Gjest Dukker! Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 TELLEREN er over streken, og NEVNEREN under....er det ikke så? 0 Siter
mrxx Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Yepp:-) Når du har laget en fellesnevner og skal legge i sammen brøker, så legger du i sammen kun det som står over streken, derav navnet også, .....telleren:-) 0 Siter
Gjest Dukker! Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Yepp:-) Når du har laget en fellesnevner og skal legge i sammen brøker, så legger du i sammen kun det som står over streken, derav navnet også, .....telleren:-) Nemlig! Var det jeg trodde også. Men så hørtes plutselig ordet "nevner" så pussig ut.... ) 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Jeg sliter også litt med 3. klassepensum. :-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Jeg sliter også litt med 3. klassepensum. :-) Godt vi er flere ;-) 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Godt vi er flere ;-) Det finnes mange slags fellesskap. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Det finnes mange slags fellesskap. Javel? 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Javel? F eks de som har trøbbel med matte. Dama på 7-11 hadde problemer da jeg skulle betale 8 kr og ga henne 13 kr for å få igjen en femmer. Da tror jeg det stoppa helt oppi den blonde knollen hennes. :-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 F eks de som har trøbbel med matte. Dama på 7-11 hadde problemer da jeg skulle betale 8 kr og ga henne 13 kr for å få igjen en femmer. Da tror jeg det stoppa helt oppi den blonde knollen hennes. :-) Hmmmmmm kunne godt vært meg det. Men, jeg har lært meg visse teknikker. Når kunden gir meg 20,- og skal betale 13. Da er det bare å begynne å telle, fra tretten til tyve = sju. Men, jeg går da også for å være en av de blonde, uansett hårfarge.;-) Ikke enkelt å være blond, skal jeg si deg. 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Hmmmmmm kunne godt vært meg det. Men, jeg har lært meg visse teknikker. Når kunden gir meg 20,- og skal betale 13. Da er det bare å begynne å telle, fra tretten til tyve = sju. Men, jeg går da også for å være en av de blonde, uansett hårfarge.;-) Ikke enkelt å være blond, skal jeg si deg. Matte er bare et eneste stor ork! Jeg prøver ikke engang og telle når jeg får igjen penger lenger.. 0 Siter
keinstein Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Matte er bare et eneste stor ork! Jeg prøver ikke engang og telle når jeg får igjen penger lenger.. Hvis du har tre mynter i lomma og disse til sammen er 7 kr, hvilke tre mynter er det? Og hvis de til sammen er 12 kr? Hvis de til sammen er 11 kr? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Matte er bare et eneste stor ork! Jeg prøver ikke engang og telle når jeg får igjen penger lenger.. *ler* Vurderer det samme! 0 Siter
Gjest du ser syner Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Ser du har fått svar, men jeg har alltid brukt regla "Teller til topps, nevner nederst..." for å huske det. 0 Siter
Gjest Streker på veggen..! Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Hvis du har tre mynter i lomma og disse til sammen er 7 kr, hvilke tre mynter er det? Og hvis de til sammen er 12 kr? Hvis de til sammen er 11 kr? HYYYYYYYYYYYYYYYYL!!!!!! 0 Siter
keinstein Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 HYYYYYYYYYYYYYYYYL!!!!!! Feil svar. 7 kr : en femmer og to kroner 12 kr : en tier og to kroner 11 kr : en tier og to femtiører, eller to femmere og en krone. Oppgaver for 3. klasse. Ikke alle klarte det. Noen trodde først at det ikke skulle være to like mynter. Mange så ikke at den siste hadde to løsninger. Noen glemte at det fantes femtiører :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.