Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet på p-pillen for en stund tilbake. De siste ukene har jeg vært plaget med små blødninger som har kommet og gått. Og variert mye i kraftighet. I tillegg er brystene mine ømme og harde og de har vokst nesten en bh-størrelse. Brystvortene har også blitt merkbart større i omkrets. Jeg er også plaget med kramper i magen og vondt i ryggen, i tillegg til kroppstempraturen svinger kraftig. Jeg føler meg også ganske slapp og uopplagt.

Jeg kan kanskje nevne at jeg har gått på p-piller i 7 år før jeg sluttet, og at da jeg fikk menstruasjon som 13 åring hadde jeg perioder med sterke og langvarige blødninger i noen mnd før det normaliserte seg,etter dette har alt hvert normalt fram til nå.

Hva kan være galt med meg? Jeg har tenkt til å bestille meg legetime, men fastlegen min har lang venteliste og holder til et stykke unna.

Kan det være noe alvorlig galt? Jeg og min samboer har planer om å få barn, det er derfor jeg har sluttet på p-pillen. Kan dette innvirke på muligheten til å bli gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222294-langvarige-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nonikk

Ikke så vanlig, men det skjer. Var vel mest forandringen i brystene du beskrev som fikk meg til å tenke i de baner dog.

ja jeg ville tatt en graviditetstest. Jeg fikk dog samme "bivirkninger" da jeg sluttet med hormonspiral og begynte på cerazette minipille...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal sjekke om du er gravid. Småblødninger og kramper i magen kan i verste fall bety svangerskap utenfor livmoren, så hvis testen er positiv, synes jeg at du fortest mulig skal søke lege. Det kan også være en begynnende abort, men det bør avklares.

Hvis dere ikke har brukt prevensjon, bør man absolutt tenke på mulighet for graviditet.

Uregelmessige blødninger (utenom graviditet) tyder på hormonforstyrrelser, f.eks, manglende eggløsning. Det er lett å rette på med eggløsningsstimulerende tabletter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...