alicemor Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Hei! Først vil jeg benytte muligheten til å takke deg Mette for at du en del år tilbake i tid ga meg råd om å gå til lege og få sjekket om jeg led av endometriose - det ble gjort og diagnosen stillt! Veien siden da har ikke bare vært lett. Jeg har vært igjennom behandlinger med depo pover og en annen depotsprøyte jeg for øyeblikket ikke husker navnet på. Sommeren 2003 ble jeg søkt inn til ivf-behandling, men i august testet jeg til min store glede positivt og fikk en nydelig gutt i april 2004. Jeg har en jente i 96 fra før, og ammingen sammenliknet med da var langt fra det samme - jeg hadde lite melk og ammingen var denne gang over etter 8 mnd. Da begynte jeg å vente på mensen. Den kom en gang i januar 2005, og det var det. Jeg oppsøkte lege i juli 2005 som satte meg på provera igjen. Ingenting skjedde. Jeg fikk så time på gyn. og fikk kontatert for mye testosteron, og fikk pergotime for å få igang eggløsning. Jeg fikk mens både i okt. nov. og des. mens jeg gikk på pergo, og den har kommet regelmessig de få mnd. etter jul også - men syklusen er så kort, kun 21 dager. Pergoen fikk jeg ved at en lege fra gyn. sendte meg resept pr. post etter å ha fått prøvesvar - men jeg fikk ingen oppfølging under kuren eller info om hva som ev. skulle skje etter endt kur. Etter fødselen i 2004 har jeg vært så enormt trøtt - konstant! Jeg har lyst til å sove hele tiden, og jeg har en slags nummen tretthetsfølelse i kroppen hele tiden. Jeg får melkesyrefølelse av bare å gå opp en trapp. Jeg har fått sorte hår som vokser på halsen og haken samt rundt brystvortene - det er ikke mange, men de har ikke vært der før. Jeg har kviser, og har siden januar 2005 lagt på meg 15 kg. uten livsstilsendringer. (Jeg la på meg 20 kg. i svangerskapet, og gikk ned 15 av disse før jeg begynte å legge på meg) Jeg klarer ikke å gå ned i vekt, uansett hva jeg gjør. I tillegg til trettheten har jeg gått fra å være blid og glad til å være nesten likegyldig, humørløs, energiløs,har vansker for å konsentrere meg, har problemer med å sove godt, huden min er blitt dårligere og tørrere, jeg har til tider varmefølelse i kroppen (men jeg vil ikke kalle det hetetokter), kvalme og har det jeg vil kalle ubestemmelige smerter i musklene i kroppen. Jeg eier ikke sexlyst heller. Summa summarum fører jo dette til at mitt samboerskap nå slites, og jeg kjenner at dette holder på å ta psyken min. Vi ønsker jo søsken til lillegutt som ble født i 2004 før det går for lang tid. Jeg er nå 30 år. Hva gjør jeg nå? Jeg er så lei av å gå til leger som ber meg avvente situasjonen og som ikke tar meg på alvor. Når jeg beskriver hele situasjonen, føler jeg at legen ikke ser symptomene mine under ett og ser på meg som en lat eller sliten mor. Jeg har problmemer med å holde meg på jobb med denne fysiske tilstanden, dette går ikke lengre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222237-hormonfeil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.