Gå til innhold

Kyllingfileter til middag - din beste oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

egentlig ikke. Men det finnes masse kjempegode posesauser som er er gode og ha til kyllingfileter

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

14

• annegunn

9

• keinstein

5

• tusseline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi deler de i små biter, steker, har MASSE krydder oppå, slenger oppi en putt fløte, lar det surre litt, og serverer med ris og salat. :)

Skrevet

Du kan også bytte ut kjøttdeigen med kyllingfileter i biter til Toro Lasagne - det er VELDIG godt - det er noe jeg liker å ha i skapet om vi plustelig er mange hjemme -så har jeg alltid kyllingfileter i fryseren.

Gjest Mom33
Skrevet

Du kan også bytte ut kjøttdeigen med kyllingfileter i biter til Toro Lasagne - det er VELDIG godt - det er noe jeg liker å ha i skapet om vi plustelig er mange hjemme -så har jeg alltid kyllingfileter i fryseren.

Jeg er liksom ikke noen Lasagne-type...

Kyllingtype, derimot, DET er jeg.

;-)

Skrevet

Fres de i panne på ganske høy varme, i en blanding av olivenolje og smør. Bare sånn litt på hver side. Legg dem i ildfast form sammen med hele hvitløksfedd, båter av løk og gjerne biter av fennikkel. Og et par små smørklatter. Og da snakker vi meierismør. Dersom du steiker i ei jernpanne, kan du bare putte hele panna inn i ovnen når de er ferdig stekt i den.

La det hele stå i ovnen til de er gjennomstekt. Aner dessvere ikke hvor lenge.

Lag risotto av risottoris og kyllingkraft (juksekraft er en hønsebuljong, vann og en slant hvitvin). Fres finhakka løk, hvitløk og fennikkel, fred risen etterpå, og spe med krafta som du koker inn litt etter litt. Når risottoen er ferdig, rører du inn en god neve fersk parmesan (revet), salt og pepper, og en klatt smør. Og gjerne litt av krafta som ligger igjen etter kyllingen og grønnsakene.

Legg risen litt utover på tallerkner (fordel med varme tallerkner), legg kyllingen oppå, sleng over litt ruccola, olivenolje og revet parmesan.

Istedet for fennikkel, er det godt med stangselleri og gulrot.

Snadder! :)

Serveres med

EKTE risotto er bare sååå godt!! Dette høres ut som en skikkelig god oppskrift :-)

Skrevet

Litt seint ute, nå jeg - men har i alle fall følgende tips: Mariner kyllingfiletene i en marinade av olivenolje, hvitløk, sitron/lime og soyasaus. Brun de lett i stekepanne, og ha de deretter over i ildfast form på ca. 200 grader mens risen koker. Blir kjempesaftige og gode!

mariaflyfly
Skrevet

Denne må jeg jaggu maile til gubben...

Ikke lag den for ofte! Den er planlagt for min italienske aften, og nå har jeg røpa den alt. Må jaggu faen se å finne en dato snart. :(

Skrevet

Ikke lag den for ofte! Den er planlagt for min italienske aften, og nå har jeg røpa den alt. Må jaggu faen se å finne en dato snart. :(

Vi (ehh... gubben) lagde det i går faktisk, litt endret etter hva huset kunne by på av råvarer.

Jentungen likte risen best :-)

mariaflyfly
Skrevet

Vi (ehh... gubben) lagde det i går faktisk, litt endret etter hva huset kunne by på av råvarer.

Jentungen likte risen best :-)

Så lenge dere holder unna tirsdagstreffa, så! ;)

Skrevet

Jeg skjønte hva det var før jeg åpna linken! ;)

Igjen - vi har lik smak du og jeg. :) Og med en snerten liten dessertvin til, vettu...

Gjorde du? Vi (ehh... gubben) har aldri laget sånn før, faktisk.

Men det ble godt. Tror bare vi (...) skal steke dem litt kortere tid ved litt høyere temperatur i morgen. Og ha hjemmelaget vanlijeis ved siden av.

Jentungen likte dem, om det skulle være noen overraskelse...

mariaflyfly
Skrevet

Gjorde du? Vi (ehh... gubben) har aldri laget sånn før, faktisk.

Men det ble godt. Tror bare vi (...) skal steke dem litt kortere tid ved litt høyere temperatur i morgen. Og ha hjemmelaget vanlijeis ved siden av.

Jentungen likte dem, om det skulle være noen overraskelse...

Hun har også god smak :)

Forøvrig sitter jeg og momser en medbragt Dolly Mixtures på kontoret som jeg "fant" godt gjemt i skapet. :D

Skrevet

Hun har også god smak :)

Forøvrig sitter jeg og momser en medbragt Dolly Mixtures på kontoret som jeg "fant" godt gjemt i skapet. :D

Noe annet ville overrasket meg, med de foreldrene...

Dolly mixture? *titter bort i skapet*

mariaflyfly
Skrevet

Noe annet ville overrasket meg, med de foreldrene...

Dolly mixture? *titter bort i skapet*

Veldig...søtt ;)

Skrevet

Veldig...søtt ;)

Mmmm... Og knallgodt, særlig med te til.

mariaflyfly
Skrevet

Mmmm... Og knallgodt, særlig med te til.

Te?? Til Dolly Mixtures??? *vantro*

Skrevet

Te?? Til Dolly Mixtures??? *vantro*

Jodda. Te _uten_ sukker...

mariaflyfly
Skrevet

Jodda. Te _uten_ sukker...

Te drikkes med sukker og meilk.

Skrevet

Te drikkes med sukker og meilk.

Neinei! Da passer det ikke til dolly mixture, eller sjokkis, eller...

Med mitt teinntak hadde jeg forøvrig blitt temmelig rund om jeg skulle hatt sukker i. Her teller vi i kanner, ikke i kopper...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...