Gå til innhold

Sykkelbukse, mensen og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest dobba
Skrevet

Er klar over at noen damer reagerer på p -piller og p - sprøyte. Bivirkningene er så ubehagelige, at de velger å bruke annen prevensjon. Bivirkninger kan være kraftige humørsvingninger, vektøktning, ømme bryster med mer.

Langt ferre reagerer på hormonspiral og minipillen.

Har du forsøkt alt?

Hvilke evt, bivirkninger er så ille at det overveier kraftige, illeluktende brødninger, hvor bleiebukser, sykkelbukser, plastikk i sengen med mer????

Blodpropp ligger i min familie. Jeg er testet for dette og blitt frarådet det meste ja.

Er det grunn god nok tro?

Det er det for meg iallefall.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

9

• muriel

5

• jubalong70

3

• soleil

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest dobba
Skrevet

Denne personen holdt på å dø av skam da typen så henne da hun kom ut fra badet.

Hun skal ha samboeren til å informere foreldrene om at de ikke skal snakke med henne før hun har vært på badet.

Hun bruker livet sitt til å bekymre seg for hvorvidt svigerforeldrene vil klemme henne før hun har fått dusja.

Tro du meg, hun har adskillig større problemer enn en litt uregjerlig menstruasjon.

Jeg tror du har glemt hvordan det var å være ung.

Selv syntes jeg at det var forferdelig å fise høyt når min kjæreste var hos meg. Det gikk flere år før jeg syntes det var naturlig.

Skrevet

Blodpropp ligger i min familie. Jeg er testet for dette og blitt frarådet det meste ja.

Er det grunn god nok tro?

Det er det for meg iallefall.

Selvsagt er det en god grunn!! Jeg mener ikke at en skal stoppe mensen med livet som innsats.

Synes "samboere nå, men blør fortsatt" var noe vel hysterisk, og ble vel litt vel "behjelpelig":)

Kan jo hende, hun ennå ikke har forsøkt alternativer.

Skrevet

Kan du ikke bare utsette ferien en uke, mure deg inne med plast i senga, X-large bind og sykkelbukse og så reiser du når uka er over..

Eller alternativt kan du ta på deg en kjeledress og hansker rett før ankomst, sånn at lukten lukkes inne.. Du kan spraye en god dæsj intimspray inni dressen og så drar du glidelåsen igjen i full fart.

;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vel:) Plastikk, bleie og sykkelbukser vil vel skremme en og annen sexpartner vekk.

Har du forsøkt alle mulige alternativer? Mistende sexlyst på alt?

"Vel:) Plastikk, bleie og sykkelbukser vil vel skremme en og annen sexpartner vekk."

Det er ikke jeg som er trådstarter. Vel har jeg kraftige mensblødninger, men jeg har ikke behov for noe av det som her ramses opp.

Det jeg sier er at hun nok har gode grunner for å velge som hun gjør. Dessuten vet jeg av egen erfaring at hormonspiral kan totalt fjerne all sexlyst.

Gjest dobba
Skrevet

Selvsagt er det en god grunn!! Jeg mener ikke at en skal stoppe mensen med livet som innsats.

Synes "samboere nå, men blør fortsatt" var noe vel hysterisk, og ble vel litt vel "behjelpelig":)

Kan jo hende, hun ennå ikke har forsøkt alternativer.

ok

Skrevet

La meg snuse på deg en dag du har mensen!

Jeg tør å si at alle kvinner har en annen odør under denne perioden. Og jeg er dessverre en av dem som kan lukte det svært godt hvis jeg står rett ved siden av deg.

Og jeg sier dessverre for det er ikke noen fordel i det hele tatt. Æsj..

Selvsagt vil det lukte litt om du snuser meg i skrittet. Men ved normal omgang med mennesker så er ikke lukten av en menstruerende kvinne kjennbar.

Jeg forutsetter at hun har normal hygiene ellers.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det er jo do på toget, så du kan vaske deg og skifte der før du går på bussen. Det kommer til å gå helt fint.

Ellers kan du prøve www.damebeger.no.

Jeg har det, og du slipper all lukt. Men jeg anbefalter det ikke hvis du har problemer med å se blod og slim, og du bør ha vask i nærheten når du skifter.

Damebeger fungerer ikke godt for de med svært kraftig mens, med mindre de er hjemme.

De første 2-3 mensdagene går damebegeret fullt etter 1,5 time hos meg. Men etter dag 3 er det helt genialt.

Skrevet

Jeg har virkelig problemer med å ta innlegget ditt seriøst, men folk er forskjellige og bekymret for forskjellige ting, så jeg svarer allikevel, jeg...

1) Kvinner har mensen hver måned, det har de hatt siden tidenes morgen.

2) Dette medfører blod. Blod må ut. Dette vet alle, inkl. din samboer og hans foreldre.

3) Det finnes dertil egnet utstyr for å ta hånd om blodet, både innvendig og utvendig. Jeg anbefaler en kombinasjon hvis du blør mye. I tillegg mørke bukser.

4) En 5-timers busstur med buss uten toalett tror jeg ingenting på i 2006.

5) Ha våtservietter og skift klart i håndvesken, og styrt på badet straks du har hilst på svigers.

6) Ikke gi deg selv en bad start ved å la være å håndhilse eller klemme dem (hvis de vil det).

7) Glem sykkelbuksene. Sats på skuddsikre stretchtruser. Ikke akkurat supersexy det heller, men sykkelbukse er overkill.

8) Ikke bli hysterisk.

Lykke til!

Gjest Ikke nick akkurat nå
Skrevet

Hva med bleiebukse (finnes for voksne med inkontinens)? Så kan du legge et nattbind inni. Apoteket har også "kladder" du kan kjøpe og ha i sengen. De kastes etter bruk, eller du kan bruke plastlaken som man har til barn.

Når jeg skrev plast, så mente jeg plastlaken, det er det jeg bruker hjemme. Men får en mensen borte, så hender det jo en må trå til med en bærepose e.l. Ikke alltid en husker dra med seg plastfrotte'n.

Skrevet

Hvorfor gjør du ikke noe med det da?

En trenger da ikke ha mensen i dag!

P-sprøyte, Hormonspiral gjør at en får små, evt ingen mensen. En kan også gå på p-piller, og la være å stoppe opp en uke, da får en ingen blødning.

Hvorfor gjøre ting så vanskelig, når det finnes løsninger??????

Jeg gjør ting akkurat så vanskelige som de er! Tror du virkelig jeg hadde hatt det slik hvis det hadde vært en enkel løsning? P-piller er prøvd og jeg tålte de ikke. Hormonsystemet mitt reagerer som en strikk på alle påvirkninger, så det er ikke mye å gå på der når det gjelder piller. Er for ung til å fjerne alt ved operasjon, så da er det bare å holde ut. Operasjon er heller ikke noe en får uten videre. Og jeg synes heller ikke jeg skal oppta operasjonsbordet for de som trenger det akutt.

Det finnes alltaid enkle og gode løsninger for de som ikke har problemet selv!

Skrevet

Er klar over at noen damer reagerer på p -piller og p - sprøyte. Bivirkningene er så ubehagelige, at de velger å bruke annen prevensjon. Bivirkninger kan være kraftige humørsvingninger, vektøktning, ømme bryster med mer.

Langt ferre reagerer på hormonspiral og minipillen.

Har du forsøkt alt?

Hvilke evt, bivirkninger er så ille at det overveier kraftige, illeluktende brødninger, hvor bleiebukser, sykkelbukser, plastikk i sengen med mer????

Hvis en fucker opp hormonsystemet med piller en ikke tåler, så må en leve med det hver dag forever, mensen har en tross her dag, og en blir kvitt det når en blir eldre.

Angrer anda bitter at jeg var så dum at jeg brukte p-piller/minipiller da jeg var ung. Legene sa ikke noe og jeg skjønte ikke selv at humørsvingningnene og alle plagene kom av dem. Så noe mer utprøving for min del er ikek aktuelt. En gambler ikke med helsa!

Skrevet

"Hvilke evt, bivirkninger er så ille at det overveier kraftige, illeluktende brødninger, hvor bleiebukser, sykkelbukser, plastikk i sengen med mer???? "

Fullstendig manglende sexlyst, kanskje?

Ja, det også! hehe... Det hadde jeg faktisk glemt. Så p-pillene for meg ble jo faktisk dobbel-prevensjon det.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, det også! hehe... Det hadde jeg faktisk glemt. Så p-pillene for meg ble jo faktisk dobbel-prevensjon det.

"Så p-pillene for meg ble jo faktisk dobbel-prevensjon det."

Samme her. Ikke rart at hormonspiral for meg var 100% sikker, jeg hadde jo aldri lyst på sex!

Da er det mye bedre å være plaget av kraftig mens noen dager hver måned, kombinert med et godt sexliv de andre dagene ;-)

Jeg kommer aldri, aldri til å gå tilbake til hormomprevensjon.

Gjest dobba
Skrevet

Selvsagt vil det lukte litt om du snuser meg i skrittet. Men ved normal omgang med mennesker så er ikke lukten av en menstruerende kvinne kjennbar.

Jeg forutsetter at hun har normal hygiene ellers.

Jeg tør påstå at jeg kan stå eller sitte ved siden av deg og lukte mensen. Trenger absolutt ikke sette nesen ned mot skrittet.

Skrevet

Jeg tør påstå at jeg kan stå eller sitte ved siden av deg og lukte mensen. Trenger absolutt ikke sette nesen ned mot skrittet.

Greit, så kan du sikkert det. Men jeg tviler sterkt på at "vanlige" folk kan det.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Bruk tampong på reisen, er du redd for å blø gjennom før du få mulighet til å skifte, bruk BÅDE tampong og bind samtidig. Kjøp våtservietter (finnes flere nå spesielt for å intimvask) og vask deg godt når du skifter bind/tampong.

Jeg har ALDRI kjent at ei jente lukter "mensen", men kan få litt noia selv når jeg har mensen. Litt ekstra hygiene den uka funker bra.

Skrevet

Jeg tror du har glemt hvordan det var å være ung.

Selv syntes jeg at det var forferdelig å fise høyt når min kjæreste var hos meg. Det gikk flere år før jeg syntes det var naturlig.

Det er mulig det er "naturlig" å fise høyt foran andre mennesker, men det er da noe man ikke gjør med vitende og vilje ihvertfall. Da er det i så fall både ufint og uhøflig.

Jeg står forresten på mitt, hvis menstruasjonen er et så stort problem for trådstarter som det hun gitt uttrykk for (hun kan f.eks ikke forestille seg at det skal kunne finnes større problemer her i verden) så syns jeg hun skal holde seg hjemme. Det handler faktisk ikke bare om henne, det handler også om et par forhåpentligvis snille og velmenende svigerforeldre som skal få en jævlig dårlig start på bekjentskapet.

Det må jo bli forferdelig slitsomt å ikke kunne snakke med henne før de har forhørt seg med sønnen om at hun ikke må i dusjen eller på dass først. Kan de klemme henne? Kan de håndhilse på henne? Kan de sitte ved siden henne i sofaen? Kan de passere henne i gangen, eller må de sørge for å holde en viss avstand? Hva er en viss avstand? Èn meter? Halvannen?

Kan ikke forestille meg annet enn at det beste både for henne og for svigerforeldrene er at hun holder seg hjemme til hun garantert ikke har menstruasjon. Høres ut som et tidsinnstilt bombe for meg, uansett hvor ung hun er.

Og forresten - hvis hun er så "ung" at det rettferdiggjør en slik oppførsel, er hun virkelig gammel nok til å være samboer?? Selv 13-åringen min har et mer avslappet forhold til mensen enn dette.

kykkeliky1365380960
Skrevet

Noen har vært inne på det:

Kan dette være et rop om å få et forlag til å fatte interresse for en aldrig så liten skribent???

Skrevet

Jeg gjør ting akkurat så vanskelige som de er! Tror du virkelig jeg hadde hatt det slik hvis det hadde vært en enkel løsning? P-piller er prøvd og jeg tålte de ikke. Hormonsystemet mitt reagerer som en strikk på alle påvirkninger, så det er ikke mye å gå på der når det gjelder piller. Er for ung til å fjerne alt ved operasjon, så da er det bare å holde ut. Operasjon er heller ikke noe en får uten videre. Og jeg synes heller ikke jeg skal oppta operasjonsbordet for de som trenger det akutt.

Det finnes alltaid enkle og gode løsninger for de som ikke har problemet selv!

"Det finnes alltid enkle og gode løsninger for de som ikke har problemet selv!"

Klart det, og jeg ser at jeg beveget meg litt for langt ut på isen her. Visste at p -piller og p - sprøyte kunne "fucke" opp systemet, men trodde minipillen og hormonspiral var mye mildere varianter, Vet at det brukes av mange, for å minske hormonelle svingninger, minske blødninger med mer.

Men jeg glemte "unntakene". Og ingen regel, uten dem.

Sorry. En lærer så lenge en lever.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...