Gå til innhold

Sykkelbukse, mensen og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest samboere nå, men blør fortsatt
Skrevet

Hei.

Jeg skrev inn til doktoronline.no for et halvt år siden da jeg trengte litt tilbakemelding på om jeg kunne sove over hos typen min, i sykkelbukse, når jeg hadde mensen.

Jeg gjorde det. Æsj, det var så pinlig da jeg kom ut fra badet og inn på rommet og han så meg at det vil jeg ikke snakke om :-(

Utrolig nok er vi fortsatt sammen. Flyttet sammen og greier. Nå skal vi på en tidlig åskeferie og jeg kommer til å få mensen den dagne vi reiser. Gruer meg til å sitte på toget og blø så mye. Føler at det lukter av hele meg. Klarer ikke tanken på å komme til "svigerforeldrene" mine og stinke jern og mensen fra kvelden før. Æsj! De bor langt ute på bygda, og siste mulighet til å skifte tampong og bind er 5 timer før vi kommer til de. Tar buss siste stykket og der er ikke do, tror typen min.

Hva skal jeg gjøre dersom svigerforeldrene mine vil liksom komme helt nære meg og gi meg hånda. Eller enda verre: om de vil gi meg en klem? synes det er så vemmelig å tenke på.Vil dusje først!!! Kan jeg si til samboeren min at han må hinte til foreldrene sine om at de ikke må komme i nærheten av meg?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

9

• muriel

5

• jubalong70

3

• soleil

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er dette tull?

Hvis det er så problematisk for deg å ha mensen så kan du enten utsette mensen hvis du bruker p-piller eller du kan få Primolut som utsetter mens av legen din.

De fleste busser som kjører lang vei har do. Ta med deg Asan våtservietter så du kan ta en enkel vask.

Skrevet

Hvorfor går du ikke til legen, og får noen piller som utsetter mensen? Det gjør ofte mine venninner, når de reiser på ferier - og vil kose seg litt ekstra.

Hvis mensen er et problem for deg, kan du jo begynne på prevensjonsmiddel som gjør at du ikke får den.

I dag trenger ikke mensen være et problem:)

Lykke til. Håper du får en fin (og mensfri) påske

Skrevet

Er dette tull?

Hvis det er så problematisk for deg å ha mensen så kan du enten utsette mensen hvis du bruker p-piller eller du kan få Primolut som utsetter mens av legen din.

De fleste busser som kjører lang vei har do. Ta med deg Asan våtservietter så du kan ta en enkel vask.

Er ikke tull å vite når man skal ha mensen nei. Sambiss sier at det aldri har vært do på den bussen, så jeg har ikke noe sted å bruke våtserviet... Æsj, nå gruer jeg meg skikkelig!!!!

Skrevet

Hvorfor går du ikke til legen, og får noen piller som utsetter mensen? Det gjør ofte mine venninner, når de reiser på ferier - og vil kose seg litt ekstra.

Hvis mensen er et problem for deg, kan du jo begynne på prevensjonsmiddel som gjør at du ikke får den.

I dag trenger ikke mensen være et problem:)

Lykke til. Håper du får en fin (og mensfri) påske

Vi reiser på onsdag.....

Skrevet

Er ikke tull å vite når man skal ha mensen nei. Sambiss sier at det aldri har vært do på den bussen, så jeg har ikke noe sted å bruke våtserviet... Æsj, nå gruer jeg meg skikkelig!!!!

Du må ikke ta det så alvorlig. Det lukter ikke av deg etter fem timer. Gi dem en en god klem og småprat litt, før du tar deg en tur på badet for en gjenoppfriskning! :-)

Dette er et lite problem. Hvordan skal du klare det hvis det oppstår større problemer?

Skrevet

Bruk en serviett så fort du er hos svigers da.. Og før du setter deg på bussen.

Skrevet

Du må ikke ta det så alvorlig. Det lukter ikke av deg etter fem timer. Gi dem en en god klem og småprat litt, før du tar deg en tur på badet for en gjenoppfriskning! :-)

Dette er et lite problem. Hvordan skal du klare det hvis det oppstår større problemer?

Hvilke større problemer kan det bli????????? :-((((

Skrevet

Bruk en serviett så fort du er hos svigers da.. Og før du setter deg på bussen.

Det er jo det jeg vil, men jeg har ikke anledning!!!!!!!!! nå får jeg snart panikk! Kan jeg ikke spørre om sambiss kan si til foreldrene sine at de må slippe meg inn på badet før de hilser på meg.

Skrevet

Hvilke større problemer kan det bli????????? :-((((

Nei.. Det kan jo bli slutt mellom deg og samboeren din, noen kan dø, det kan bli krig.. Du må ikke bruke så mye tid på å bekymre deg over småting. Livet er for kort til det!

Skrevet

Så fort du kommer inn døra sier du "jeg holder på å tisse i buksa, kan jeg låne toalettet?" så hilser du pent og snakker med de etterpå. :)

Det går så bra så. Uansett er det ingen andre som lukter at det lukter mensen av deg hvis du bruker tampong og er normalt renslig.

Skrevet

Nei.. Det kan jo bli slutt mellom deg og samboeren din, noen kan dø, det kan bli krig.. Du må ikke bruke så mye tid på å bekymre deg over småting. Livet er for kort til det!

det er sikkert rett, men tror ikke jeg klarer å tenke på det der

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er jo det jeg vil, men jeg har ikke anledning!!!!!!!!! nå får jeg snart panikk! Kan jeg ikke spørre om sambiss kan si til foreldrene sine at de må slippe meg inn på badet før de hilser på meg.

Det er ikke tilfeldigvis en bensinstasjon i nærheten der dere går av, da? Eller kafé? Eller et skogholt eller annen natur i nærheten, hvor du kan gjemme deg bort?

Forresten så snakket du om det å skifte tampong. Bruker du bind i tillegg? Med både tampong og bind har du ekstra sikkerhet. Og du kan finne et ekstra tjukt bind. Kanskje du også kan bruke parfyme for å overdøve evt. lukt, det var sånn de drev på i gamle dager...

Hvis du føler deg helt pyton likevel, kan du jo gjøre en avtale med samboeren din - at i det du kommer inn av døra, kan du eller han lattermildt si at du dessverre må styrte på do først, fordi du har drukket for mye brus... Hvis det er lenge siden forrige do, er jo ikke det så usannsynlig...

Gjest merkelig jente
Skrevet

At det går an å lage så mye oppstyr for noe som har vært siden tidenes morgen, som alle kvinner har og fortsatt kommer til å ha i fremtiden.

Gjest Jøjemeg
Skrevet

det er sikkert rett, men tror ikke jeg klarer å tenke på det der

Tror ikke mensen er ditt største problem, gitt.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er men antar at svigermor har hatt mensen selv noen år. Da hun var ung fantes vel heller ikke disse superabsorberende bindene heller. Selv om du føler du lukter er det nok ingen andre som merker det. Hvertfall ikke etter bare 5 timer!

Når dere kommer frem hilser du som du pleier og så ber du om å låne toalettet. Etter en så lang reise skulle det da bare mangle at man har full blære ;o)

Dersom du blør veldig mye passer du på å ha et godt bind i tillegg og ha lang genser utenpå buksa. Og ...svigerforeldre hilser vel på deg i stående stilling ;o)?

Hvis du syns sykkelshorts er så pinlig hadde jeg heller tatt med meg en supersloggi og hatt lang nattkjole eller pysj med badekåpe utenpå når jeg skulle på badet.

Lykke til!

Skrevet

Steike! Du har MENSEN, og du er fortsatt sammen med typen din??!?!! Hadde madammen fått mensen, så hadde jeg garantert kastet henne på dør med en eneste gang, og uten ankemuligheter!

"..........................................."

Skrevet

Det lukter ikke av kvinner som menstruerer!

Blør du mye, så tar du inn en tampong og legger inn et bind.

Du må ikke la deg hemme av en helt naturlig prosess som alle kvinner går gjennom!

Skrevet

Så panisk som du er nå vil jeg tro mensen setter seg på vent. Den gjør gjerne det når man er nervøs. :-)

Du bruker vel største str av tampong og alt det der tenker jeg, du får ha sykkelbukse under buksa også da, hvis du er redd for å blø og lukte igjennom..?

Hva med p-piller for fremtiden, da trenger du ikke ha mensen i det hele tatt. Om dere ikke planglegger barn etter dette halve året da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...