Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest emma dilemma
Skrevet

Du er snart ferdig med en 3-åring utdannelse og har samtidig bestemt deg for å starte på en påbygningsutdannelse.

Så kommer dilemmaet: Du vet ikke med sikkerhet at du kan komme inn på påbygningen. Du antar at det kan være ca 40 % sjanse.

Søker du jobb? Hva om du får tilbud om jobb og takker ja til dette i juni og får tilbud om videre studier i juli, hva gjør du da? Kan vel ikke takke ja til en jobb og kanskje jobbe der en uke eller fem før man ber om oppsigelse på dagen for å starte på studiene...

Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen og jeg tok jobben. Sa opp jobben, da jeg fikk vite at jeg kom inn på skolen. Jeg trodde ikke at jeg skulle komme inn. Det var bare 15 plasser.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen og jeg tok jobben. Sa opp jobben, da jeg fikk vite at jeg kom inn på skolen. Jeg trodde ikke at jeg skulle komme inn. Det var bare 15 plasser.

Hva sa de på jobben da...?

Hvor lang tid etter ansettelse fikk du tilbud om studier?

Skrevet

Hva sa de på jobben da...?

Hvor lang tid etter ansettelse fikk du tilbud om studier?

Tja.. De sa at det var dumt, men de ønsket meg lykke til videre. Var vel cirka en måned etter ansettelse..

Skrevet

Tja.. De sa at det var dumt, men de ønsket meg lykke til videre. Var vel cirka en måned etter ansettelse..

Uansett bør du spille med åpne kort med arbeidsgiver.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Uansett bør du spille med åpne kort med arbeidsgiver.

da får man vel garantert ikke jobben?

Skrevet

da får man vel garantert ikke jobben?

Du trenger ikke fortelle en evt arbeidsgiver om alle planene du har fremover. Ta utgangspunkt i situasjonen slik den er nå. Det er ingen andre enn deg selv som tar hensyn til deg. Go for it.

Om du får studieplass er det bare en hyggelig overraskelse, og om arbeidsgiver blir snurt, hva så. Du må ta ansvar for ditt liv så lenge man ikke har noen garantier. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...