Gå til innhold

Hvis du skulle bygge hus...

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

... hvilke smarte løsninger ville du hatt med?

Jeg vil ha:

- stort kjøkken/allrom med plass til stort kjøkkenbord, TV og en skrivepult med PC.

- vaskerom ved siden av kjøkkenet, med egen utgang og overbygd terrasse for tørking av klær

- stor garderobe mellom soverommene, slik at man kan ha stort sett alle klærne samlet på ett sted

- stor garderobeløsning i gang, med både skoskap og plass for ytterklær

- bad med badekar og dusj separat

Andre smarte løsninger vi bør tenke på i planleggingsfasen?

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

8

• frosken

3

• Åsemor

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ville jeg ha hatt.
Skrevet

Utgang til uteplass/hage fra kjøkken/allrom og ikke fra stue.

Mye bruk av keramisk flis i gulv. Gulvvarme over alt.

En del av gangen/vindfanget med spesielt høy gulvvarme for tørking av sko.

Direkte inngang til dusj/garderobe i kjeller med plass til tur- og treningstøy.

Vinterhage med gulvvarme. To gode stoler hvor en kunne slappe av med rødvin sammen med sin elskede.

Gjest Mom33
Skrevet

Utgang til uteplass/hage fra kjøkken/allrom og ikke fra stue.

Mye bruk av keramisk flis i gulv. Gulvvarme over alt.

En del av gangen/vindfanget med spesielt høy gulvvarme for tørking av sko.

Direkte inngang til dusj/garderobe i kjeller med plass til tur- og treningstøy.

Vinterhage med gulvvarme. To gode stoler hvor en kunne slappe av med rødvin sammen med sin elskede.

Hvorfor keramisk flis?

Takk for svar!

Gjest dobba
Skrevet

Mange boder!!!!

Har oppdaget at man kan ikke få for mye av det.

Mange bruker garasjen til lagring av utendørs møbler, hageredskaper,ski og kjelker, men da har man tilslutt ikke plass til bilen.

Og gamle leker og skoleutstyr som har affeksjonsverdi for barna når de blir voksne..osv..osv...

Det er nesten synd at det ikke bygges loft lenger slik som i gamle dager. Det var jo en super lagrinsplass. Kjellere blir også brukt til bruksrom nå for tiden. Så også der er jo bodene vekk.

Har du sjansen så sats på minst tre store boder i huset ditt. De fylles opp iløpet av en ti års tid.

Gjest Mom33
Skrevet

Mange boder!!!!

Har oppdaget at man kan ikke få for mye av det.

Mange bruker garasjen til lagring av utendørs møbler, hageredskaper,ski og kjelker, men da har man tilslutt ikke plass til bilen.

Og gamle leker og skoleutstyr som har affeksjonsverdi for barna når de blir voksne..osv..osv...

Det er nesten synd at det ikke bygges loft lenger slik som i gamle dager. Det var jo en super lagrinsplass. Kjellere blir også brukt til bruksrom nå for tiden. Så også der er jo bodene vekk.

Har du sjansen så sats på minst tre store boder i huset ditt. De fylles opp iløpet av en ti års tid.

Du har rett i det med loft, ja, i beste fall har man et kryploft det knapt nok er mulig å sette fra seg noe på. Langt mindre bevege seg der.

Boder er notert!

Skrevet

Hvis du har felles garderobe i andre etasje og vaskerom i første etasje ville jeg hatt en skittentøyssjakt fra garderobe til vaskerom, sånn at man bare suser all klesvasken ned dit. ;)

Stor gang med plass til jakker, sko, parkdresser, barnevogner, osv osv.

Gjest Mom33
Skrevet

Hvis du har felles garderobe i andre etasje og vaskerom i første etasje ville jeg hatt en skittentøyssjakt fra garderobe til vaskerom, sånn at man bare suser all klesvasken ned dit. ;)

Stor gang med plass til jakker, sko, parkdresser, barnevogner, osv osv.

Det med klessjakt hørtes jo sinnsykt smart ut! Kanskje man en gang i tiden kan se for seg at også tenåringer kan klare å slenge skitne klær på vask???

He-he...

Den store gangen: Vi er definitivt over vognperioden, og hvis vi i tillegg har sportsbod vil jeg tro at gangen ikke trenger være all verdens stor - bare man har nok skapplass? Hm...

Skrevet

Det med klessjakt hørtes jo sinnsykt smart ut! Kanskje man en gang i tiden kan se for seg at også tenåringer kan klare å slenge skitne klær på vask???

He-he...

Den store gangen: Vi er definitivt over vognperioden, og hvis vi i tillegg har sportsbod vil jeg tro at gangen ikke trenger være all verdens stor - bare man har nok skapplass? Hm...

Er nok ikke alle som har behov for plass til barnevogna i gangen nei. ;) Men å kunne henge fra seg mer enn 3 jakker uten å sperre for ingangsdøra er nok en fordel.

Gjest Mom33
Skrevet

Er nok ikke alle som har behov for plass til barnevogna i gangen nei. ;) Men å kunne henge fra seg mer enn 3 jakker uten å sperre for ingangsdøra er nok en fordel.

Helt klart - stoooor innebygget garderobeløsning - m/skoskap i yttergangen. Sukk... "skuler på alle jakkene i gangen"

Gjest ville jeg ha hatt
Skrevet

Hvorfor keramisk flis?

Takk for svar!

Keramisk flis: Beste materiale i forhold til gulvvarme. Meget enkelt å rengjøre. Kan gås på med utesko.

I tillegg til det jeg foreslo tidligere, ville jeg hatt minst to gode og trivelige ildsteder.

Gjest Mom33
Skrevet

Keramisk flis: Beste materiale i forhold til gulvvarme. Meget enkelt å rengjøre. Kan gås på med utesko.

I tillegg til det jeg foreslo tidligere, ville jeg hatt minst to gode og trivelige ildsteder.

Beklager maset, men jeg har ikke noe forhold til flis på gulvet: Blir det ikke hardt å gå på? Hvilke rom ville du ikke hatt det?

Tenker flis i gang/på bad, men jeg har liksom ikke tenkt det som et aktuelt materiale på gulv på kjøkken, stue, soverom.

Skrevet

Peis på kjøkkenet er min drøm...om det går inn under kategorien smarte løsninger er vel ikke sikkert, men deilig må det være...

Skrevet

Garderobe med tilhørende bolig? :-)

Jeg ville hatt garasje, verksted, datarom og bibliotek med tilhørende bolig.

Skrevet

Peis på kjøkkenet er min drøm...om det går inn under kategorien smarte løsninger er vel ikke sikkert, men deilig må det være...

Med peis, TV, garderobe og bad på kjøkkenet, da burde det bli bra for kvinner?

Og selvsagt varmekabler og tunnell helt helt ut til bilen som må være ferdig oppvarmet og alltid full med bensin?

Skrevet

Nok bodplass. Jeg har mye av det du nevner men har altfor lite bodplass.

Gjest Mom33
Skrevet

Nok bodplass. Jeg har mye av det du nevner men har altfor lite bodplass.

Boder - helt enig!

Gjest dette vil jeg ha
Skrevet

Badekar. Ikke boblebad, det drar for mye strøm. God plass til å henge opp klær i garderoben på soverommet.

Mulighet for to personer i dusjen, slik at begge får nok vann på seg samtidig.

Inngang rett til en bod, slik at de som er skitne går inn der og kler av seg.

Gjest Mom33
Skrevet

Garderobe med tilhørende bolig? :-)

Jeg ville hatt garasje, verksted, datarom og bibliotek med tilhørende bolig.

Garasje er en selvfølge. Bibliotek blir det på lofsstua. Verksted har vi ikke bruk for, men datarom er nok min bedre halvdels våte drøm. Kanskje han burde hatt det i kjelleren?!

Gjest mirakel*2
Skrevet

Beklager maset, men jeg har ikke noe forhold til flis på gulvet: Blir det ikke hardt å gå på? Hvilke rom ville du ikke hatt det?

Tenker flis i gang/på bad, men jeg har liksom ikke tenkt det som et aktuelt materiale på gulv på kjøkken, stue, soverom.

jeg ville ikke hatt fliser på kjøkkenet. Jeg har hørt om folk som har det og angrer. Alt de mister ned på gulvet blir ødelagt eller knust.

Gjest Mom33
Skrevet

Badekar. Ikke boblebad, det drar for mye strøm. God plass til å henge opp klær i garderoben på soverommet.

Mulighet for to personer i dusjen, slik at begge får nok vann på seg samtidig.

Inngang rett til en bod, slik at de som er skitne går inn der og kler av seg.

"Inngang rett til en bod, slik at de som er skitne går inn der og kler av seg."

Er det ikke bedre å ha vaskerommet slik til at det kan brukes til skitne mennesker?

Badekar er også på ønskelista, men diger dusj - hm, sex i dusjen er ikke særlig aktuelt, så det tror jeg kanskje ikke vi bruker penger på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...