Gå til innhold

Hvis du skulle bygge hus...

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

jeg ville ikke hatt fliser på kjøkkenet. Jeg har hørt om folk som har det og angrer. Alt de mister ned på gulvet blir ødelagt eller knust.

Det er jo èn ting, men det må jo også bli veldig hardt å stå på? Jeg bruker mye tid på kjøkkenet, så komfort der er litt viktig.

Men i gangen vil jeg tro det er snedig.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

8

• frosken

3

• Åsemor

2

• ShitDiddelyDo

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bygd stua rundt et godt hjemmekinoanlegg.

Fått en helvetes lyd og sørget for at sola aldri forstyrret bildet.

Skrevet

Garasje er en selvfølge. Bibliotek blir det på lofsstua. Verksted har vi ikke bruk for, men datarom er nok min bedre halvdels våte drøm. Kanskje han burde hatt det i kjelleren?!

Kompisen har det ideelle datarom: med et digert vindu ut mot skogen hvor det står rådyr og spiser.Det kommer rødstruper, nøtteskriker, meiser og en gjeng andre dyr rgående og flygende for å få mat som er lagt ut på bakken og i forautomater. Til/fra rugekasser og reir i trærne flakser fugler i alle retninger hele sommern. Jeg får ikke gjort stort når jeg er der. De eneste som ikke er velkomne er katter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bygd stua rundt et godt hjemmekinoanlegg.

Fått en helvetes lyd og sørget for at sola aldri forstyrret bildet.

Jeg ville...

serendipity
Skrevet

Det med klessjakt hørtes jo sinnsykt smart ut! Kanskje man en gang i tiden kan se for seg at også tenåringer kan klare å slenge skitne klær på vask???

He-he...

Den store gangen: Vi er definitivt over vognperioden, og hvis vi i tillegg har sportsbod vil jeg tro at gangen ikke trenger være all verdens stor - bare man har nok skapplass? Hm...

Det er smart ja, MEN den værste jobben er jo uansett ikke å bære klærne til vask! Det er å vaske, brette og ikke minst bære de opp igjen og legge iskapet. Det klarer desverre ikke sjakta :-(

Gjest dette ville jeg hatt
Skrevet

"Inngang rett til en bod, slik at de som er skitne går inn der og kler av seg."

Er det ikke bedre å ha vaskerommet slik til at det kan brukes til skitne mennesker?

Badekar er også på ønskelista, men diger dusj - hm, sex i dusjen er ikke særlig aktuelt, så det tror jeg kanskje ikke vi bruker penger på.

Trenger ikke ha sex selv om man er to i dusjen :0)

Jo, kan fint fungere å gå rett inn på vaskerommet. Det avhenger av hva som passer best. Ser for meg en bod med inngang fordi det er mer praktisk for dem som er ute og er skitne. De skal gjerne hente verktøy ol i boden (ikke på vaskerommet).

Skrevet

Trenger ikke ha sex selv om man er to i dusjen :0)

Jo, kan fint fungere å gå rett inn på vaskerommet. Det avhenger av hva som passer best. Ser for meg en bod med inngang fordi det er mer praktisk for dem som er ute og er skitne. De skal gjerne hente verktøy ol i boden (ikke på vaskerommet).

"Trenger ikke ha sex selv om man er to i dusjen"

Å? Ikke det?

Kjekt med egen inngang til vaskerom og boder, da det kan være fint for de som jobber ute som du sier og når bonden har vært og melka kan gå rett på vaskerommet. Da får du ikke fjøslukta inn i huset.

Gjest Mom33
Skrevet

Det er smart ja, MEN den værste jobben er jo uansett ikke å bære klærne til vask! Det er å vaske, brette og ikke minst bære de opp igjen og legge iskapet. Det klarer desverre ikke sjakta :-(

Ikke engang en skikkelig avansert en????

:-)

Det må være et uttalt mål å få tenåringene til å gjøre slikt!

Skrevet

"Inngang rett til en bod, slik at de som er skitne går inn der og kler av seg."

Er det ikke bedre å ha vaskerommet slik til at det kan brukes til skitne mennesker?

Badekar er også på ønskelista, men diger dusj - hm, sex i dusjen er ikke særlig aktuelt, så det tror jeg kanskje ikke vi bruker penger på.

Ikke et lite boblebad med jetstrømmer en gang?

Skrevet

Vegghengt toalett er bra! :-)

Særlig når det løsner og faller ned!

Moaaaahahahahaaaa

Skrevet

Boder - helt enig!

Vi har stort loft, samt en grovkjeller til sportsutstyr. Synes loft blir alt for stort til å lagre på. Man lagrer alt for mye som man aldri kommer til å bruke igjen. Boder med måte!! Tenk igjennom hva du har behov for å lagre i bod. Julepynt, sesongklær, campingutstyr, sportsutstyr, og helst ikke mer enn det f.eks.

Skrevet

Garasje er en selvfølge. Bibliotek blir det på lofsstua. Verksted har vi ikke bruk for, men datarom er nok min bedre halvdels våte drøm. Kanskje han burde hatt det i kjelleren?!

Det er lurt å tenke hver aktivitet sin plass. En plass for kontor, en plass for hobby, en plass for tv, etc.

Skrevet

Vi har stort loft, samt en grovkjeller til sportsutstyr. Synes loft blir alt for stort til å lagre på. Man lagrer alt for mye som man aldri kommer til å bruke igjen. Boder med måte!! Tenk igjennom hva du har behov for å lagre i bod. Julepynt, sesongklær, campingutstyr, sportsutstyr, og helst ikke mer enn det f.eks.

Loft er for vanskelig tilgjengelig, og ting blir liggende glemt. Vi har ryddet loft ettter folk som døde, og finner f eks aviser fra 50 år tilbake og lamper med skjermer som er like gamle.

Gjest Mom33
Skrevet

Det er lurt å tenke hver aktivitet sin plass. En plass for kontor, en plass for hobby, en plass for tv, etc.

Vi har ingen hobbier som utøves hjemme, selv om gubbens evne til å dra med seg gamle PC'er kanskje kan benevnes som hobby. Burde muligens hatt et eget rom for slikt, det blir uhyggelig rotete!

Har lyst til å ha loftsstue uten TV - men med masse bøker og en trivelig sitteplass. TV i stua og på kjøkkenet. Også er vi veldig fornøyd med å ha kontor på kjøkkenet slik vi har i dag, veldig radig å ha kontroll på hva ungene driver med på PC'n.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis du har felles garderobe i andre etasje og vaskerom i første etasje ville jeg hatt en skittentøyssjakt fra garderobe til vaskerom, sånn at man bare suser all klesvasken ned dit. ;)

Stor gang med plass til jakker, sko, parkdresser, barnevogner, osv osv.

Klessjakt har jeg faktisk sett på visninger på gamle hus. Veldig smart, om rommene ligger i forhold til hverandre.

Skrevet

Store og mange rom. Store soverom, bad og kjøkken. To etasjes hus med hovedetasjen i andre etasje, med 50 kv.m. stor balkong og med overbygg av en stor del av den. Fint å komme litt opp fra bakkenivå.

Varmekabler i alle rom, peis, stort bord med mange plasser på kjøkkenet og i stua.

Friskluftsanlegg med ventiler i alle rom, sentralstøvsuger, stort hjørne-kjøleskap,

boblebadekar.

Tja hva mer tro?

Men ikke for det, jeg bor i et slikt hus:-)

Skrevet

Særlig når det løsner og faller ned!

Moaaaahahahahaaaa

hahaha.. Veldig artig!

Skrevet

I tillegg til alle de andre tipsene du har fått, så ville jeg ha fokusert på å gjort huset handicaptilgjengelig der hvor det var enkelt. Færrest mulig nivåforskjeller, lave terskler (eller terskelløst), romslig nok bad til at en med rullestol kan benytte det, minst ett soverom og ett toalett på bakkenivå osv. osv.

Man skal ikke male fanden på veggen når man planlegger for fremtiden, men det kan være greit å ta litt høyde for hva som kan skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...