder homofili og heterofile og adopsjonsrett. Så selv om det kanskje ikke blir så lett å adoptere vil sikkert det være en seier for homofile uansett : )

Skrevet

Jeg er homo sjøl, og jeg skjønner da faen ikke hvorfor vi skal adoptere noen av oss.

Jeg tror du har misforstått.

"Homofil adopsjon" betyr at det er homofile som adopterer, og ikke at den homofile blir adoptert!

*tegner og forklarer*

Med vennlig hilsen

Mrs. Wallace
Skrevet

Norsk (innenlands) adopsjon eksisterer fremdeles, selv om det er snakk om bare en håndfull saker i året.

Skrevet

"Jeg tenkte å spør dere dol'ere hva dere mener om dette med homofile og det å få adoptere :) Kom med deres synspunkter."

Beklager at jeg svarte noe som helst, jeg var ikke klar over at man må utbrodere sine svar ovenfor enhver som har et spørsmål.

Jeg svarte enkelt, og hvis det provoserer deg på noe som helst måte at jeg velger å ikke svare deg på ditt spm som du gjerne ønsker, så må jeg bare beklage.

Når det er sagt, så har du ingen rett til å diktere på hvilken måte jeg skal svare, hva jeg skal svare på og hvor mye jeg skal svare på det :)

Det var da voldsomt...

Skrevet

Jeg er enig med deg. Seksuell legning har ikke noe å si for hvor gode foreldre de kan være, det er personlig egnethet som bør vektlegges.

Skrevet

Jeg synes det er _fullstendig_ uhørt at homofile skal få adoptere barn. Det er unaturlig for barnet.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått.

"Homofil adopsjon" betyr at det er homofile som adopterer, og ikke at den homofile blir adoptert!

*tegner og forklarer*

Med vennlig hilsen

Tror vedkoemmende mente "Noen av oss" som "ingen av oss skal behøve å adoptere et barn"

..tror jeg da..

Gjest hva med de tilfellene da?
Skrevet

Jeg synes det er _fullstendig_ uhørt at homofile skal få adoptere barn. Det er unaturlig for barnet.

Like unaturlig som det er for barnet at mamma og pappa knulla hverandre i fylla en natt og aldri så hverandre igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...