Gå til innhold

Hvor mye som er samboere bruker dere på...

Anbefalte innlegg

Gjest mat og drikke
Skrevet

...mat og drikke pr måned?

Tenker ikke på dere som har barn.

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Da jeg hadde samboer, brukte vi ca. 2500-3000 i mnd på husholdningsutgifter. Det man kjøper på dagligvare forretning.

Gjest mat og drikke
Skrevet

Da jeg hadde samboer, brukte vi ca. 2500-3000 i mnd på husholdningsutgifter. Det man kjøper på dagligvare forretning.

Er dere nøysommelige eller kjøper dere akkurat det dere vil?

sprelline1365380900
Skrevet

Er dere nøysommelige eller kjøper dere akkurat det dere vil?

Når jeg var samboer, hadde vi som regel storhandel på fredagene. Da kjøpte vi inn middag til hele neste uke, samt alt annet som vi trengte. Var ikke sparsommelig, kjøpte den maten vi ville ha. Men var det tilbud på kjøttdeig, kjøpte vi litt ekstra av det...

Tror vi brukte et sted mellom 2000-2500.

bla bla bla!
Skrevet

Cirka 1000 kr uka. Koser oss mye.. ;)

Ikke for å være frekk, men mener du at dere koser dere mye for 1000 uka? går det virkelig an å kose seg med så lite?

Skrevet

Ikke for å være frekk, men mener du at dere koser dere mye for 1000 uka? går det virkelig an å kose seg med så lite?

Hehe - veldig billig kos.

Gjest Hanneline
Skrevet

Tja.. her hos oss spiser vi så ulikt pga både han og jeg jobber kveld til tider.

Han koser seg mer, jeg er ganske økonomisk av meg.

Han bruker vel ca 4-500 kr i uka på mat mens jeg bruker kanskje mellom 2-300 kr.

Skrevet

Hehe - veldig billig kos.

Pøh - to mennesker kan ha veldig god mat for 1000 kr uka - om man kan lage mat. Må man ha alt fra Toro blir det nok fort dyrere.

HA!

Skrevet

Det er ikke lite i mat for 2 mennesker om man lager maten selv - jeg handler en del på innvandrerbutikk -lekre grønnsaker og oliven i marinade etc. handler inn for en dag til 4 personer og har trøbbel med å komme over 100 kr i en svææær bærepose derfra.

Skrevet

Jeg satte opp alt jeg brukte i 3 måneder i et regneark- det var veldig interessant -vi var annenhver uke bare gubben og jeg -og så hadde vi 2 barn de andre ukene. De ukene vi hadde barn var vi oppe i 1500 i MAT uka - på det "verste" og nede i 4-600 når vi var alene. Jeg lager maten selv.

Det som kostet penger var shampoo, deo. kinobilletter, bursdagspresanger, impulskjøp, sjokolade, brus - RØYK etc. etc.

Det var veldig lærerikt å se at når man syns "maten er så dyr" -så var det slett ikke der vi brukte de største pengene....

Så vi kan med denne metoden spare til fantastiske ferieturer når vi går inn for det. Ikke la pengene bare renne ut i sanden -men sette av penger hver måned til ferie -og klare seg med det lille man MÅ ha. Egenlig veldig artig! :)

bla bla bla!
Skrevet

Det er ikke lite i mat for 2 mennesker om man lager maten selv - jeg handler en del på innvandrerbutikk -lekre grønnsaker og oliven i marinade etc. handler inn for en dag til 4 personer og har trøbbel med å komme over 100 kr i en svææær bærepose derfra.

Men er det ikke litt risikabelt å handle i innvandrerbutikker da? er de renslige der?

Ser for meg kravlende rotter og fugler som legger igjen visittkort, og dårlig hygiene etter dobesøk har jeg hørt de har.

Stemmer det?

Skrevet

Men er det ikke litt risikabelt å handle i innvandrerbutikker da? er de renslige der?

Ser for meg kravlende rotter og fugler som legger igjen visittkort, og dårlig hygiene etter dobesøk har jeg hørt de har.

Stemmer det?

Nei det stemmer aldeles ikke - det er så rent og pent der at. Hyggelig betjening som alltid har tid til å slå av en prat og så lærer de villig bort om den "rare" maten de selger. Krydder, marinader, nudler etc.

I "vår" tyrkersjappe har de ferskdisk med youghurt, fetaost og alskens oljer med krydder i . Det er så vanvittig godt!

OG de vasker seg godt på hendene både før og etter - de har nemlig vask der.

Grønnsakene ligger ikke vakuumpakket i plast som i nærbutikken - der må man jo skrelle paprikaen for plast....

Alt er friskt - man kan få smake og ja, - det anbefales! :-)

Men man må jo like folk og anderledes smaker da! :)

Skrevet

Pøh - to mennesker kan ha veldig god mat for 1000 kr uka - om man kan lage mat. Må man ha alt fra Toro blir det nok fort dyrere.

HA!

Jada. Jeg bare erter. De fleste mine gleder er fulstendig gratis. Ikke bil da.

Gjest Mom33
Skrevet

Stemmer det?

Klart det er livsfarlig! Man bør ha på vernesko, slik at man kan sparke rottene unna på vei inn til risen.

Fuglene er digre som hus, de skiter selvfølgelig overalt - man bør ha på regnklær, egentlig, i det minste paraply.

Ingen invandrere vasker seg etter dobesøk. Selvfølgelig ikke.

Gjest pepsi maxx
Skrevet

Jeg og samboeren hadde et eget bankkort som vi brukte til husholdningen. Vi overførte en bestemt sum i mnd. 1500 kr hver i mnd. som regel hadde vi penger til overs. Denne kontoen brukte vi å kjøpe mat, drikke og annet til husholdningen.

Vi kjøpte som regel blad, snacks og litt unødvendige ting av egne penger, men til helgen kjøper vi gjerne noe ekstra av husholdningspengene.

Dere får føle dere litt frem her, men det med egen konto synest jeg var en grei løsning.

Skrevet

Jada. Jeg bare erter. De fleste mine gleder er fulstendig gratis. Ikke bil da.

Ja, det er jaggu sant *hater bilutgifter -og vi vet hva det er*

bla bla bla!
Skrevet

Klart det er livsfarlig! Man bør ha på vernesko, slik at man kan sparke rottene unna på vei inn til risen.

Fuglene er digre som hus, de skiter selvfølgelig overalt - man bør ha på regnklær, egentlig, i det minste paraply.

Ingen invandrere vasker seg etter dobesøk. Selvfølgelig ikke.

Dette svaret var unødvendig, det går an å svare seriøst, noe du ofte ikke gjør.

Det er litt irriterende i lengdn! *puh*

Skrevet

Ja, det er jaggu sant *hater bilutgifter -og vi vet hva det er*

Jeg vet hva bil koster, da jeg jobba med regnskap. En normal ny bil koster 4-6 kroner pr km de første 3 åra. Det er ikke praktisk mulig å komme under 2 kr normalt. En med grønne skilter kan halvere kostnaden i forhold til en vanlig privat. Men det er underlig at et menneske kan slite ut dekka på halve tida av andre og bruke 50% mer bensin?

Skrevet

HA!

Takk for støtten, flisa. Jeg lager alt fra grunnen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...